A Hyundai gépei ismét bizonyítottak

A Hyundai gépei ismét bizonyítottak

Először a hagyományos régi márkák között kellett helytállnia egy bérgépszolgáltatóban.

Olyan meggyőző volt, hogy a tulajdonos új kavicsfeldolgozójában már mind a négy földmunkagép Hyundai lett. Homlokrakodói és a lánctalpas kotrói mindent tudnak, amit a konkurencia, és nemcsak olcsóbbak, de szervizhátterük és alkatrészellátásuk is sokkal megnyugtatóbb.

Kelet-Magyarországon, a Tiszabecs határában működő kavicsosztályozó üzemben találkozunk Kiss László Ádámmal (34), a Blackout-Factory Kft. tulajdonosával. A cég neve még annak az időnek a lenyomata, amikor a Miskolci Egyetem Bányamérnök-hallgatójaként könnyűzenei rendezvényeket szervezett, videóklippeket gyártott népszerű zenészeknek, és ő maga is zenélt az éjszakai életben. Az így összegyűjtött tőkéből vette első használt munkagépeit, és építette ki tekintélyes bérgépszolgáltatását.

Vállalkozói képességeit anyai nagyapjától, Rétfalvi Antaltól örökölte, a bányamérnökségre pedig édesapja szolgált példával. „A régi világban téeszelnökként itt, a Tiszán kavicskitermeléssel is foglalkozott, később nyitottak saját bányát is. „Bátyámmal, Dáviddal érdekes, ritka szakmának láttuk, igény is mutatkozott rá, így adta magát, hogy kitanuljuk az egyetemen. Ahogy mentem előre a tanulmányaimban, úgy folytam bele egyre jobban a földmunkagépek világába, az építőiparba.” Széll Tamás is, akivel együtt csinálták a rendezvényszervezést, ekkor társult a cégbe.

„Szépen haladtunk gépről gépre, feladatról feladatra.”

Újabb fordulatot az hozott, amikor felelős műszaki vezetőként dolgozó bátyja előállt a kavicsosztályozó üzem ötletével „Azt ismerte fel, hogy a Kelet- Magyarországon induló nagyberuházások hatalmas keresletet generálnak az építő- és betonalapanyagok iránt.”

Így találtak rá 2019-ben a Tiszabecs melletti kitermelőhelyre, és hozták létre osztályozóüzemüket. „A nyers homokos kavicsot mossuk, különböző szabványoknak megfelelően szétválogatjuk, az így kinyert betonadalék- és építési anyagokat pedig értékesítjük.”

Még bérgépes korszakukban, az autópálya-építésekhez vásároltak egy Hyundai HX260-as lánctalpas kotrót az AXIÁL-tól.

„Nagyon elégedettek voltunk a géppel is, az AXIÁL-lal is, így egyértelmű volt, hogy a kavicsosztályozóhoz szükséges gépek beszerzésében őket is megszólítjuk. Végül mind a négy gépet ők szállították: a Hyundai HL965-ös és a HL975-ös homlokrakodókat, valamint a HX300 L és a HX300 LR lánctalpas kotrókat. Utóbbi egy hosszú gémes különlegesség, ritkaságszámba megy.”

Mit tudnak ezek a gépek? „Egy éven át folyamatosan érkeztek, ahogy az üzem egyre jobban felfutott. A legutolsó februárban állt munkába: a hatalmas kapacitású, HL975-ös homlokrakodó, 5 köbméteres kanállal. Azért volt szükség rá, hogy minél gyorsabban ki tudjuk szolgálni a partnereket. Két és fél kanállal megtölt egy kamiont. Persze a HL965-ös is egy tetemes méretű, 3,6 köbméteres kanalú gép, már lassan egy éve itt van nálunk.

Mi volt az a nyomós ok, hogy Hyundait választottak? „Ez tulajdonképpen már a bérgépes időkben megalapozódott a HX260-assal. Bevallom, eleinte ódzkodtam a Hyundaitól, kellett a meggyőzéshez Kövecs Bálint, az AXIÁL üzletágigazgatója is. Ugyanis a kezembe csapott, amikor azt mondtam neki, hogyha tényleg ennyire szuper ez a gép, akkor legyen hosszabb a garanciaidő. Hatezer üzemórát vállalt rá az AXIÁL, mert bízott benne. Aztán amikor munkára fogtuk, bizonyított is. Tetszett a kiváló ár–érték arány is. Ráadásul megnyugtató volt, hogy akárhol dolgozzon is a gép szerte az országban, mindenhol van a közelben egy AXIÁL-szerviz. Megtanultam, milyen drága az állásidő. Volt olyan, hogy egy konkurens márkájú kotró javítására 2 hetet kellett várnunk, mire egyáltalán meg tudták nézni, aztán megint eltelt nem kevés idő, míg alkatrész is lett.”

Ezzel összefüggésben elmeséli azt is, hogy az AXIÁL jóvoltából ellátogathatott a Hyundai brüsszeli logisztikai központjába.
 


 

„Nagyon szimpatikus volt, hogy felszólítottak minket, mondjuk bármilyen alkatrészt, és nézzük meg, van-e a készletben. Nem tudtunk olyat mondani, ami ne lett volna!”

Milyen szakértelmet igényel a gépek kezelése? „Szerencsére ezek már nagyon okos gépek, a kezelői hibákat is képesek kizárni. Mozgatásukhoz ugyanakkor kell a rutin, de gyakorlott kollégáink vannak. Noha nincs mögöttem években számolható tapasztalat, ám ha egy kollega kiesik, és beülök a helyére, én is jól tudok vele dolgozni. Könnyen kezelhető gépek ezek, a homlokrakodók kis túlzással úgy, mint egy személyautó.

Nincsenek munkaerőgondjaik? „Az a szerencsénk, hogy helyhez kötött az üzem, folyamatosan, időjárástól függetlenül működik, és mindenki szereti ezt a stabilitást.”

Van-e valamilyen felelősségük a tiszai táj megóvásában? „Ezen a területen már volt egy gátépítés, az árvízvédelem miatt letermelték a felső talajréteget, tehát mi egy művelésből kivont zónában dolgozunk tovább. A végén, egy nagyívű rekultiváció során itt egy úgynevezett jóléti tó keletkezik: sportolási, strandolási és horgászati lehetőségekkel vissza lesz illesztve a természetbe.”

Szeret horgászni? „Szabadidőmben inkább zenélek. Hajdan lemezlovas is voltam, megvan a keverőpulttól kezdve az összes felszerelésem. Persze ma már csak magamnak, otthon, zeneszeretetből: régen a munkám volt, már a hobbim lett.”

 

Fotó: Gáll Tamás

Szöveg: Popovics Gizella

Forrás: AXIÁL Híradó 2021. évi 3. szám

Elérhető

Kapcsolódó cikkek