Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2020-05-13 11:08:52

A cséplés rekordere: CLAAS LEXION 6900

25 százalékkal nagyobb áteresztőképesség az előző szériához képest – ígéri a CLAAS az új APS SYNFLOW WALKER cséplőszerkezetű, ládás LEXION-okról. 2019 augusztusában be is bizonyította. Semleges megfigyelőként a „profi” szakmagazin vett részt.

Az eddigi legnagyobb ládás LEXION kombájnok 30-33 tonna gabona betakarítására voltak képesek óránként. A rekordkísérlet célja 40 tonna elérése volt. „Nagyon biztos voltam, hogy meg tudjuk csinálni. Tudtam, mire képes a gép, mivel egész nyáron vigyáztam rá” – tekintett vissza Christian Lüthen, a CLAAS bemutató pilótája. Ahol csak demózott az előző hetekben a LEXION 6900-zal és a CONVIO 1080 vágóasztallal a 33 éves férfi, általános meglepetést keltett. „Legtöbben nem akarják elhinni, hogy 10,8 méteres vágóasztal összeegyeztethető hat ládával” – mosolyog.

 

Este 9 után kiderült, a LEXION 6900 megcsinálta: 44 tonna/óra – ez a ládás kombájnok új rekordja

 

Kevésbé ideális körülmények

Hasonlóan jártak a kollégák is, a Rügen-szigeti Knyphausen-i demó helyszínét biztosító cégnél, amikor, 2019. augusztus 9-én, rekordkísérletre megjelent az 507 lóerős kombájn. Részben ideálisak voltak a körülmények, a 110 hektáros, több, mint egy kilométer hosszú területen, másrészt viszont nem: nagyon nedves volt a búza (TOBAK fajta), mert esett az előző napokban. Nagyon izgultunk, hogy minden a kívánságunk szerint alakuljon.” – mondta Lüthen.

A pilóta valamint kollégái, Moritz Lücking és Andreas Schneider mellett, egy semleges újságíró a „profi” szaklaptól volt az ellenőr. Felügyelete alatt mérték a szemveszteséget, ellenőrizték mérlegen a behordott termény mennyiségét, folyamatosan dokumentálva.

 

Az áteresztőképesség és cséplés minőségét folyamatosan optimalizálta a CEMOS AUTOMATIC

 

Új rekord: 44 tonna/óra

Délután 13 óra után nem sokkal, Lüthen kollégája, Andreas Schneider már úton volt a teli átrakókocsival, hogy átürítse a terményt az út szélén várakozó járművekre. A LEXION 6900 áteresztő teljesítménye kezdettől meghaladta a 40 tonnát óránként. „Többnyire 4,2-4,5 km/órás sebességgel haladtam. Az első két óra után elég biztos voltam, hogy sikerül rekordot dönteni. A LEXION QUANTIMETER-éve mindig figyeltem az aktuális áteresztőképességet. Eközben Moritz Lücking, a „profi” szakújságírójával együtt, óránként többször ellenőrizte a szemveszteséget, amely folyamatosan a „zöld tartományban” volt, 0,8-1,0 százalék között.

Pontosan nyolc óra leteltével, 21 óra körül lett vége a rekordkísérletnek – óriási ovációval. A csapat egyértelműen túllépte a kitűzött célt, a „320 tonnát 8 óra alatt”. A QUANTIMETER 350,95 tonnát, a mérleg 349,8 tonnát mutatott. Ez majdnem 44 tonna/órás áteresztőképességet jelent, a 20 százalékos átlagos nedvességtartalom ellenére.

Rügen szigetén a ládás kombájnok lenyűgöző új rekordját állította fel a LEXION 6900. A LEXION csak 15,7 liter/hektárt fogyasztott, tonnánként 1,55 litert, noha működött a szalmaszecskázó.

 

Szemveszteség ellenőrzése: optimálisak voltak az eredmények 0,8-tól 1,0 százalékig

 

Aktiválva a CEMOS AUTOMATIC

Annak ellenére, hogy nyolc órás kombájnozást tudott maga mögött Christian Lüthen, elég fitten szállt ki a gépből. „Az automatikus kormányzással, a CEMOS AUTOMATIC kezelőtámogató-rendszerrel és a komfortos fülkében jók voltak a rekordkísérlet körülményei” – mosolygott. „Természetesen már az elején bekapcsoltam a CEMOS AUTOMATIC-ot. Az volt a kezdeti stratégiám, hogy az összes paramétert maximális teljesítményre állítom be. Aztán figyeltem a cséplést és megváltoztattam, amit kellett: kicsit kisebb áteresztőképesség, jobb cséplési minőség. Mivel a szecska meglehetősen kemény és nedves volt, a CEMOS AUTOMATIC talált egy jó középutat a motorteljesítmény és a veszteséghatár között” – tette hozzá.

 

Forrás: AXIÁL Híradó 2020. 02. szám

Szöveg: Ruzsicsné Krascsenics Nelli, marketingkommunikációs csoportvezető

Kép: CLAAS

 

 

Így segíti a vetésizöld CLAAS-géppark a minőségi tejtermelést Gyulán

 

Békés megyében, Pejréten gazdálkodik 380 hektár szántón és 160 hektár ősgyepen a Munkácsy-Tej Kft. A cég tulajdonosa, Ráki Péter mutatta be, milyen CLAAS-gépekkel látják el a termelés középpontjában álló közel 700 szarvasmarha szükségleteit. >>