Ütőképes vevőszolgálat

Ütőképes vevőszolgálat

2016 végén új világrekordot állított fel a CLAAS és HORSCH: 448,29 hektárt vetettek el 24 óra alatt egy Maestro 24 SW és XERION 5000 TRAC gépkapcsolattal. A két társaság közötti együttműködés folytatódott.

A HORSCH termékek 2017 óta kaphatók a CLAAS kereskedőhálózatban (szerk. az Egyesült Királyságban). Ma az Egyesült Királyság tíz CLAAS-kereskedéséből három a CLAAS UK tulajdona: Manns, Claas Eastern és Claas Western, összesen 18 bázissal az északi Yorkshire-től a déli Kent és Dorsetig. Noha a HORSCH termékek teljes kereskedőhálózatban elérhetők, mindegyik kereskedő eldöntötte, hogy szerepelteti-e azokat portfóliójában.

Az Egyesült Királyságban az értékesítési darabszámok azóta jelentősen növekedtek, nem utolsósorban a kiváló alkatrészellátás és vevőszolgálat miatt. Richard Vaughan, a CLAAS UK értékesítési vezetője, a rendkívül jól működő partnerségből óriási előnyöket lát mind a gyártó, mind az ügyfél oldalán.

 

Richard Vaughan, a CLAAS UK értékesítési igazgatója előnyöket lát a HORSCH és a CLAAS között jól működő partnerségben, mind a gyártók, mind az ügyfeleik oldalán.

A nagy gépek mellett mindkét gyártónak vannak megoldásaik a kisebb gazdaságoknak is. Így széles célcsoportnak tudnak megoldást kínálni.

 

Teljesíteni az ügyfelek igényeit

„Kombájnokból a szálastakarmány-betakarítókból az Egyesült Királyság piacvezetője vagyunk, sőt az egyik vezető traktorgyártó is.” – hangsúlyozza Richard Vaughan. „Széles és erős a termékpalettánk. Forgalmazóinkon keresztül a kombájnpiac 75 százaléka és a traktorokénak 50 százaléka a miénk Angliában. Fő ügyfeleink egyértelműen a professzionális szántóföldi gazdaságok.”

A HORSCH talajművelési, vetési és növényvédőtechnológiája tökéletesen kiegészíti a CLAAS kereskedők portfólióját. Mindkettő termékskálája széles, átfedések nélküli.

„Néhány külsős beszállítóval, lefedhetjük a gazdaságok különböző követelményeit. Ez a hatalmas előnye annak, hogy már a gépigények 90 százalékát tudjuk két márkával lefedni – függetlenül attól, hogy nagyvállalkozóról vagy kis családi vállalkozásról van szó” – teszi hozzá Richard Vaughan.

A megbízható szolgáltatás a kereskedő-ügyfél kapcsolat fontos része, és a CLAAS az együttműködés kezdete óta óriási mértékben bővítette a HORSCH termékek ügyfélszolgálatát.

 

Döntő jelentőségű az alkatrészellátás és a szerviz

A CLAAS-kereskedők sok időt és energiát befektetve váltak a HORSCH-gépek szakembereivé. Saját termékein kívül intenzíven népszerűsítik a HORSCH márkát – minden helyszínen és szervizjárműveken is.

„Nem pazarolunk időt és képzési erőforrásokat különböző márkákra. Szakterületünknek köszönhetően célzottan irányíthatjuk képzéseinket, így a legjobb tanácsokat és támogatást kínálhatjuk ügyfeleinknek – az értékesítés, valamint alkatrészek és a szerviz területén. Ha sok márkát forgalmaznánk, akkor ez nem lenne lehetséges. Természetesen rendkívül megalapozott a termékismeretünk és gyakorlati tapasztalatunk az egész vállalatcsoportból, amiből az ügyfelek is profitálnak” – magyarázza Richard Vaughan.

A három kereskedő több, mint 130 szervizszerelőt és gyakornokot foglalkoztat. „Mindannyian hároméves képzési programon vesznek részt, amely ötvözi a műszaki képzést és a gyakorlati tapasztalatokat” – magyarázza Thomas Hancock, a Manns ügyfélszolgálati vezetője. „Ide tartozik a HORSCH UK szakértőinek jelenléte is a képzésekben. Mindig legalább két HORSCZ-szakember van minden helyszínen. Ezen túlmenően a főbb központokban növényvédő szakemberek állomásoznak. Ezt a speciális tudást természetesen a többi telephelyeink műhelyéhez is bármikor rendelkezésre tudjuk bocsátani.”

Minden helyszínen rendelkezésre állnak a pontosan a géptípusokhoz igazított HORSCH szervizkészletek, amelyek gyors reagálást tesznek lehetővé. „Megvan a talajművelési és vetéstechnikai készletek teljes választéka, például a Maestrohoz, és három készlet a permetezőkhöz. Ezek a legfontosabb célszerszámokat és pótalkatrészeket tartalmazzák, hogy a szakemberek azonnal megoldhassák a problémákat. Ha a dolgoknak gyorsan kell történniük, akkor az alkatrészek azonnal elérhetők a helyszínen. A legfontosabb, hogy gép azonnal újra kész legyen a használatra” – tette hozzá Thomas Hancock.

A CLAAS UK folyamatosan bővíti ügyfélszolgálatát. „Ahogy növekszik a gépek darabszáma és bonyolultsága, úgy hozzuk létre azon helyiségeket, ahol garantálni tudjuk a gépek optimális kiszolgálását – nemcsak most, hanem 15 év múlva is. Például a Saxham-i Mannsnél az új műhelybe simán befér egy HORSCH Leeb 280 PT önjáró permetezőgép, 36 méteres szórókerettel. Öttonnás portáldarunk és központi olajellátó rendszerünk van. Technikusaink biztonságosan és hatékonyan tudnak dolgozni. Növeljük kapacitásunkat a méret és a gépek száma szempontjából is.”

Amikor HORSCH gépet szállítanak ki az ügyfélhez, technikusaink gépbeüzemelő szolgáltatást nyújtanak, segítik az ügyfél megismerkedését a géppel, hogy kihasználhassák maximális potenciálját. Ezáltal a lehető legjobban térül meg az ügyfél befektetése. A szakember kiképzi az ügyfelet a napi karbantartás, a kiegészítők, az alkatrészek és az átszerelés területén – mindenben, ami elősegíti a gép teljesítményének kihasználását.

„A HORSCH termékek fontos részét képezik portfóliónknak. Ezért szeretnénk befektetni a képzésekbe, hogy valódi szakemberekké válhassunk. Jól képzett alkalmazottaink elkötelezettek is” – magyarázza Richard Vaughan. „Nekünk ők kulcsfontosságúak – értenek a kapcsolattartáshoz, az alkatrészekhez és a karbantartáshoz.” A saxhami telephelyen folytatódnak a bővítések: a központi alkatrészraktár háromszor nagyobb lesz, mint a meglévő, és átveszi az alkatrészek IR-rendszerét kibővítették, hogy a CLAAS, a HORSCH és más beszállítók összes alkatrészét kezelhesse. Dinamikus tanulási folyamattal számítja ki a készletet, illetve javítja az alkatrészek rendelkezésre állását. Kevésbé szükséges alkatrészek a HORSCH UK alkatrészraktárából jönnek, ritkán igényelt alkatrészeket közvetlenül Németországból szállítanak majd.

Jelentős a teljes cégcsoportban raktáron tartott alkatrészek mennyisége és változatossága – cél, hogy minden alkatrész-kereskedőt el tudjuk látni az ország területének 85 százalékán. Vannak olyan régiók, ahol nehéz lenne tárolni egy kisgazdaságnak fenntartott készleteket, de a háttérben a CLAAS csoporttal ezt megtehetik a vállalatok. Ebből értelemszerűen az ügyfél profitál.

 

A kulcsfontosságú központok növényvédelmi specialistáinak szaktudása természetesen minden telephelyre bármikor átvihető.

A CLAAS UK folyamatosan bővít, hogy a mai korszerű és nagyméretű gépeket mindig optimális kapacitással tarthassák karban.

 

Új lehetőségek

Richard Vaughan szerint közösek a CLAAS-kereskedők és a HORSCH céljai. „Stratégiánk, hogy beszállítóinkkal együtt mi nyújtsuk ügyfeleinknek a legjobb termékeket és szolgáltatást. Intenzíven foglalkozunk gyártóinkkal. Piacvezetőknek kell lenniük, szakszerűen kell dolgozniuk, és innovatív termékeket kell kínálniuk – a HORSCH esetében éppen ez a helyezt.

Noha rendszerint a nagy gépek állnak a figyelem középpontjában, Richard Vaughan kifejezetten hangsúlyozza, hogy mindkét gyártó a gépek széles skáláját kínálja kisebb vállalkozásoknak is. „Traktorunk 100 lóerő alatt és 500 felett is van. A HORSCH emellett kultivátorokat és vetőgépeket kínál három-tizenkét méter munkaszélességig. Tehát számos vevőnek tudunk alternatívát nyújtani.”

Erős partnerségekkel hozzáadott értékeket kínálhatunk az ügyfeleknek, és szorosabb kapcsolatot építhetünk fel velük. Csak egyetlen kereskedővel van dolgod, bármilyen témakörben. Csoportként nagyon szorosan együttműködünk a HORSCH-sal. Például össze lehet állítani a permetezők szervizcsomagjait – ismét az ügyfél érdekében.”

Richard Vaughannek nagyon fontos, hogy megfelelő termékeket kínáljanak a brit gazdáknak – az igényeikhez igazodva. „A HORSCH ezt is felismerve saját peterborough-i fiókjába fektetett be, biztosítva az alkatrészek folyamatos rendelkezésre állását. A modern mezőgazdaság nehéz vállalkozás, amely sok beruházást igényel. Ügyfeleink a lehető legkisebb kockázattal akarnak befektetni. Ez azt jelenti, hogy együtt szeretnének működni egy olyan kereskedővel, aki felkészült a jövőre, rugalmas, és megérti a kihívásokat, amelyekkel a nagyvállalatok és a kisebb családi vállalkozások szembesülnek. Elkötelezett alkalmazottaink vannak, és olyan termékeket és megoldásokat szállítunk, amelyekben hiszünk. A HORSCH-sal együttműködve professzionális és tartós termékeket, valamint jó szolgáltatást kínálunk – az ügyfél kap valamit pénzéért. Erős partnerség, pozitív jövővel.”

 

Forrás és kép: terraHORSCH 2019. 3. szám

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek