Hyundai kotrógép retúrjegy nélkül

Hyundai kotrógép retúrjegy nélkül

A januári AgrárgépShow-n standunkon helyet kapott egyik legkedveltebb kotrógépünk, a 14 tonnás, gumikerekes Hyundai. A gép csak „egy útra szóló” jegyet váltott, hiszen a kiállítás után új tulajdonosához, a 3E International Kft-hez került.

Ha univerzális kotrógép kell

Hazánkban ez a 14 tonnás gumikerekes kotrógép a szegmens egyik legkedveltebb típusa, aminek számos oka van. Egyrészt nagyon jól használható különféle munkákra, építkezésen vagy földmunkán; gumikerekes, kompakt kivitelű, így lánctalpas társaival szemben közúton vagy akár lakóövezetben, aszfalton is könnyen mozog. Másrészt teljesen az igényekre szabható, hiszen akár osztott gémmel, és számos letalpaló/tolólap kombinációban rendelhető.

 

 

A Hyundai jól bevált pártost alkot a Cumminsszal, hiszen már első generációs kotróit is ilyen motorokkal szerelte fel, akárcsak a most aktuális, HW-szériát. A Cummins QSB 6700 köbcentis motorja továbbra is jó csomagot alkot a dél-koreaiak konstrukciójával. A QS egyébként az amerikai gyártó kifejezetten nehéz igénybevételre tervezett, strapabíró „Quantum Series” erőforrásainak típusjele. A gépek népszerűségének oka a motoron túl a Hyundai kényelme, ergonómiája, és „kezessége”, amit nagyra értékelnek a gépkezelők.

A 2010-ben debütált 9-es szériától kezdődően a Hyundai az újfajta 4P-filozófiára építkezik:

  • Preference – „kezelőre szabva”
  • Precision – „precíz munkavégzés”
  • Performance – „teljesítmény”
  • Profitability – „nyereségesség”

Ez a négy tényező optimális egyensúlyt hozott a kezelői komfort, a személyre, illetve a munkára szabhatóság és az üzemeltetőknek/tulajdonosoknak értékes tényezők között. Ezekre az alapokra épültek a soron következő modellgenerációk, mind a 9A, mind a most futó HW-széria is.

 

 

Ünnepélyes gépátadás az AgrárgépShow-n

Magánember nagyobb értékű eszközének megvásárlását hosszas döntési folyamat előzheti meg. Profitorientált vállalkozásnál ez még inkább összetett kérdés, pláne, ha új szegmens felé nyit valaki ezzel a beruházással. Nagy örömünk, hogy az ingatlan-tanácsadásban és az építési projektmenedzsmentben meghatározó 3E International Kft. két AXIÁL-os gépre alapozva tervez belépni a kivitelezői piacra.

A budapesti székhelyű vállalkozás, jellemzően projektlebonyolítóként vagy műszaki ellenőrként, olyan nagy volumenű beruházási projektben vett részt, mint például a környei Bridgestone gumiabroncs-gyár, az ELI lézeres kutatóközpont, a Mercedes Benz gyártelep, vagy a Magyar Operaház Eiffel-Csarnokának átalakítása. Az illusztris referenciára méltán lehet büszke a két alapítótulajdonos-ügyvezető, Laczkovich Gergely és Korintus Balázs.

A 3E International 15 év alatt független piaci szereplőként előkelő helyet vívott ki a mérnöki szolgáltatók között. A vállalkozás missziójának főbb pontjait – a legmagasabb szakmai színvonalú, megbízható, kellő pontosságú megvalósítás – az AXIÁL is maximálisan magáénak érzi, így bízunk benne, hogy a gépek megvásárlásával gyümölcsöző együttműködés vette kezdetét a két cég között.

A Hyundai HW140 gumikerekes kotrógépet ünnepélyes keretek között, az AgrárgépShow miliőjében adtuk át Korintus Balázs ügyvezetőnek.

 

 

A teleszkópos rakodók jolly jokere

A gumikerekes kotrógépen kívül egy másik univerzális gép mellett is letették a voksukat, hiszen vásároltak egy Manitou MRT 2470 forgóvázas-teleszkópos rakodógépet is.

A hagyományos teleszkópos rakodógépekhez képest az MRT forgóvázas, ennek köszönhetően sokféle munkát láthat el egy-egy építkezésen. 24 méteres emelési magasságával daruzhat, személyemelőként szolgálhat. Hét tonnás teherbírását is jól ki lehet használni.

A kor kihívásainak megfelelve ezt a modellt már előkészítették a Bi-Energy rendszer fogadására, hogy épületen belül dízelmotor nélkül dolgozhasson, 32 vagy 63 amperes hálózatra kötve.

Természetesen nem hosszabbítható kábellel mozog majd a rakodó egy épülő csarnokban, hiszen ez a tisztán elektromos tápellátás csak a gémműveleteket, a toronyelfordulást és a hidraulikafunkciókat működteti. Használatához a gépet le kell talpalni, menetelni tehát nem lehet vele.

 

Sok hibamentes üzemórát, problémamentes üzemeltetést kívánunk!

 

Forrás és kép: AXIÁL Híradó 2020. 3. szám

Elérhető

Kapcsolódó cikkek