Landini REX 4 Electra- Evolving Hybrid

Landini REX 4 Electra- Evolving Hybrid

A Landini technológiai újításaival ismét elnyerte a „EIMA INTERNATIONAL TECHNICAL INNOVATION AWARD 20-21” díját.

Miután 2018-ban az „ADS”, fejlett vezetési rendszerével megnyerte a díjat, az Argo Tractors csoportot ismét kitüntették a jeles díjjal, az Electra - Evolving Hybrid rendszernek köszönhetően, amelyet szintén a Landini REX4 szériához szántak. Ezen innováció is megtekinthető lesz az Eima Digitális platformján, a weben keresztül november 11. és 15. között, valamint az Eima 2021-es kiállításon a megszokott formában, február 3. és 7. között, a bolognai Fiere vásárkerületben.

„Az Argo Tractors számára ez egy fontos elismerés, amely díjazza az elkötelezettségünket, valamint a kutatás és fejlesztésbe befektetett erőforrásainkat, amelyek lehetővé teszik, hogy traktoraink csúcstechnológiájú szintet érjenek el” - kommentálta Giovanni Esposito, az Argo Tractors innovációért felelős igazgatója.

„Termékeink fejlődése a leginnovatívabb megoldásokat kínálja az ügyfeleink számára, a termelékenység optimalizálására és a munkájuk minőségének javítása érdekében, nagyobb figyelmet fordítva – mint valaha – az emberi tényezőre. Az Electra rendszert, úgy tervezték, hogy tovább javítsa a Rex 4-es szériájú traktorok kezelhetőségét, kényelmét, és egyszerű használatát, hogy megfeleljen napjaink elvárásainak. Az új technológia alkalmazása garantálja a költséghatékony munkavégzést, tekintettel a környezetre és a fenntarthatóságra, amelyek továbbra is elsődleges célok.”

A gyümölcsösökbe és szőlőültetvényekre szánt Landini REX 4, nagy hírnevet szerzett a kezelhetősége és könnyű használata miatt, amely elképesztően takarékos üzemeltetési költségekkel párosulva megfelel a legigényesebb vásárlóknak. Ezek a tulajdonságok olyan megoldásokkal párosulnak, amelyek szintén a traktor hatékonyságának növelését és a kényelem további javítását szolgálják, a hosszú munkával töltött napok során.

 

 

A Landini REX4 Electra – Evolving Hybrid egy innovatív elektromos elsőkerék-hajtással, független rugózású első híddal, fékenergia-visszanyerő rendszerrel, elektronikus vezérlésű félautomata kabin rugózással és félautomata sebességváltóval rendelkezek, amely lehetővé teszi a sebesség kiválasztását egy joystick segítségével.

Az Electra – Evolving Hybrid – változat alapjául az eredeti Rex 4-es széria szolgál, 110 lóerős takarékos dízelmotorral, elektromos irányváltóval és 3 Powershift fokozattal (H-M-L) van szerelve.

A legjelentősebb újdonságok közé tartozik a teljesen elektromos elsőkerék-hajtás, független rugózású tengely, két független villanymotor és a hozzá tartozó érzékelők, elektronikus vezérlők, külön generátor és akkumulátor, amelyek fékezés és lassítás alatt energiát termelnek és tárolnak. Az egész rendszert a PMS (Power Management System) vezérli, amely felügyeli az összes eszköz működését, beleértve az akkumulátort, és vezérli a motort, valamint a generátort.

Ez a modern megközelítés lehetővé tette egy olyan hibrid traktor létrehozását, amelyben a dízelmotor generátoron és akkumulátoron keresztül hajtja az első elektromos motorokat, és folyamatosan „kommunikál” a hagyományos mechanikus hátsó végső hajtásokkal. Az eredmény alapvetően egy párhuzamos hibrid, amelynek rendszere független a traktor hátsó és első kerekei közötti mechanikai aránytól.

 

Rusák Márk, Nagymányokon a Landini Rex 4-090F-jével - Forrás: AXIÁL Híradó 2020. 04. szám – 33. Bábolnai Gazdanapok különkiadás

 

A technológiai fejlesztések ezen kombinációja, integrálva a jelenlegi elektromos kormányrendszerrel, 10% üzemanyag megtakarítást, 15% szélesebb bekormányzási szöget, valamint szállítás során nagyobb stabilitást garantál.

Egy új elektromos vezérlésű fülkefelfüggesztést is lehet hozzá igényelni, amellyel - köszönhetően a fél-aktív rendszernek - a komfort érzet emlékeztet a csúcskategóriás traktorokéhoz.

A kényelem javulása egyértelműen értékelhető mind a terepen, mind az közúton, a traktor 15% -kal kevesebb rezgést közvetít a vezető felé.

A fülkében található multifunkciós joystick helyettesíti a hagyományos sebességváltó kart. Az elektronikus vezérlőegység (ECU) a sebesség váltásról bemeneti jelet kap a joysticktól, a traktor állapotára vonatkozó adatokat pedig az érzékelőktől. Amikor a fordulatszám megváltoztatásához szükséges feltételek teljesülnek, az ECU jelzi a hajtóműnek, hogy az az optimális fokozatba kapcsolhat. Az előnyök nyilvánvalóak: teljesen automatizált sebességváltás, egy kevesebb mechanikus kar a fülkében (drive by wire), ami kevesebb zajt és szennyező anyagot eredményez.

A REX4 Electra - Evolving Hybrid - még inkább bizonyítja, hogy a Landini mennyire szenvedélyesen dolgozik tovább a mezőgazdasági gépesítés megújításán, és továbbra is vitathatatlan vezető szerepet tölt be az ágazatban világszerte.

 

Fordította: Somogyi Ákos, termékmenedzser

Kép: Landini, AXIÁL Kft.

Forrás: Landini

Elérhető

Kapcsolódó cikkek