Fendt - melyben minden a helyén van!

Fendt - melyben minden a helyén van!

Leginkább az üzemanyagfogyasztás. E cikk születésekor 440-450 Ft körüli a gázolaj ára. Jó hír, április 1-jén a jövedéki adó mértéke csökken. Mivel a jövedéki adót is áfa terheli, így a benzin várhatóan 7, a gázolaj 13 forinttal lehet olcsóbb.

 

Elég ez Önnek?

Mi ez a pár forint ahhoz képest, amit egy Fendt traktor üzemeltetése során napi szinten megtakarít és amely megtakarításról minden tankolásnál megbizonyosodhat?

Közismert, hogy a Fendt traktorok kevesebbet fogyasztanak köszönhetően a fokozatmentes hajtóművüknek, valamint a motorfordulatszámát és hajtóműáttételét a legalacsonyabb üzemanyagfogyasztásra optimalizáló TMS rendszernek.

Különösen családi gazdaságokban, ahol a költségekre rendkívül ügyelnek érdemes megfontolni, hogy mit is jelent az óránkénti 1,5-2 liter üzemanyag-megtakarítás pl. 750 üzemóra használat során (750h*1,5l/h*440Ft/l=495.000Ft).

 

A Fendt 300 Vario széria új generációja

 

A Fendt traktorokban nemcsak a tankolásnál, hanem a napi munkavégzés során minden munkafolyamatnál a terminálon nyomon követhető mennyit fogyaszt a traktor. A napi számlálóval átlagot is láthat a gazda.

A megújuló Fendt 300 Vario (110-145 LE) és Fendt 700 Vario széria Németországban többek között a takarékos mivoltuk - no és persze az univerzális használhatóságuk és kiváló kényelmük miatt is - a legnépszerűbb traktorok között vannak. Talán épp azért, mert „német minőséget” képviselnek a takarékos és igényes – és nem csak német - gazdák számára készülnek.

A Fendt traktorban minden a helyén van, nem csak az üzemanyagfogyasztás… De mi is? Nézzük meg egy Fendt 700 szériájú traktor esetében!

 

TLT:

  • A TLT védőlemeze automatikusan felnyílik, ha a vonófejet felemeljük és nem akadályozza annak a mozgását.
  • A TLT jól hozzáférhető, nincs beépítve és az alsó vonókarok felemelt parkoló helyzetben szabad teret nyújtanak a kardántengely elfordulása ill. a pótkocsi vonóháromszög számára.
  • A TLT bordák front profilja félig be van marva, hogy egyből a jó helyre illeszkedjen
  • Egy furat segítségével könnyen meg tudjuk fogni a csonkot a cseréhez.

 

Tartó kiegészítőknek:

Biztos tartó a golyóknak, csapszegeknek… Menet közben nem kell félni, hogy kiesnek a biztos kialakítás miatt.

 

Vonófej:

A vonófej vezérlése pontosan a kabinba illesztve…Nem akadály a hátsó szélvédő nyitásában.

 

 

Pótkocsi vonófej:

A vonófejet a 3.pont eltávolítása nélkül ki lehet venni. Nem esik ki a sínből alul. Nincs törékeny műanyag alkatrésze és a magasságállítónál és a vonószegnél zsírozható.

 

Mellső TLT:

A mellső TLT burkolata alul ki van vágva, így nem gyűjti a szemetet.

A mellső emelőműnél találhatunk biztosítószegeket csakúgy, mint hátul. Ezek mind gyárilag rögzítettek. Nem kell utólag megvenni ezeket és nem vesznek el a rögzítésüknek köszönhetően.

 

Motor - hűtés:

A stabil, merev motorháztető szerszám és segítség nélkül nyitható és zárható. A motorolajszint a motorháztető nyitása nélkül, könnyen ellenőrizhető pl. az elfordítható sárvédő elmozdításával több hely áll rendelkezésre erre a feladatra.

A légszűrő egyszerűen cserélhető, akár a földön állva is (nem kell létra, nem kell a sárvédőn ülni közben).

A hűtők elrendezése úgy lett kitalálva, hogy legyen hely kipucolni őket, nem kell feleslegesen nyitogatni dolgokat. A klímakondenzátor is egyszerűen nyitható. A hűtők alatti felületek egyenesek, jól tisztíthatók és a por sem rakódik be.

A masszív, stabil hátsó sárvédő teljes egészében elfedi a hátsó kereket. Optikailag is optimális takarás, bármely gumiméret mellett. Megfelelő lefedettséget biztosít a keréknek, így a sár nem verődik fel. A fellépőknél is van védőlemez, így a lépcsők nem lesznek sárosak.

 

 

Zsírzógombok:

Zsírzó gombok a hátsó emelőkaroknál. Elől: a híd gondozásmentes, 2 db zsírzó van csak a lengéscsillapító munkahengernél. Az fronthidraulikánál 2 zsírzó van a munkahenger aljánál.

 

Akkumulátor:

Oldalról jól elérhető az akkumulátor. A +/- pólusok is könnyen elérhetők. Az akkufedél kinyitásához nem kell szerszám, így könnyen kivehető. A fedelét megtartja egy műanyag kábelecske, így könnyebben kezelhetővé válik.

 

Kábelezés:

A bandázsoláson kívül még egy kiegészítő hullámcsőbe is be vannak vezetve a kábelek a traktor egészén és ez kapcsokkal vannak rögzítve a vázhoz. Az egyes kábelek hossza pontosan a traktorhoz van tervezve, nem lóg ki a gépből. Igényes, klipszekkel rögzített kábelelvezetés a kabin alatt is, még a fényszórók kábelei is be vannak vonva hullámcsővel, az extra védelemért.

 

 

Összehangolás:

Optimális összhang a motor és váltó között, finom irányváltás (rángatás nélkül), az automata határterhelés-szabályzónak köszönhetően a traktor maga választja ki a legoptimálisabb motor-váltó összhangot

 

Váltóolaj/hidraulika olaj:

Különálló váltó-és hidraulika olaj háztartásnak köszönhetően.

  • Nem kell tartani attól, hogy szennyeződés kerül a váltóolajba.
  • Váltóolaj nívója hátul, könnyen ellenőrizhető.
  • Hidraulikaolaj-visszajelző a multikijelzőn bármikor ellenőrizhető.

 

Ablaktörlő- / ablakmosó rendszer:

A Fendt traktor először mosószert spriccel az ablakra, töröl majd kis időn belül újra töröl, csökkentve ez által az ablaktörlő kopását és az üveg megkarcolódásának esélyét. Az ablaktörlő akár 300°-ban is képes törölni ill. közúton haladás során átállítható a 180 fokos törlésre ezáltal optimális kilátás ill. rálátás elől és hátul.

 

Napellenző:

Sűrűn anyagú napellenző roló, mely teljes széltében lefedi az első szélvédőt. Mindkét végállásában stabil és közben is bármikor stabilan rögzíthető.

 

 

Reaction kormányrendszer:

Kanyarodás után a kormány automatikusan visszaáll középső pozícióba, akár csak egy személygépkocsiban.

 

Beszállás/megvilágítás:

A Fendt jellemzője a megfelelően mély lépcsőfokok a biztos felszállásért. A lépcsőfokok enyhén meg vannak csavarva, az ergonomikus felszállás érdekében továbbá alacsonyan indulnak és igen szélesek a lépcsők. A lépcső meg van világítva, oly módon, hogy a kezelő sosem takarja el a fényt a be-kiszállás során. A tank burkolatába van beépítve a LED panel.

 

Tároló rekeszekből is van bőven a Fendtben:

 

2 x rekesz a pótülés alatt:

  • 1 x iratcsíptetővel ellátott felület a pótülés hátoldalán.
  • 1 x gumipókokkal ellátott rögzítő felület a szék háta mögött.
  • 1 x elakadásjelző helye hátul a padlózaton.

 

3x zárható rekesz (pótülés mögött(hűthető), tetőben, könyöklőben):

  • 1 x italtartó (balra a sárvédő fele).
  • 1 x hamutartó (jobbra a sárvédő fele).
  • 1 x telefon tartó a kartámasz mellett jobbra.
  • 1 x tároló rekesz a kezelési útmutatónak a vezetői ülés háttámlájában.

 

 

Kidolgozás:

Személyautóhoz hasonló anyagminőség, Soft Touch felületek kellemes tapintással. Egyenes padló, így a szennyeződéskönnyen eltávolítható. Kazánlemez darab a beszállásnál, az erős igénybevételhez kialakítva. A csavarok igényesen le vannak fedve az egész kabinban.

 

Túlnyomás funkció:

Túlnyomás elérhető a kabinban. Poros körülmények között végzett munkáknál a kabinban túlnyomás lép fel, ami nem engedi be a port ill. permetezésnél nem engedi be a káros anyagokat a fülkébe. A levegőt egy aktívszenes-szűrőn keresztül szívja. Különösen télen hasznos, ha a túlnyomás segítéségével friss levegőt juttatunk a kabinba, elkerülve ezzel a bepárásodást.

 

Kábelelvezetés:

Gyakorlatban bizonyított rendszer a fülkébe történő kábelátvezetésre, különböző vastagságú kábelekhez is kiválóan használható. Nem kell semmit se vágni, így szennyeződés sem juthat be. Több kábelt lehet egyszerre rendezetten bevezetni.

 

 

Rálátás hátra az emelőkarokra és a munkagépekre:

Csapott hátú a traktor, ezáltal jó rálátás nyílik a 3 pontra, emelőkarokra, vonófejre, a munkagépekre. Jó a rálátás a sárvédők kialakítása miatt a hátsó kerekekre is.

 

Magától visszaálló irányjelző kar:

Automatán visszaáll az irányjelző, épp, mint azt ahogy az autókban megszoktuk. Még egy dolog, amire nem kell figyelnie a pilótának, szállítás közben közúton.

 

Terminál:

A terminált lehet érintőképernyővel vagy a gombokkal is kezelni. Az értékeket a tekerővel is állíthatjuk. A terminál fényereje mindig a körülményekhez igazodik úgy, hogy a szemnek optimális legyen. A monitor egyénre szabhatóan egy golyós csuklón beállítható a gépkezelő termetéhez igazítható. A keret nélküli, üveg előlapos kijelző egyszerűen tisztítható, illetve tükröződésmentes. Mindössze 8 másodperc alatt feláll a rendszer és üzemkész.

 

 

Kezelés:

A traktor kezelése logikus, mely intuitív módon könnyen megtanulható. A hidraulikaszelep-vezérlőknek ugyanolyan a színe benn, mint a csatlakozásoknak kinn. Minden fontos funkció színekkel csoportosítva, logikusan elrendezve a pilóta szeme előtt. Nincsenek rejtett gombok (kivétel a tükörállítás). Minden gomb „forgolódás”, hátra tekintés nélkül elérhető.

 

Lehet-e továbbfejleszteni mindezt?

Igen! Már készülnek az új Fendt szériák (200/300/700 Vario) FendtONE kezelőfelülettel. Amíg azonban az új szériák gyártása nagyobb darabszámokat ér el, addig érdemes végiggondolni minden gazdának, hogy a kifutó szériák utolsó darabjai számukra biztosítják-e azt amire szükségük van. Kényelmet, biztonságot, megbízhatóságot, vagyis a rendes munkavégzés feltételeit!

Kétségkívül a Fendt traktorokat a külső és a belső rend jellemzi, amiben minden a helyén van. Ez nyújt a kezelőjének felhőtlen biztonságot ezáltal önbizalmat a géppel való ismerkedés során. A munka során pedig a Fendt traktor megbízhatósága és kényelme mellett élvezheti azt, hogy a fogyasztása és az üzemeltetési költsége is a helyén van!

 

It’s Fendt!

 

További információért keresse területileg illetékes munkatársainkat!

 

Forrás és kép: Kresz Gábor, Fendt-referens

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek