Megérkezett a Landini Rex 4 új generációja

Megérkezett a Landini Rex 4 új generációja

EIMA Nemzetközi kiállítás 2021 október 19 és 23 között került megrendezésre az olaszországi Bolognában. Ez az egyik legfontosabb és legnépszerűbb eseménye a mezőgazdasági szektornak.

Nem érte az esemény a Landinit sem felkészületlenül, mint mindig készen állt, hogy meglepje a piacot sok a sok új termékével. Az ikonikus olasz márka az ArgoTractors csoport egyik legfontosabb tagja, a szenvedélyéről és innovációjáról híres. Ezek a tulajdonságok vezérlik az új traktorok kutatása és fejlesztése során, amelyeket úgy terveznek és gyártanak, hogy megfeleljenek minden egyes gazdaság igényeinek, különös figyelmet fordítva az emberi tényezőre, a hatékonyságra és a tervezésre.

A legfontosabb innovációk a motor emissziójára, a megújult dizájnra és a kezelőfelületre összpontosítanak, de egy sor új funkcióval is gazdagodott.

A kínálatban megtalálhatóak a Rex 4-080, 4-090, 4-100, 4-110, 4-120, amelyek teljesítménye 75 Le-től 112 Le-ig terjed. Ez a 4 hengeres, 16 szelepes, 2,9 literes Common Rail elektronikus befecskendezésű Turbo Intercooler új generációs Deutz-motoroknak köszönhető, amelyek teljesítménynövekedést garantálnak a nyomatéktartalék, a nagyobb teljesítmény és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás tekintetében. Ahogy a korábbi modelleknél is láthattuk, ezekre a verziókra is fel van szerelve a legmegfelelőbb motorfordulatszámot eltároló és gyorsan előhívó Engine Memo Switch, hogy felgyorsítva megkönnyítse a munkát. A motorok megfelelnek a Stage V emissziós szabályozásnak, köszönhetően az innovatív rendszernek, amely passzív regenerációs dízel részecskeszűrőből, DOC dízel oxidációs katalizátorból és SCR rendszerből áll.

A sebességváltók a 12 előre + 12 hátrameneti sebességfokozatú Speed Four mechanikus hátrameneti sebességfokozattól, a 48 előre + 16 hátrameneti Robo-Shift változatig terjednek, elektrohidraulikus hátrameneti váltóval és teljesen robotizált HML fokozatokkal. Ez könnyen vezérelhető egy ergonomikus és felhasználóbarát joystick segítségével, amely kezeli a műveletek során szükséges összes kezelőszervet.

A REX 4-es traktorokat kiváló tapadás jellemzi a terepen, valamint tökéletes kényelem az úton, ez új elérhető opcióként, a rugózott fülkének köszönhető, valamint a továbbra is opciósan kiválasztható rugózott első tengelynek.

A megfelelő karbantartásnak és a minőségi olajok használatának köszönhetően lehetővé vált a motor karbantartási intervallumainak meghosszabbítása, 500-ról 1000-re üzemórára duplázva az üzemórákat, a karbantartási költségek és a gépleállások jelentős csökkenésével.

A traktor tömege 2.600 kg és 3.200 kg között van (súlyozástól függetlenül) maximálisan megengedett tömeg 5.250 kg, a tengelytáv 2.140 mm és a minimális szélesség akár 1000 mm.

A REX4 modellek sokoldalúságát a nyitott központú hidraulika kör garantálja, amely 30 liter/perc teljesítményű kormányszivattyúval van felszerelve a könnyű manőverezés érdekében (még a feldolgozási műveletek során is), valamint egy 58 liter/perc teljesítményű munkaszivattyúval. Rendelkezésre áll egy tridem szivattyús kivitel is, amely 55 liter/perc áramlási sebességgel rendelkező szivattyúval rendelkezik, melyet mindössze 1500 fordulat/perc mellett képes tartani.

Összesen 4 hátsó és 3 középre szerelhető vezértömböt lehet az alapfelszereltséghez adni, ahol teljesen elektrohidraulikus konfiguráció is elérhető.

 

LANDINI REX4 ELECTRA – Evolving Hibrid – Eima Nemzetközi Műszaki innovációs Díj nyertese

A REX4-es sorozatra épülő, manőverezhetőségéről, könnyű kezelhetőségéről és gazdaságos teljesítményéről már ismert REX4 Electra – Evolving Hybrid innovatív elektromos elsőkerék-hajtást független kerekekkel, fékenergia-visszanyeréssel, valamint elektronikusan vezérelt félig aktív rugózott felfüggesztésű vezetőfülkével rendelkezik, valamint egy robotizált sebességváltóval, amely lehetővé teszi a sebesség kiválasztását joystick segítségével.

A technológia fejlesztéseknek ez a kombinációja 10%-os üzemanyag-megtakarítást, 15%-kal nagyobb kormányszöget és nagyobb stabilitást biztosít szállítási módban, teljes mértékben integrálva a jelenlegi elektromos kormányrendszerbe. Sőt a kényelem javulás mind a terepen mind az úton egyértelműen érzékelhető, mivel 15%-kal csökkent az ébredő rezgések mennyisége.

Az Argo Tractors ennek az eredeti projektnek a mechanikai és elektromos alkatrészeit egyaránt megújította. Ez olyasvalami, ami a cég szenvedélyéről tanúskodik a mezőgazdasági gépesítés megújítása iránt, megerősítve, hogy világszinten vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az ágazatban.

 

Szöveg: Somogyi Ákos, termékmenedzser

Képek: Landini

Elérhető

Kapcsolódó cikkek