Landini 6RS és 7-es széria az AXIÁL Kft. kínálatában

Landini 6RS és 7-es széria az AXIÁL Kft. kínálatában

A magyar piacon 2023-ban debütált Landini 6RS széria, az egyik legfontosabb újítás volt a Landini kínálatában, pontosan úgy tervezték, hogy egyesítse a sokoldalúságot, a termelékenységet és a kényelmet.

Az innováció biztos alapokon nyugszik, hiszen a korábban már jól bevált és népszerű 6C széria az előd, mely kiváló bázist jelentett a továbblépéshez. Legfőbb újítások a fedélzeti technológiában a megújult hajtóműben és a maximális kényelemre szabott fülkében keresendő.
 


 

Erőforrás

Ez a megújult sorozat a 6-135 RS, 6-145 RS és 6-155 RS modelleket tartalmazza, amelyeket az FPT NEF 4,5 literes, 16 szelepes, 4 hengeres turbófeltöltéses, hengerenként 4-szelepes, közös nyomócsöves motorok hajtanak, amelyek maximális teljesítménye, 125 LE, 135 LE és 145 LE.

Az optimalizált elektronikus üzemanyag befecskendezés és a továbbfejlesztett égési hatékonyság a HI-eSCR2 rendszerrel kombinálva lehetővé teszik, hogy ezek a motorok kivételes teljesítményt és nyomatékrugalmasságot nyújtsanak alacsony üzemanyagfogyasztás mellett. A maximális nyomatékot (520 Nm 551 Nm és 600 Nm) már 1200-as fordulatszámon leadják.

Hajtómű

A továbfejlesztett ROBO-SIX sebességváltó 4 tartományban 6 Powershift fokozattal 24 + 24 sebességfokozatot kínál, amely a mászófokozattal felszerelésével 40 + 40-re emelkedik. Két előre programozott munkamód optimalizálja a motor hatékonyságát: ezek az Eco és a Power funkciók, az első a fogyasztás alacsonyan tartására, a második pedig a maximális teljesítmény biztosítására összpontosít, hogy felgyorsítsa az aktuális feladat elvégzését.

A teljesítményt a 4 sebességes TLT fokozza. Említést érdemel a traktor „ECO FORTY” vagy „ECO FIFTY” funkciója (attól függően, hogy mekkora a váltó végsebessége) ami 1600 vagy 1900 1/min alatti motorfordulatot jelent 40 km/h vagy 50 km/h végsebesség mellett. Ennek eredménye a hagyományos megoldásokhoz képest az alacsonyabb zajszint és üzemanyagfogyasztás, valamint a hosszabb motor élettartam.

Két új funkcióval bővült a sebességváltó: az egyik a STOP&ACTION, a másik az APS – Auto-PowerShift funkció. Az előbbi használatával a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.

Az Intelligens APS (Auto-Powershift) lehetővé teszi a kezelő számára, hogy meghatározza a leginkább kényelmes motorfordulatszámot, miközben a sebességváltó automatikusan kapcsolja a legmegfelelőbb fokozatot.

A hajtáslánc és a sebességváltó elrendezése 2560 mm-es tengelytávot tesz lehetővé, ami nagy stabilitást, ugyanakkor az 55 fokos kormányszögnek köszönhetően sokoldalúságot és manőverezhetőséget biztosít.
 


 

Hidraulika rendszer

A zárt központú, hidraulikarendszer egy 123 l/perc teljesítményű, változó folyadékszállítású szivattyúval rendelkezik (Load Sensing), amely akár összesen 7 elektrohidraulikus szelepet is képes ellátni, valamint az elektronikusan vezérelt hátsó függesztő szerkezetet, amely maximális teherbírása 7000 kg, míg az első szerkezet legfeljebb 2500 kg-mal terhelhető. A kormányzás és egyéb hidraulikus funkciókhoz, egy 44 l/perc teljesítményű szivattyú szállítja a folyadékáramot.

Fedélzeti Technológia

A növénytermesztési műveletek hatékonyságának javítása és a termelékenység növelése érdekében a Landini bevezette az innovatív „Precision Steering Management” (PSM) rendszert, amely a műhold által támogatott irányítást szolgáló integrált eszközök rendszere. ISOBUS-on kereszült különböző munkagépekkel történő munkavégzést fogja össze és optimalizálja, csökkenti, a munkavégzés idejét, segít a felhasznált input anyagok csökkentésében.

Optimalizálási folyamathoz kapcsolódóan a „Landini Fleet Management” technológiával, traktorok állapotával kapcsolatos összes információ valós időben elérhető: így a sebesség, motorfordulatszám, hektáronkénti teljesítmény, fogyasztás, és még sok egyéb paraméter, beleértve a teljes flotta átlagfogyasztását.

A Fleet Management másik nagy előnye a traktordiagnosztika, amely lehetővé teszi a gép állapotának nyomon követését és a távszerviz igénybevételét.

A telematikai rendszer lehetővé teszi a gép állapotával kapcsolatos legfontosabb információk távoli megtekintését a traktor teljes ellenőrzéséhez.

A távfelügyeleti szoftver segít a karbantartási műveletek elvégzésében és a problémák hibaelhárításában, valamint a jövőben szükséges szerviz költségek előrejelzésében.

Kényelem és ergonómia

A dizájnnak és ergonómiának egyaránt fontos szerepe van minőségi munkavégzésben.

Az új "Landini High Vision" fülkét a FOPS által jóváhagyott panorámatető és a természetes szellőzést biztosító nyílás jellemzi, amelyek javítják a traktorból a rálátást a homlokrakodó használata során. Nem feledkezve meg a LED-es fényszórókról, amelyből akár 14 is elérhető, és ezek közül 8 a tetőre van beépítve, így még éjszaka is optimalizálható a látás.

A vezetési kényelmet tovább javítja a mechanikus felfüggesztésű fülke és a független bekötésű rugózott első híd kombinációja.

Az utasteret kiváló minőségű, autóiparból származó anyagokból tervezték, mivel a tervezésre és a funkcionalitásra ugyanilyen figyelmet fordítottak a vezérlőműszerekre, teljesen ergonomikus, 12 hüvelykes érintőképernyős monitorral és többfunkciós „all in one” joystickkal.

Multifunkcionális Joystick-ba integrált kezelő szervekkel, akár egy ujj mozdulattal lehet a sebességváltót, a hidraulikus vezértömböket, a függesztőművet és a traktor irányváltó rendszerét szabályozni. Az automata powershift kapcsolás és a táblavégi forduló szintén a joystick-on kapott helyet.

A dizájn, az ergonómia, a kényelem és a munkakörülmények javítására alkalmazott technológia a további jellemzők, amelyek a 6RS-t ideális partnerré teszik a szántóföldön és a gazdaságban.

LANDINI 7 SZÉRIA

 

A Landini 7-es sorozata a technológia, a megbízhatóság és a teljesítmény keverékét kínálja, hogy hatékonyan megfeleljen a mezőgazdasági és szántóföldi munkák igényeinek. A 7-es szériás Landini traktorok szolgálhatnak közepes és nagyobb méretű gazdaságban univerzális vezérgépként, akár a Robo-Shift - full powershift hajtóművel, akár a V-shift - fokozatmentes változatban.
 


 

A Landini 7 SWB (2760 mm tengelytáv) a hajtómű, motor elrendezését tekintve struktúrált kialakítású, 11,5 t maximámis össztömeggel sokoldalúbb és könnyebben kezelhetőbb erőgép a 165-175 LE-s kategóriában, mint a hosszabb tengelytávval rendelkező elődje, mégis megkapott minden opciót és újítást, amit a másik megújult Landini 7-es modellnél választható

Landini 7 LWB (2820 mm tengelytáv) egy alvázas kialakítású erőgép 13 t maximális össztömeggel, kifejezetten alkalmas szántóföldi munkavégzésre és szállítási feladatokra.

FPT NEF motorok: nagy vonóerő a terepen

A Stage V-ös károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő Series 7 traktorcsaládot az új FPT NEF 6,7 literes, 6 hengeres turbómotorok hajtják, 24 szelepes technológiával és elektronikus Common Rail befecskendező rendszerrel. A motorok egy robusztus alvázban találhatók, ami segít csökkenteni a fülkében a zaj- és rezgésszintet. Az elektronikusan vezérelt viscotronic ventilátor, amely a teljes termékcsaládban alapfelszereltség, javítja a motor hűtésének hatékonyságát, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a zajszintet. Az FPT NEF motorok a Dual Power rendszerrel vannak felszerelve, amely elektronikusan szabályozza a motor teljesítményét a változó terhelési körülményekhez igazodva, fenntartva a sebességet és a termelékenységet.

Szállítási alkalmazások vagy PTO-műveletek során a Dual Power automatikusan további 10 lóerőt ad le, így a motor teljesítménye 190, 210, 225, illetve 240 lóerőre emelkedik a SWB modelleknél 165 és 175 LE-re. A Serie 7 Stage V traktorokba szerelt új FPT NEF motorok a legkorszerűbbek, amelyeket úgy terveztek, hogy a gazdálkodók számára egyszerűséget és funkcionalitást kínáljanak anélkül, hogy a teljesítmény, a megbízhatóság és a tartósság terén kompromisszumot kötnének.

A Serie 7 LWB traktorok robusztus alvázzal rendelkeznek, lengéscsillapító gumitartókkal, amelyek a motort alátámasztják, és segítik a fülke és a sebességváltó elszigetelését a rezgésektől. Amíg a SWB esetén a váltó és hajtómű kapcsolatát alváz nélkül oldották meg, növelve a fordulékonyságot és menőverezhetőséget.

Robo-Six sebességváltó, nagy hatékonyság és sima vezetési élmény

A ’ZF’ Robo-Six sebességváltó erősségei a nagy teljesítmény, az üzemanyag-hatékonyság, a zökkenőmentes vezetés és a biztonság. Ennek a sebességváltónak a legfontosabb jellemzői közé tartozik az öt sebességtartomány, a hatfokozatú menet közbeni powershift, a robotizált tartományváltás és az elektrohidraulikus irányváltás. A Robo-Six sebességváltó 30 előremeneti és 15 hátrameneti sebességet kínál. Ezen kívül a mászósebesség opció 54 sebességet biztosít előre és 27 sebességet hátrafelé. Ahol a törvények megengedik, a Serie 7 Stage V csökkentett motorfordulatszámmal 50 km/h végsebességet érhet el.

A Robo-Six sebességváltó emellett „Oil-cut off” funkcióval van felszerelve, ami jobb közúti teljesítményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A Serie 7 Stage V sorozatban a Robo-Six sebességváltó manuálisan és automatikusan is vezérelhető. A terhelési körülmények és a motor fordulatszámnak megfelelően a Smart Auto Powershift (APS) funkció lehetővé teszi, hogy a vezérlő elektronika automatikusan válassza ki a megfelelő sebességfokozatot az egyes tartományokban. Ez javítja a traktor teljesítményét és a vezetés biztonságát, miközben optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást. A Stop & Action rendszer a fékpedálba integrálja az erőátvitel megszakítását. Ez lehetővé teszi a kezelő számára, hogy a traktor a kuplungpedál lenyomása és az elektromos kuplung használata nélkül állítsa meg a traktort, csupán . A Stop & Action és az APS rendszerek együttes használata révén a Robo-Six sebességváltó a CVT sebességváltókhoz hasonló, egyenletes vezetési teljesítményt biztosít.

V-Shift fokozatmentes sebességváltó

A szintén ’ZF’ által gyártott 4 tartományos CVT fokozatmentes sebességváltó technológiájával újat nyújt a kategóriában. Négylépcsős használata a szokásos 2 tartományos CVT váltókkal szemben valódi előnyöket kínál a gazdálkodók számára, akik a maximális termelékenységet keresik bármely alkalmazásban.

Az újonnan bevezetett EazyGrip központi gumiabroncs-szabályzó rendszernek köszönhetően a közútiról a szántóföldre való átállás immár hatékonyabb és eredményesebb, mely opciók a Data Screen Managerből kényelmesen kezelhető. A rendszer szabályozza a nyomást, és automatikusan leáll, ha eléri az előre beállított szintet, csökkentve a talajtömörödést, az üzemanyag-fogyasztást, a gumiabroncsok kopását és optimalizálva a talaj termelékenységét.

Az új széria kétféle felszereltségi szintje, a belépő Active és a magas szintű Dynamic vátozat érhető el. Az egyszerűbb kivitel hidraulikarendszere nyitott, állandó olajszállítású fogaskerék szivattyúval és mechanikus vezérlésű külső hidraulika szelepekkel.

A fejlett Dynamic zárt rendszere viszont már 123 liter/perc (opcionálisan 160 liter/perc) kapacitású axiáldugattyús LS szivattyútt kapott, mely mindig a szükséges mennyiségű olajat szállítja a munkaeszköz felé. Itt már elektromosan vezérelhetők a kihelyezett szelepek, amelyek száma akár nyolc lehet.

Említésre méltó még a Landini Fleet Management (flottakövető) rendszer, amely kiváló lehetőség nyomon követni a traktor mozgását, munkavégzését, üzemanyag-felhasználását, üzemi paramétereit, ezeket digitálisan lehet naplózni, a hatékony használat érdekében. A rendszer kommunikációs protokolljai a gép műholdas földrajzi helyzetének meghatározásából, a gép CAN BUS rendszeréből nyert adatok alapján különféle kimutatásokat és értesítéseket továbbítanak a flotta elemeiről a gazdálkodónak.

 

Szöveg: Somogyi Ákos, termékmenedzser, AXIÁL Kft.

Elérhető

Kapcsolódó cikkek