Új sorozat – új csarnok

Új sorozat – új csarnok

Az AX szériával a HORSCH LEEB belép a középkategóriás permetezők nagy volumenű piacára. A terraHORSCH Theodor Leebbel beszélt az új termékről és hogy ez mit jelent a cégnek.

A HORSCH LEEB-nél Landauban, az Isar folyó mellett gyártócsarnok épül. Bár az élénk építési tevékenység levon a jelentés hírértékéből, de az egésznek a nagyságrendje mutatja, érdemes alaposabban a színfalak mögé kukkantani. „Szükséges volt ez a befektetés az új 2019-ben piacra kerülő AX sorozatunkhoz” kezdi mondandóját Theodor Leeb ügyvezető. „Pillanatnyilag a rendelkezésre álló terület korlátoz minket további fejlődésünkben. Pont az AX szegmensében várunk nagyobb darabszámokat. Ezzel az új befektetéssel egészen jól felkészülünk a következő évekre.”

A Leeb központja jelenleg körülbelül tizenkét kilométernyire fekszik Oberpöring városától. Itt van a fejlesztés, a számvitel, a beszerzés és a hegesztőüzem. A HORSCH LEEB Application System GmbH. 2011-es alapítása óta két-hároméves turnusokban bővítik a gyár landaui telephelyét: 2012-ben ezer, 2015-ben 1700, és most, 2018-ban közel ötezer négyzetméterrel. Ehhez jön még idén 3500 négyzetméternyi logisztikai felület és közel háromezren irodák. Az új építéssel egészen a hegesztőüzemig minden centralizált lesz. Ez nemcsak az utakat rövidíti le, de kényelmi szolgáltatásokat is von magával, például menza létesítését.

 

Pillantás felülről a HORSCH LEEB landau-i üzemére.

 

„A legfontosabb azonban gyártóterületünk több mint megduplázása,” hangsúlyozza Leeb. „További előnyként sokkal hatékonyabban tudunk dolgozni, hiszen hátulról előre haladnak a szalagon a gépek. Összeszerelő szalagból három van, egy az LT és a GS, egy az új AX és egy az önjárók gyártására. A GS és LT modellek felépítésüket tekintve hasonlítanak egymásra, főleg tartályuk anyagában – rozsdamentes acél, illetve műanyag – különböznek. Az AX ezzel szemben teljesen új konstrukció, kevés közös részegységgel, de nagy a darabszám. Ezért volt érdemes szétválasztani a két összeszerelő szalagot. Az önjárókat eddig egy szerelőhelyen rakták össze.

Theodor Leeb szerint korábban a keretszerelés, a keret és váz „házasítása”, és a végső ellenőrzés voltak a gyártás szűk keresztmetszetei. Most mindkettőnek saját csarnoka van. Az utóbbi kevesebb időt vesz igénybe a jövőben, mivel sok ellenőrzési folyamatot már integráltak az összeszerelésbe. Ha egy gyártási szakaszt lezárnak, azonnal ellenőrizik is. A szerelőszalag végére már csak a végső kontroll marad, beleértve a keresztirányú eloszlás vizsgálatát és a hivatalos pecsétek odaítélését.

 

Theodor Leeb

 

A HORSCH LEEB-nél igen fontos téma a minőség biztosítása. Általánosságban elmondható, hogy a végső elfogadás után minden harmadik gépet auditálnak. És ezzel a beszállítókat is. A minőségellenőrzési folyamatokat, együttműködve a beszállítókkal folyamatosan fejlesztik. Hiszen különösen az elektronikai és hidraulikus alkatrészek kis szabálytalanságai járhatnak végzetes következményekkel, amelyek javítása igencsak költséges. Az ilyen hibákat érdemes már a folyamat legelején elkerülni.

Eddig a HORSCH LEEB-nél jó 220 munkatárs dolgozott, ebből több mint 150 a gyártásban. Theodor Leeb a jövőben a forgalom megkétszereződését látja reálisnak, mivel további termékújdonságok is tervben vannak. Mindezt úgy, hogy egy műszakban dolgozik a gyár. Leeb szerint ennek így is kell maradnia: „Térségünk számos autóipari beszállítója és gyártója miatt meglehetősen feszült a munkaerőpiac. Az egyműszakos munkarend jó pont lehet a többi munkáltatóval szemben. Ráadásul szezonális üzletágunkban rugalmasan kell kezelnünk a gyártási kapacitást és a túlórákat. Ez megkönnyíti a tervezést, ami két vagy három műszakos gyártásban jelentősen nehezebb lenne. Hogy ez mennyire fontos, ismét megmutatta az extrém száraz elmúlt év.”

 

Az új gyártócsarnokban éppen dolgoznak. Három szerelőszalag biztosítja a folyamatok hatékonyságát – egy az LT és a GS (balra), egy az AX (középen) és egy az önjárók (jobbra) összeszereléséhez.

 

De az AX növényvédelmi permetező, amely részben oka volt a gyártási kapacitás növelésének, szintén megérdemel egy kicsit nagyobb figyelmet. „Ha az ember megnézi a növényvédelmi permetezők piacát, világossá válik, hogy eddigi termékkínálatunkkal nem tudtunk elérni egy bizonyos csoportot.” mondja Theodor Leeb. „A GS egészen egyértelműen a legfelsőbb kategória, de az LT felszereltsége és teljesítménye is inkább a nagyobb gazdaságokba ajánlott: öt-hatezer literről és 46 méteres szórókeret-szélességről beszélünk. Akkor is csak a legmagasabb árkategóriában tudtunk gépet ajánlani, ha valaki 400 literest szeretett volna. Úgy döntöttünk, hogy teljesen új termékvonalat fejlesztünk i az AX-szel. Műanyagtartálya 3800 literes, amelyet 400 literes tisztavizes tartály egészíti ki.

A TLT-vel működtetett membránszivattyú teljesítménye kívánság szerint percenként 270 vagy 400 liter. Vezérlőközpontjának két mechanikus, többutas csaptelepe közül az egyik a szívó-, a másik a nyomóoldalt vezérli. Egyszerűen működik – sok elektronika és automatika nélkül. Az AX-szel a legszükségesebb felszereltségekre koncentráltunk, de a kijuttatás minőségében semmiféle kompromisszumba nem mentünk bele. Ezért az AX-et is az elismert BoomControl szórókeret-vezérléssel láttuk el. A gép akár 20 km/órás menetsebességgel haladhat. Első körben 18 és 30 méteres szórókeret-szélesség érhető el, 5-13 szekcióra osztva. A fúvókakiosztás szabványos, 50 centiméteres. Opcióként vonórúd kormányzás is rendelhető.”

 

Két mechanikus többutas csaptelep vezérli a gép szívó-, illetve nyomóoldalát – sok elektronika és automatizálás nélkül.

 

Ez eddig rendben is van. Az AX jó pár felszereltsége azonban ellentmond Theodor Leeb korábbi szavainak. „Jogos!” – bólint rá. „Én továbbra is a rozsdamentes acéltartály és a 25 centiméteres fúvóka-elrendezés támogatója vagyok. De ebbe az árkategóriába egész egyszerűen nem férnek bele. Ugyanakkor a belső és külső felület minősége alapos tisztítást tesz lehetővé. A belső tisztítás teljesen hagyományos, a hígítási elv alapján, vagy opcióként folyamatos, egy kiegészítő kis szivattyúval. Ami pedig az 50-es osztást vagy permetezési magasságot illeti, fel kell ismernünk, mit szeretnének az AX potenciális ügyfelei: gyakran akár 80 centis vagy még nagyobb távolságot a célfelülettől. És mivel az elsodródás exponenciálisan növekszik a távolsággal, az 50 centiméterrel máris sokat lehet nyerni. Persze nem minden fekete és fehér, hanem valahol a kettő között kell keresnünk a megoldást.”

 

Az új HORSCH Leeb AX sorozat 2019-ben kerül piacra.

 

2019-ben jó 170 gépet gyártanka le, amelyeket egész Európában, Franciaországtól Oroszországig, Dániától Magyarországon át Bulgáriáig állítanak munkába. Leginkább az ukrán és az orosz piactól vár Theodor Leeb igazán sokat: „Az AX-szel ott egy kicsi, jól meghatározott piaci szegmenst tudunk megcélozni, mert sok gazdaságnak nincsenek klasszikus, 250 lóerős erőgépei, hanem száz lóerős traktorokat használnak. Persze, lehet vitatkozni, hogy ez kellően hatékony-e a hatalmas földeken. De a módszer már bizonyított, és még jó darabig eltart az áttérés a magasabb színvonalra.

Az ottani elvárásoknak megfelelően az AX valóban egyszerű felszereltséggel is rendelhető. A lehetséges változatok listája sem olyan hosszú, mint a GS vagy az LT modelleké. Ez leginkább a kereskedők munkáját könnyíti meg, könnyebben tudják majd a saját piacaik igényeihez konfigurálni a gépeket. És ha lehet egy kicsivel több, akkor természetesen még mindig el tudnak indulni a GS és az LT irányába.”

 

Fordította: Vas Magdolna, marketingkommunikációs menedzser

Forrás és kép: terraHORSCH 2019/1. szám 24-25. oldal

 

 

HORSCH Leeb 4 AX – új innováció az orosz piacra

 

A HORSCH telephelyén Roscsinszkijben tartották az orosz piac első kereskedői és marketing tanfolyamát és HORSCH Leeb 4 AX-ről. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek