Elég ez Önnek?
Mi ez a pár forint ahhoz képest, amit egy Fendt traktor üzemeltetése során napi szinten megtakarít és amely megtakarításról minden tankolásnál megbizonyosodhat?
Közismert, hogy a Fendt traktorok kevesebbet fogyasztanak köszönhetően a fokozatmentes hajtóművüknek, valamint a motorfordulatszámát és hajtóműáttételét a legalacsonyabb üzemanyagfogyasztásra optimalizáló TMS rendszernek.
Különösen családi gazdaságokban, ahol a költségekre rendkívül ügyelnek érdemes megfontolni, hogy mit is jelent az óránkénti 1,5-2 liter üzemanyag-megtakarítás pl. 750 üzemóra használat során (750h*1,5l/h*440Ft/l=495.000Ft).
A Fendt 300 Vario széria új generációja
A Fendt traktorokban nemcsak a tankolásnál, hanem a napi munkavégzés során minden munkafolyamatnál a terminálon nyomon követhető mennyit fogyaszt a traktor. A napi számlálóval átlagot is láthat a gazda.
A megújuló Fendt 300 Vario (110-145 LE) és Fendt 700 Vario széria Németországban többek között a takarékos mivoltuk - no és persze az univerzális használhatóságuk és kiváló kényelmük miatt is - a legnépszerűbb traktorok között vannak. Talán épp azért, mert „német minőséget” képviselnek a takarékos és igényes – és nem csak német - gazdák számára készülnek.
A Fendt traktorban minden a helyén van, nem csak az üzemanyagfogyasztás… De mi is? Nézzük meg egy Fendt 700 szériájú traktor esetében!
TLT:
- A TLT védőlemeze automatikusan felnyílik, ha a vonófejet felemeljük és nem akadályozza annak a mozgását.
- A TLT jól hozzáférhető, nincs beépítve és az alsó vonókarok felemelt parkoló helyzetben szabad teret nyújtanak a kardántengely elfordulása ill. a pótkocsi vonóháromszög számára.
- A TLT bordák front profilja félig be van marva, hogy egyből a jó helyre illeszkedjen
- Egy furat segítségével könnyen meg tudjuk fogni a csonkot a cseréhez.
Tartó kiegészítőknek:
Biztos tartó a golyóknak, csapszegeknek… Menet közben nem kell félni, hogy kiesnek a biztos kialakítás miatt.
Vonófej:
A vonófej vezérlése pontosan a kabinba illesztve…Nem akadály a hátsó szélvédő nyitásában.
Pótkocsi vonófej:
A vonófejet a 3.pont eltávolítása nélkül ki lehet venni. Nem esik ki a sínből alul. Nincs törékeny műanyag alkatrésze és a magasságállítónál és a vonószegnél zsírozható.
Mellső TLT:
A mellső TLT burkolata alul ki van vágva, így nem gyűjti a szemetet.
A mellső emelőműnél találhatunk biztosítószegeket csakúgy, mint hátul. Ezek mind gyárilag rögzítettek. Nem kell utólag megvenni ezeket és nem vesznek el a rögzítésüknek köszönhetően.
Motor - hűtés:
A stabil, merev motorháztető szerszám és segítség nélkül nyitható és zárható. A motorolajszint a motorháztető nyitása nélkül, könnyen ellenőrizhető pl. az elfordítható sárvédő elmozdításával több hely áll rendelkezésre erre a feladatra.
A légszűrő egyszerűen cserélhető, akár a földön állva is (nem kell létra, nem kell a sárvédőn ülni közben).
A hűtők elrendezése úgy lett kitalálva, hogy legyen hely kipucolni őket, nem kell feleslegesen nyitogatni dolgokat. A klímakondenzátor is egyszerűen nyitható. A hűtők alatti felületek egyenesek, jól tisztíthatók és a por sem rakódik be.
A masszív, stabil hátsó sárvédő teljes egészében elfedi a hátsó kereket. Optikailag is optimális takarás, bármely gumiméret mellett. Megfelelő lefedettséget biztosít a keréknek, így a sár nem verődik fel. A fellépőknél is van védőlemez, így a lépcsők nem lesznek sárosak.
Zsírzógombok:
Zsírzó gombok a hátsó emelőkaroknál. Elől: a híd gondozásmentes, 2 db zsírzó van csak a lengéscsillapító munkahengernél. Az fronthidraulikánál 2 zsírzó van a munkahenger aljánál.
Akkumulátor:
Oldalról jól elérhető az akkumulátor. A +/- pólusok is könnyen elérhetők. Az akkufedél kinyitásához nem kell szerszám, így könnyen kivehető. A fedelét megtartja egy műanyag kábelecske, így könnyebben kezelhetővé válik.
Kábelezés:
A bandázsoláson kívül még egy kiegészítő hullámcsőbe is be vannak vezetve a kábelek a traktor egészén és ez kapcsokkal vannak rögzítve a vázhoz. Az egyes kábelek hossza pontosan a traktorhoz van tervezve, nem lóg ki a gépből. Igényes, klipszekkel rögzített kábelelvezetés a kabin alatt is, még a fényszórók kábelei is be vannak vonva hullámcsővel, az extra védelemért.
Összehangolás:
Optimális összhang a motor és váltó között, finom irányváltás (rángatás nélkül), az automata határterhelés-szabályzónak köszönhetően a traktor maga választja ki a legoptimálisabb motor-váltó összhangot
Váltóolaj/hidraulika olaj:
Különálló váltó-és hidraulika olaj háztartásnak köszönhetően.
- Nem kell tartani attól, hogy szennyeződés kerül a váltóolajba.
- Váltóolaj nívója hátul, könnyen ellenőrizhető.
- Hidraulikaolaj-visszajelző a multikijelzőn bármikor ellenőrizhető.
Ablaktörlő- / ablakmosó rendszer:
A Fendt traktor először mosószert spriccel az ablakra, töröl majd kis időn belül újra töröl, csökkentve ez által az ablaktörlő kopását és az üveg megkarcolódásának esélyét. Az ablaktörlő akár 300°-ban is képes törölni ill. közúton haladás során átállítható a 180 fokos törlésre ezáltal optimális kilátás ill. rálátás elől és hátul.
Napellenző:
Sűrűn anyagú napellenző roló, mely teljes széltében lefedi az első szélvédőt. Mindkét végállásában stabil és közben is bármikor stabilan rögzíthető.
Reaction kormányrendszer:
Kanyarodás után a kormány automatikusan visszaáll középső pozícióba, akár csak egy személygépkocsiban.
Beszállás/megvilágítás:
A Fendt jellemzője a megfelelően mély lépcsőfokok a biztos felszállásért. A lépcsőfokok enyhén meg vannak csavarva, az ergonomikus felszállás érdekében továbbá alacsonyan indulnak és igen szélesek a lépcsők. A lépcső meg van világítva, oly módon, hogy a kezelő sosem takarja el a fényt a be-kiszállás során. A tank burkolatába van beépítve a LED panel.
Tároló rekeszekből is van bőven a Fendtben:
2 x rekesz a pótülés alatt:
- 1 x iratcsíptetővel ellátott felület a pótülés hátoldalán.
- 1 x gumipókokkal ellátott rögzítő felület a szék háta mögött.
- 1 x elakadásjelző helye hátul a padlózaton.
3x zárható rekesz (pótülés mögött(hűthető), tetőben, könyöklőben):
- 1 x italtartó (balra a sárvédő fele).
- 1 x hamutartó (jobbra a sárvédő fele).
- 1 x telefon tartó a kartámasz mellett jobbra.
- 1 x tároló rekesz a kezelési útmutatónak a vezetői ülés háttámlájában.
Kidolgozás:
Személyautóhoz hasonló anyagminőség, Soft Touch felületek kellemes tapintással. Egyenes padló, így a szennyeződéskönnyen eltávolítható. Kazánlemez darab a beszállásnál, az erős igénybevételhez kialakítva. A csavarok igényesen le vannak fedve az egész kabinban.
Túlnyomás funkció:
Túlnyomás elérhető a kabinban. Poros körülmények között végzett munkáknál a kabinban túlnyomás lép fel, ami nem engedi be a port ill. permetezésnél nem engedi be a káros anyagokat a fülkébe. A levegőt egy aktívszenes-szűrőn keresztül szívja. Különösen télen hasznos, ha a túlnyomás segítéségével friss levegőt juttatunk a kabinba, elkerülve ezzel a bepárásodást.
Kábelelvezetés:
Gyakorlatban bizonyított rendszer a fülkébe történő kábelátvezetésre, különböző vastagságú kábelekhez is kiválóan használható. Nem kell semmit se vágni, így szennyeződés sem juthat be. Több kábelt lehet egyszerre rendezetten bevezetni.
Rálátás hátra az emelőkarokra és a munkagépekre:
Csapott hátú a traktor, ezáltal jó rálátás nyílik a 3 pontra, emelőkarokra, vonófejre, a munkagépekre. Jó a rálátás a sárvédők kialakítása miatt a hátsó kerekekre is.
Magától visszaálló irányjelző kar:
Automatán visszaáll az irányjelző, épp, mint azt ahogy az autókban megszoktuk. Még egy dolog, amire nem kell figyelnie a pilótának, szállítás közben közúton.
Terminál:
A terminált lehet érintőképernyővel vagy a gombokkal is kezelni. Az értékeket a tekerővel is állíthatjuk. A terminál fényereje mindig a körülményekhez igazodik úgy, hogy a szemnek optimális legyen. A monitor egyénre szabhatóan egy golyós csuklón beállítható a gépkezelő termetéhez igazítható. A keret nélküli, üveg előlapos kijelző egyszerűen tisztítható, illetve tükröződésmentes. Mindössze 8 másodperc alatt feláll a rendszer és üzemkész.
Kezelés:
A traktor kezelése logikus, mely intuitív módon könnyen megtanulható. A hidraulikaszelep-vezérlőknek ugyanolyan a színe benn, mint a csatlakozásoknak kinn. Minden fontos funkció színekkel csoportosítva, logikusan elrendezve a pilóta szeme előtt. Nincsenek rejtett gombok (kivétel a tükörállítás). Minden gomb „forgolódás”, hátra tekintés nélkül elérhető.
Lehet-e továbbfejleszteni mindezt?
Igen! Már készülnek az új Fendt szériák (200/300/700 Vario) FendtONE kezelőfelülettel. Amíg azonban az új szériák gyártása nagyobb darabszámokat ér el, addig érdemes végiggondolni minden gazdának, hogy a kifutó szériák utolsó darabjai számukra biztosítják-e azt amire szükségük van. Kényelmet, biztonságot, megbízhatóságot, vagyis a rendes munkavégzés feltételeit!
Kétségkívül a Fendt traktorokat a külső és a belső rend jellemzi, amiben minden a helyén van. Ez nyújt a kezelőjének felhőtlen biztonságot ezáltal önbizalmat a géppel való ismerkedés során. A munka során pedig a Fendt traktor megbízhatósága és kényelme mellett élvezheti azt, hogy a fogyasztása és az üzemeltetési költsége is a helyén van!
It’s Fendt!
További információért keresse területileg illetékes munkatársainkat!
Forrás és kép: Kresz Gábor, Fendt-referens