Eleget tesz a nagygazdaságok és szövetkezetek, az élelmiszeripar, valamint a kommunális ágazatok támasztotta rakodási igényeknek. Nagy igénybevételre és intenzív használatra tervezték, első sorban ömlesztett áruk, gabonafélék, szilázs, faforgács, pellet stb. rakodására, de az MLT 850 kiválóan helytáll szalmabálák vagy big-bag zsákok pakolásánál is.
Nagyfokú termelékenység
Közel 5 tonnás terhelhetőségével, nagy teherbírású munkaeszközeivel (pl. 4,5 m3 -es terménykanál) és a nagykapacitású hidraulikának köszönhető kiemelkedő munkasebességével az MLT 850-145 V+ a legjobb munkateljesítményt kínálja kategóriájában. Akár 18%-kal nagyobb termelékenység a versenytársakhoz képest - azaz óránként nagyjából két nyerges szerelvénnyel több megrakott teherautó. A rakodóba Yanmar motort építettek, 141 lóerő teljesítménnyel. A maximális nyomaték 602 Nm. Hidraulika szivattyúja 200 l/perces, Load Sensing szivattyú, ami nagy gém mozgási sebességet biztosít.
A nagy kapacitású üzemanyagtartálynak köszönhetően a gépkezelő hatékonyan dolgozhat egész nap, megszakítás nélkül. A pontos és biztonságos rakodás érdekében a gémfejre HighView kamera szerelhető, ami lehetővé teszi a pótkocsi töltöttségi szintjének közvetlen ellenőrzését a fülkéből, növelve a termelékenységet.
Az M-Vario Plus fokozatmentes sebességváltót két üzemmódjával – komfort és dinamikus – rugalmasan tudjuk alakítani a mindenkori munkakörülményekhez.
Alaptartozéka a gépnek az intelligens hidraulika csomag, ami tartalmaz kanálrázás, függőleges gyorsemelés-süllyesztés, és kanálpozícionálás funkciókat. A kanálrázás lehetőségével a tapadásra hajlamos anyagok kanálból való ürítése egyszerűbb. Gyorsemelés-süllyesztés esetén a kezelőnek nem kell a gémkitolással foglalkoznia a függőleges emelésnél, azt a gép automatikusan elvégzi. A csomag harmadik funkciója lehetővé teszi a gém alsó pozíciójának a rögzítését, így a munkaeszköz egy mozdulattal, mindig ugyanabba a helyzetbe ereszthető le, meggyorsítva ezzel a rakodást.
Kiemelkedő komfort
A kezelőtér kényelme a Manitou NewAg XL technológiának köszönhető, tágas térrel – az alap NewAg-hez képest szélesebb és hosszabb fülke - és igen alacsony, 69 dBA zajszinttel. A fülke magasabbra került, mint a kisebb típusok esetén, maximális kilátást biztosítva. A különböző szögben álló tető védőrácsok és az opcionális Safeview duplakamera – képe a műszerfal kijelzőn látható – biztosítják a körkörös kilátást a gép környezetére.
A kabinba való ki- és bejutás az Easy-step íves küszöbkialakítás és az ajtó alatti világítás miatt könnyű és biztonságos akár éjjel, akár nappal. Az MLT 850 NewAg XL alapfelszereltsége a JSM Autopower, amely automatikusan igazítja a motor szükséges fordulatszámát a JSM joystickkal vezérelt hidraulikus mozgásokhoz. Ezzel jelentősen csökken az üzemanyag-fogyasztás és a kezelő fáradságérzése.
További kényelmet szolgáló fejlesztést dolgozott ki a Manitou, egy új opcióval, egy mini joystikkal, ami a gép kormányzását teszi lehetővé a vezetőülés bal oldali karfájába integrálva. Ez a megoldás hivatott elkerülni az intenzív kormányhasználatból eredő fáradtságot és mozgásszervi megbetegedéseket. Természetesen ez a lehetőség csak rakodáskor használható, közúton nem. Nagy előrelépés ez az ergonómia és a termelékenység területén a teleszkópos rakodók piacán. Ez jelenleg még nem rendelhető tartozéka a típusnak (tesztelés alatt van), de vélhetőleg hamarosan elérhető lesz.
Költséghatékonyság
A gyártó információja szerint, az innovációknak köszönhetően a rakodó teljes életciklusra vonatkozó összköltsége (TCO) körülbelül 8%-kal alacsonyabb kategóriájában, mint a versenytársaké. Üzemanyag-fogyasztás terén, az EN 16796-4 szabvány szerinti mérések 20%-kal kevesebb értéket mutattak. A megelőző karbantartások költsége 4%-kal csökkent. A költségek csökkentését szolgálja, hogy az új MLT 850 rakodó alapfelszereltségként Stop & Start funkciót kapott. Kimutatható ugyanis, hogy a rakodógépek motorjai sok időt üzemelnek alapjárati fordulatszámmal, mindenféle munkavégzés nélkül. Ez a funkció lényegesen lecsökkenti ennek idejét. Ha a géppel a kezelő megáll és nincs munkavégzés, a motor rövid időn belül automatikusan leáll. Amint valamely kezelőszerv működtetésre kerül, újraindul. Kevesebb üzemanyag fogy, kisebb a zajterhelés, nem növekszik az üzemóraszám feleslegesen.
A karbantartás egyszerűsítése érdekében a motortér felett elhelyezett öntisztító levegő-előszűrő csökkenti a fő légszűrő tisztítási gyakoriságát. A motortér két részben nyílik, hogy könnyű hozzáférést biztosítson a fő egységekhez. Alul egy gyors kioldású panel lehetővé teszi a törmelék és a por eltávolítását a hűtők előtt.
A rendszeres kenést igénylő egységek (első híd, munkahenger perselyek stb.) karbantartásának biztonságosabbá tétele érdekében, a zsírozási helyek központosítottak és könnyen hozzáférhetők. Tovább egyszerűsítve a kenést, opcióként rendelhető automata központi zsírozó is.
További információért keresse területi képviselőinket!
Forrás, kép: Sebesi István