Megújult Landini 7 modellek

Megújult Landini 7 modellek

Megérkezett a Landini 7 SWB.

A 2021-es Eima kiállításon bemutatkozott a Landini 7 SWB (Short Wheelbase) modell család mely a HI-eSCR2 (DOC+SCRoF) kipufogógáz kezelő rendszernek köszönhetően megfelel a Stage V előírásoknak. A termékcsalád traktorai az új FTP NEF 45, 16 szelepes, 4,5 literes, 4 hengeres motorokkal és FTP NEF 67, 24 szelepes, 6,7 literes, 6 hengeres motorokkal vannak felszerelve, Turbo Intercoolerrel és Common Rail elektronikus befecskendezéssel. A Landini 7-180 V-Shift és 7-180 Robo-Six, Dual Power rendszernek köszönhetően akár 175 lóerős teljesítményre is képesek, a jól ismert 6 hengeres FPT motorral.

Megújult külsővel

 

A fokozatmentes, 4 fokozatú V-Shift sebességváltó garantálja az első osztályú reakciókészséget, a 4 tartományban történő haladáshoz. A sebességek 0,04 km/h-tól 50 km/h-ig terjednek. A sebességváltó vezérlése az EasyPilot joystickkel történik, amely a jobb ergonómia érdekében a multifunkciós kartámaszon található.

A Robo-Shift  ’ZF’ sebességváltó 6 Powershift fokozatot tartalmaz terhelés alatt, 5 robotizált fokozatot és elektrohidraulikus hátrameneti váltót a kormánykeréken. Összesen 30 előre + 15 hátrameneti fokozat, amely a kúszóval együtt 54 előre + 27 hátrameneti fokozat lesz. A Stop & Action rendszer a fékpedálba integrálja az erőátvitel megszakító funkciót, így a traktor a tengelykapcsoló lenyomása nélkül is megállítható, ami megkönnyíti a közúti közlekedést. A Stop & Action és az APS (Auto Powershift) rendszerek egyidejű használata lehetővé teszi, hogy a Robo-Six sebességváltó a V-Shifthoz hasonló módon legyen vezethető.

Megbízható ZF hajtóművel

A 4 sebességes TLT és a megerősített hátsó véghajtások állítható kapcsolással és automatikus TLT be- és kikapcsolással adják át a traktor teljes erejét. A motorfékrendszert úgy tervezték, hogy a turbófeltöltő fojtószelepének bevezetésével javítsa a hatékonyságot, amely lehetővé teszi a kezelő számára, hogy a motorfék és a hátsó fékek együttes működtetésével csökkentse a motor fordulatszámát.

Szintén újdonság az új olaszos stílus, az újratervezett első függesztőmű, az új, egyrészes motorháztetővel, az új Landini termékcsalád stílusának összhangban, 90°-os nyitási szöggel a jobb hozzáférés érdekében, karbantartási munkákhoz is. Hasonlóan a Cooling Matrix rendszer megkönnyíti a radiátorok tisztítását, míg a tetőn elhelyezett 12 LED-es lámpa, összesen 18 db a motorháztetőn lévőkkel együtt, amely éjszaka 360°-os láthatóságot tesz lehetővé, ötvözi a praktikum és a stílusos megoldást.

A dizájn mellett kiemelt figyelmet fordítanak a kezelő kényelmére, az opcionális független bekötésű elsőhíd rugózás és a fülkerugózás kombinálásával. A fülkecsillapításra két lehetőség is van: mechanikus vagy félaktív, elektronikusan vezérelt. A felhasznált anyagok kiváló minősége és a fülkében található kezelőszervek kiváló ergonómiája ideálissá teszi a vezetőteret a stresszmentes munkához.

A csúcstechnológiák sorát a Data Screen Manager szoftver (12 hüvelykes érintőképernyős monitor) egészíti ki, programozható gombokkal (MyFunctions), amelyek lehetővé teszik a kezelő számára, hogy személyre szabja a traktor kezelőszerveit, a műholdas irányítás elrendezését, az ISOBUS rendszert és a Landini Fleet Manager & Remote készüléket. Ez egy diagnosztikai menedzsment rendszer flottaüzemeltetéshez és távdiagnosztikához.

Landini 7 LWB

A Landini 7-es sorozata a technológia, a megbízhatóság és a teljesítmény keverékét kínálja, hogy hatékonyan megfeleljen a mezőgazdasági és szántóföldi munkák igényeinek.

A sorozat FPT 6,7 literes 6 hengeres, 24 szelepes motorokat tartalmaz turbófeltöltővel és Common Rail befecskendezéssel, akár 240 lóerős teljesítménnyel. Az innovatív HI-eSCR2 rendszer biztosítja, hogy a motorok megfeleljenek a Stage V szabványnak. A rövid tengelytávú modellhez hasonlóan ZF sebességváltók kerültek V-Shift fokozatmentes és Robotizált full powershift váltó kivitelekben.

Az újonnan bevezetett EazyGrip központi gumiabroncs-szabályzó rendszernek köszönhetően a közútiról a szántóföldre való átállás immár hatékonyabb és eredményesebb, mely opciók a Data Screen Managerből kényelmesen kezelhető. A rendszer szabályozza a nyomást, és automatikusan leáll, ha eléri az előre beállított szintet, csökkentve a talajtömörödést, az üzemanyag-fogyasztást, a gumiabroncsok kopását és optimalizálva a talaj termelékenységét.

Az új széria kétféle, belépő Active és a magas szintű Dynamic felszereltségi szinten érhető el. Az egyszerűbb kivitel hidraulikarendszere nyitott, állandó olajszállítású fogaskerék szivattyúval és mechanikus vezérlésű külső hidraulika szelepekkel. A fejlett Dynamic zárt rendszere viszont már 123 liter/perc (opcionálisan 160 liter/perc) kapacitású axiáldugattyús LS pumpát kapott, mindig a szükséges mennyiségű olajat szállítja a munkaeszköz felé. Itt már elektromosan vezérelhetők a kihelyezett szelepek, amelyek száma akár nyolc lehet.


Említésre méltó még a Landini Fleet Management (flottakövető) rendszer, amely kiváló lehetőség nyomon követni a traktor mozgását, munkavégzését, üzemanyag-felhasználását, üzemi paramétereit, ezeket digitálisan lehet naplózni, a hatékony használat érdekében. A rendszer kommunikációs protokolljai a gép műholdas földrajzi helyzetének meghatározásából, a gép CAN BUS rendszeréből nyert adatok alapján különféle kimutatásokat és értesítéseket továbbítanak a flotta elemeiről a gazdálkodónak.

 

Szöveg: Somogyi Ákos, termékmenedzser, AXIÁL Kft.

Elérhető

Kapcsolódó cikkek