Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2019-11-04 15:50:48

Mindig mozgásban

Minden gép csak annyira jó, amennyire a szervize. Ez a HORSCH talajművelő, vetőgépeire és permetezőire is igaz. A szerviz csak akkor működik jól, ha megfelelő az alkatrészellátás is. Utóbbiról a HORSCH Szerviz & Alkatrész osztályának csapata gondoskodik.

A csapat vezetője Fabian Roth, akivel Sitzenhofban találkoztunk. Tavaly augusztus óta dolgozik a HORSCH-nál. Előtte egy bankban kereskedelmi finanszírozással foglalkozott.

 

Az alkatrészes csapat: álló sor balról jobbra: Fabian Roth csapatvezető, Tamara Kaiser, Matthias Meller, Bernhard König, Michaela Messer, Alexander Erndt, Josef Bollwein, David Eichenseher. Üllő sor balról jobbra: Katharina Weideneder, Adrian Grosu.

 

Roth úr, hogy tetszik Önnek az új feladatkör?

A HORSCH megkönnyítette az indulást. Nagyon jól fogadtak. Első munkanapom augusztus 1-jén, gyakorlatilag a szezon közepén, megmutatta, mi minden vár itt rám – sokrétű és érdekes tevékenység. És ez be is igazolódott az eltelt tíz hónapban.

 

Mik a csapat feladatai?

Feladataink a telefonos szaktanácsadástól, a kereskedők és ügyfelek kezelésén, a megbízások rögzítésén, az exportfeladatokon, a hiányzó alkatrészek követésén a panaszintézésen, készlettervezésen és árképzésen keresztül egészen az oktatásokig terjednek. Napi munkánk legnagyobb része a megrendelések feldolgozása. Itt még nagyon sok a kézi folyamat. Összességében az a célunk, hogy az alkatrészellátást tovább fejlesszük, és a változó követelményekhez illesszük. A HORSCH Szervi & Alkatrész osztályához tartozunk, Sitzenhofban. Alkatrészes csapatunk tíz női és férfi kollégából áll. Jó arányban vannak benne fiatal munkatársak, akiket részben mi magunk képeztünk és vettünk fel, illetve nagyon tapasztalt, hosszú évek óta nálunk dolgozó emberek.

 

Fabian Roth a terraHORSCH-sal beszélt csapatának sokrétű feladatairól – és a jövő kihívásairól.

 

Ez nagyon széles spektrum! Van meghatározott feladatmegosztás?

Tavaly októberben új struktúrát vezettünk be, és ezzel a feladatokat is újra szabályoztuk. Alapvetően általános a megközelítés: mindenki gondoskodik a napi ügyekről. Mindenkinek megvan a saját országa, kivéve Németországot – ahol más a feladatosztás. A német piac nincs személyekhez rendelve, ennek hátterében annak mérete és a telefonos megkeresések nagy száma áll. A külföldi telefonos megkeresések nagy száma áll. A külföldi telefonos megrendelések általában összesítve érkeznek. Így mindkét félnek egyszerűbb a szállítás és a vám intézése. Ezen tevékenységek mellett bizonyos témáknak, mint például a vámolás vagy készlettervezés, specialistái vannak. Ez lehetővé teszi, hogy a jövőben is rugalmasan reagáljunk.

 

Mely évszakban keresik Önöket leginkább?

Mivel termékeink a talajművelést, a vetést és a növényvédelmet fedik le, nálunk egész évben szezon van. Vannak azért csúcsok, például a téli megrendelések novembertől márciusig, és szezonban augusztustól októberig. Ez azonban nemcsak minket érint, hanem minden osztályt, a beszerzéstől az árukiadásig.

Az idei téli megrendeléseknél előfordultak késedelmes árukiadások. Ezért itt is, még egyszer elnézést kérünk. Ez viszont megmutatta, hogy helyesek és szükségesek a HORSCH már tervezett bővítései, az úgynevezett Waldfabrik építése, és a logisztika ezzel kapcsolatos bővítése.

Ezenkívül tervezzük, hogy jobban irányítsuk leterheltségünket, akár a téli megrendelések megváltoztatásával, akár különleges promóciókkal. Erről azonban még nem szeretnék bővebben nyilatkozni.

 

Modern magasraktár több mint 30 ezer tárolóhellyel.

 

Mik az alkatrészellátás legnagyobb kihívásai?

Egész egyértelműen az alkatrészek rendelkezésre állása és a gyors logisztika. Hogy mindig a megfelelő alkatrész legyen raktáron, egyre bővebb termékkínálat mellett, igazi kihívás. A sitzenhofi fő raktárunk mellett vannak megfelelő továbbiak Franciaországban, Angliában, Ukrajnában és Brazíliában is. Ennek ellenére továbbra is dolgozni kell az elérhetőségen, az árakon, illetve a gyors szállítási útvonalakon.

 

Az említett, kéz munkaerőt igénylő folyamatokból sok van még, vagy digitális már néhány?

Az elmúlt hónapokban már kijelöltük a jövőbeli irányt, folyamatirányítóinkkal és informatikusainkkal. A HORSCH-ra jellemzően, sok kisebb lépéssel járjuk be az utunkat. Úgy vélem, a digitalizálás első mérföldkövét már elérték szervizes kollégáim tavaly év végén, a kereskedőink szervizportáljának létrehozásával. Az alkatrész-megrendelések száma növekszik, és egy részük még faxon érkezik. Ezért természetesen a mi rendszerünk is okolható, nem felel meg a jelenkor követelményeinek, nem hatékony és sok a hibalehetőség, amikor átvisszük a nyilvántartási rendszerünkbe. A jövőben új megoldásokra lesz szükségünk. Elképzelésünk, hogy a kereskedőinknek közvetlen hozzáférése legyen a nyilvántartási rendszerünkhöz. A velük folytatott eszmecserék megmutatták, hogy egyetlen, könnyen kezelhető rendszerre van szükség. Cserébe adatokat kapunk, amelyek közvetlenül a rendszerünkbe továbbítanak. Ez kiküszöböli az időigényes kézi feldolgozást, és faxra nem lesz már szükség.

 

Fordította: Vas Magdolna, marketingkommunikációs menedzser

Forrás és kép: terraHORSCH 2019. 2. szám

 

 

A művelésről leválasztott vetési mód – egykor és ma

 

A művelésről leválasztott vetés az 1990-es évek elején, Kelet-Németországban nagyon elterjedt volt. Újabban megint szó van róla. Michael Horsch magyarázza el ennek okait. >>