Az erős gép a cég flottájának legnagyobbika, ideális a nehéz bontási munkálatokhoz. A vállalat a speciális feladatok elvégzésére egy 28 méteres, egyedi gyártású gémet kért a géphez.
A hatalmas HX520L-t egyenesen az Ulvilában található Kullaa Erdészeti Főiskola főépületének bontási projektjéhez vezényelték. Néhány hétnyi bontási munkát követően az épület harc nélkül esett el. A régi épületet lebontották, hogy helyet teremtsenek egy új építésének, mivel költséghatékonyabb a régit az újra cserélni.
A vállalat hűséges a Hyundai márkához és jelentős ideje működik. A Hyundai gépek átfogó palettája szintén az ulvilai helyszínen volt és segített a bontási projektben.
A Maanrakennyus Mykrä Oy az 1990-es évek közepe óta végez bontási munkákat. Az értékesítési osztály vezetője, Juha Mykrä elmondta: „Az első gépünk megvásárlása után 25 évvel vettük meg az első kotrónkat, amelynek nagy elérésű gémje van. A számos felszereléssel rendelkező gép több örvendetes változást hoz a munkánkba.”
Mykrä úr hozzátette: „Korábban egy közönséges, hosszú gémű gépet használtunk magas bontási munkákhoz és rámpák kialakításával növeltük meg a gép elérését. Ez az eljárás azonban a múlté az új Hyundai HX520L-nek és felszereltségének köszönhetően. A moduláris kialakítással lehetővé válik a hagyományos és magasan bontó gémszerkezet gyors cseréje akár a helyszínen – ez nagyon sokoldalúvá teszi a gépet.”
A Hyundai a magasan bontó gémszerkezetet az ipswichi székhelyű Kocurek Excavators Ltd. szállította, amely a különleges kotrógép-felszerelések és a gépek átalakításának szakértője. A Kocurek különösen híres a bontási munkákat végző és az anyagmozgató gépek módosításairól.
Az új gép a bontási munkálatokon kívül más feladatokat is ellát majd, és a vállalat feladatainak sikeres végrehajtása érdekében további módosításokat eszközöltek a gépen, beleértve a Kocurek által módosított „billenő” kabint, amely „bontási helyszín biztonságos”, vagy az automatikusan klimatizált és fűtött légrugós ülést a kezelő kényelme érdekében.
A gép hátulján nyolc tonnás ellensúlya van, hidraulikusan széttolható a járószerkezet, ami stabilitást kölcsönöz a kotrógépnek. A Hyundai 360 fokos AAVM (Advanced Around View Monitoring) biztonsági rendszerét is telepítették, a kamerák nemcsak a gép hátulján találhatók, hanem a gémen is. A vállalat egy fedélzeti porleválasztó rendszert is kért, amelyet szükségesnek tart egy bontási környezetben.
A gépre egy Daemo osztályozó markoló/rosta kanál is fel van szerelve. A gép alap üzemi tömege 52 tonna, azonban az összes hozzáadott extra felszereléssel eléri a 65 tonnát. A HX520L motorja Scania DC13 084A, 6-hengeres, 12,7 literes, Stage IV motor.
„Az új gép már az első munkánál bevált” – jelentette ki Mykrä úr. Majd hozzátette: „A Hyundai képes a hatékony és a biztonságos bontásra, például a kémények könnyebben lebonthatók, illetve ezzel a géppel távolabbról is elérjük a munkaterületet, mely tovább növeli a biztonságos munkavégzést.”
„Több bontási munkánk volt zsinórban kifejezetten ehhez a modellhez – és még több van folyamatban. Az új gép megvásárlása, a Hyundai extra biztonsági funkciói és a Kocurek magasan bontó gémszerekezete javította az üzleti képességeinket és a munkaképességünket” – mondta befejezésül Mykrä úr.
Fordította: Borbély Zsanett, marketingkommunikációs menedzser
Lektorálta: Kövecs Bálint, Építő- és anyagmozgatógép-üzletág igazgató
Forrás és kép: Hyundai