Manitou MLT 733 115 LSU, az új mindenes

Manitou MLT 733 115 LSU, az új mindenes

A Manitou MLT 735 120 LSU szinte biztos, hogy az egyik legnépszerűbb típus volt az elmúlt 15 év mezőgazdasági rakodógépei közül, csak Magyarországon közel ezer darab talált gazdára ez idő alatt.

2,5 köbméteres terménykanállal az elődeinél komolyabb mennyiségű termény ki- betárolására volt képes, hét méter maximális emelési magasságával hasznos eszköze volt a növénytermesztésnek és állattartásnak egyaránt.

A NewAg széria 2017-es bevezetésével minden szempontból kicsit nagyobb és erősebb utódja lett: az MLT 737 130 PS. A maximális teherbírás 200 kilogrammal nőtt, ez inkább csak jelképes különbség. Viszont a motorteljesítmény 120-ról 130 lóerőre növekedett, ez a plusz tíz lóerő bizonyos helyzetekben már jól jöhet. A kedvelt, bevált mechanikus kapcsolású sebességváltót hatfokozatú powershiftre cserélték, amely gombnyomásra automataként is funkcionálhat. Az új váltóval a nagyobb lett a csúcssebesség. Az új szériában az MLT 737 130 PS foglalta el az MLT 735 helyét, mint a legnépszerűbb rakodógép-típus.

 

 

A Manitou tervezői azért gondoltak azokra is, akiknek bőven megfelelt a „régi” MLT 735 dinamikája és hatékonysága. Bevezették az MLT 733 115 LSU rakodógépet, amelynek paraméterei szinte teljesen megegyeznek az MLT 735 gép adataival.

A kétszáz kilogrammal kisebb teherbírás itt is csak jelképesnek mondható, a 2,5 köbméteres terménykanalat bőven elviszi ez a gép is. Sőt, hét méteres magasságban nagyobbat emel, mint az MLT 735.

Motorteljesítménye 116 LE, szinte észrevehetetlen a differencia a 120 lóerős elődjéhez képest, sőt volt olyan gépkezelő, aki még talán egy picit dinamikusabbnak is érezte.

Az új MLT 733 115 LSU hidraulikája teljesen megegyezik az MLT 735-ével, mindkettő 150 liter/perces axiáldugattyús LSU szivattyúja egyszerre három műveletre képes.

Aki MLT 735 120 LSU gép cseréjében gondolkodik, nem jár rosszul az új MLT 733 115 LSU-val. Erőben, teljesítményben, hatékonyságban felveszi a versenyt, a NewAg széria kényelmes és ergonomikus kabinjában sokkal jobbak a munkakörülmények.

A vezetőfülke tökéletes kilátást biztosít, és modern, trendi kinézetű. A szélvédő és a tetőablak helyett a kezelő feje fölé ívelő, egy darabból álló üvegen keresztül emelés közben folyamatosan, minden pozícióban szemmel tartható a gém. Az üveg íves vonalát felül masszív, speciális védőrács követi, amely védi a kabint, és nem zavarja a kilátást.

 

 

Az új színes, digitális kijelző és a kezelőszervek a műszerfal jobb oldalán kaptak helyet, sokkal jobb rálátást engedve a gép elejére. A légrugós vezetőülés karfájába integrált joystick-pult, és a kezelőszervek követik az ülés mozgását. A műszerfal és a joystick-pult kapcsolóit funkcióik szerint különböző színek jelölik: a pirosak a biztonsági berendezéseket, a kékek a hidraulikus egységeket, a sárgák a motorral és hajtással kapcsolatos funkciókat vezérlik. A DSB-megoldásnak köszönhetően a gépkezelő egy egyszerű mozdulattal kiveheti, és átrendezheti a kapcsolókat aszerint, ahogy kényelmesnek és praktikusnak véli.

A ki- és beszállást a kabinba nem csak a kétoldali kapaszkodók könnyítik meg és teszik sokkal biztonságosabbá, de az ívelt padlólemez is. Ez a megoldás egyébként helyet hagyott egy új, tágas tárolórekesznek, az ajtó alsó részén.

A két első és két hátsó munkalámpa LED-fényszórói sötétben is tökéletes látási körülményeket biztosítanak a kezelőnek.

A NewAg gépek fülkéje a legjobban hangszigeteltek közé tartozik. Az MLT 735 120 LSU kabinjában 80 dB-ről 73-ra csökkentették a zajszintet. Ez első hallásra lehet, hogy nem tűnik soknak, de higgyék el, a különbség nem csak érezhető, de egyenesen élvezhető is.

 

 

Az új „Active CRC” gém-lengéscsillapítási opció a gém dőlésszögétől függetlenül működik, és 4 km/óra haladási sebesség alatt automatikusan kikapcsol. Hogy miért? Azért, hogy prioritást adjon a gémpozícionálás pontosságának, például, ha szalmabálákat kell jó magasra felhelyezni, vagy földkanállal terepet rendezve. Ilyen műveleteknél korábban manuálisan ki kellett kapcsolni a funkciót.

Szintén opcióként választható a 2+1 körös légfékrendszer, és az automatikus vonófej. Ezek felszerelésével a rakodógép már nemcsak lassú járműként, „szólóban” közlekedhet, hanem mezőgazdasági vontatóként, pótkocsival is.

Az új MLT 733 115 LSU gépben rendkívül jól ötvözték a mérnökök a „régi” MLT 735 120 teljesítményét a NewAg széria kezelőbarát megoldásaival. Univerzális gépként jól illeszkedik a Manitou mezőgazdasági széria széles választékába, nemcsak műszaki paramétereiben, hanem árban is. További részletekért, és bemutatási lehetőségért keresse területi képviselőinket!

 

Szöveg: Sáfrány Márió, termékmenedzser

Kép: Manitou

Forrás: AXIÁL Híradó 2019. 05. szám

 

 

A Manitou Csoport az Egyesült Királyságban terjeszkedik

 

A Manitou Csoport többségi részesedést szerzett az Egyesült Királyságban található Mawsley Machinery Ltd-ben. A Northampton közeli székhellyel rendelkező építőipari berendezéseket és szolgáltatásokat kínáló cég korábban is forgalmazott Manitou gépeket. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek