„Erdei gyárat” épít a HORSCH

„Erdei gyárat” épít a HORSCH

23 millió eurót invesztál schwandorfi gyárába a HORSCH. Az úgynevezett „Waldfabrik” (Erdei gyár) a cégtörténet eddigi legnagyobb beruházása. Michael Maier (gyártási vezető) és Alois Schneider (logisztikai vezető) meséli el az építkezés hátterét.

Miért volt szükség a „Waldfabrik” megépítésére Schwandorfban?

MM: Egyik legfontosabb oka, hogy kereskedelmi forgalmunkkal elértük mind a gyártási, mind a logisztikai kapacitáshatárunkat. A gépméretek és a termékkínálat növekedésével az előző gyártócsarnokokban már helyhiánnyal küzdöttünk. A 11 ezer négyzetméteres Waldfabrikkal lehetőséget teremtettünk, hogy tovább növekedhessünk, és rugalmasabban tudjunk reagálni ügyfeleink igényeire. Egyúttal javítottuk, hatékonyabbá tettük összeszerelési és logisztikai folyamatainkat, felkészülve a jövő kihívásaira.

AS: A logisztikai munkaterületet is jócskán megnöveltük. Az új logisztikai felületnek köszönhetően tehermentesült a régi magasraktárunk. Ezáltal felszabadultak nagyon szükséges alkatrésztárolási kapacitások.

MM: Az új gyárépülettel lehetőségünk nyílt újratervezni a gyártást. A kisebb tételeket a határidők figyelembevételével állíthatjuk elő. Egyszerűbbek és hatékonyabbak lettek a gépváltások a gyártósoron, célzottabban tudjuk hasznosítani szerelő kollégáink tudását. A szükséges alkatrészeket az igény pillanatában szállíthatjuk oda a futószalaghoz. Az ügyfeleink különös kéréseit is tudatosabban tudjuk a gyártási folyamatok alatt kezelni. A növekvő egyedi igényekre a későbbiekben egy külön erre kiképzett csoportot fogunk létrehozni.

 

 

Mennyire jellemző a különleges felszereltség iránti igény?

MM: 2019-ben sok speciális felszereltségű gépet kellett legyártanunk. Azt, hogy miképp alakul majd ez, nehéz megjósolni.

AS: Ezzel kapcsolatan fontos megemlíteni, hogy az új gyárban mindegyik gyártósornál van „kitérő” tér. Ez a terület főképp akkor hasznos, ha esetleg a szerelősoron nem tudjuk beépíteni az egyedi opciókat, és megakadna a gyártási folyamat. Ilyen helyünk eddig nem volt. Akkor is előnyös, ha netán valami probléma adódna a soron.

 

Automatizálnak is az új gyártócsarnokban?

MM: Az egyik célunk az új épülettel, hogy az előgyártási részen automatizálni tudjunk egyes folyamatokat. Januárban egy robotberendezés épül a csapágycsonkok összeszerelésére. Úgy gondolom ez a további automatizálás fontos lépése lesz.

 

A jövőben mennyire fognak a munkafolyamatok változni?

MM: A gyártási logisztika nagyon megváltozik. Eddig úgy működtünk, hogy valamennyi raktárhelyet végig kellett járni, hogy az összes gép gyártásához szükséges alkatrészeket összegyűjtsék. Az új csarnokban ez sokkal strukturáltabban fog működni, felosztjuk az egyes raktárrészeket. Az egyes komissiózók egy bizonyos raktárrészre vannak beosztva és a kijelölt útvonalnak megfelelően gyűjtik össze az alkatrészeket, illetve töltik fel azokat. Így akkor az áru a különböző részekből lesz majd összehordva és rendelkezésre bocsájtva. A jövőben négy ellátmányozó logisztikus lesz, akiknek feladata, hogy önállóan az egyes csoportokat a megfelelő alkatrésszel ellássa.

 

Az új beruházással változnak majd a műszakok is?

MM: Ezen nem változtatunk, továbbra is hétfőtől péntekig dolgozunk, normál üzemmódban, és amennyiben szükséges, akkor több műszakban.

 

 

Az új gyár építésével automatikusan növekedett az igény új kollégák felvételére?

AS: A gyárbővítés természetesen nem mindig vezet ahhoz, hogy ezzel automatikusan növekszik a munkaerőigény is. A gyártó és logisztikai felület bővítésével megteremtettük a további növekedés előfeltételét. Amennyiben a cég bevétele továbbra is olyan pozitívan növekszik, mint az utóbbi években, akkor felmerülhet további munkaerő beállítása a gyártósorban és a logisztikán.

 

Hogyan halad az építkezés? Mikorra készül el?

AS: 2019 decemberében költöztünk át a gyártósorral. Az építkezés jelenleg elkészült annyira, hogy a szerelde és a logisztikai rész már dolgozni tud. Az új csarnokok 80 százalékát már használjuk. A külső építési munkák még nem fejeződtek be teljesen. Az irodaépület például még épül, és csak az év közepétől lesz beköltözhető állapotban. Az alkatrészraktár is bővül majd még. 2500 négyzetméternyi kiegészítő csarnok építése az év közepén zárul le.

 

Mekkora lesz az irodaépület? Mely részlegek fognak ott dolgozni?

AS: A 480 négyzetméteres irodaépület ötemeletes lesz, az összes területe 2340 négyzetméter. A két alsó szinten szociális helységek, öltözők, mosdók, fitneszterem és pihenőhelyiségek lesznek. A második emelet a gyártásvezetőségé, a harmadik a beszerzési és beszállítási osztályé. A felső szint egyelőre nincs használatban, a további növekedés esetére van fenntartva. Összesen így 115 főnek lesz helye az épületben.

 

Forrás és kép: terraHORSCH 2019. 3. szám

 

 

Sokoldalú

 

Sok az újdonság a Maestro szériájú szemenkénti vetőgépeken. A HORSCH termékmarketingjéről Michael Braun (MB) és Thomas Murr (TM) ad áttekintést. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek