EGY FOKKAL FELJEBB A KÖRNYEZETVÉDELEMBEN
A Landini legújabb 7-es sorozata hathengeres „FPT-NEF” 6,7 literes, 24 szelepes, turbófeltöltős motorjai továbbléptek a környezetvédelem terén, a TIER 4 Final szintre. Az erőművek lényegesen kevesebb káros vegyületet és részecskét bocsátanak ki elődeinél. Ez köszönhető az AdBlue-s SCR rendszernek és a beépített dízel oxidációs katalizátornak.
Az elektronikával optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer, a hatékonyan lejátszódó égés következtében lehetővé válik a nagyteljesítményű motorok 40% feletti nyomatékrugalmassága is, alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett.
Az erőforrás sajátossága a „Dual Power” egység, mely automatikusan nyújt extra teljesítményt a nehéz munkák esetén a TLT-vel végzett feladatok és a szállítások során. Növekedett a széria felső teljesítményhatára, így ezek a gépek most már 151-225 LE tartományban állnak a felhasználók rendelkezésére. A fordulatszámtartó tempomat segíti a kezelők munkáját, főként kardános munkák során.
A biztonság fokozása érdekében egy kis pedál segítségével aktiválható a motorfék, megkímélve ezzel a traktor féktárcsáit a túlterheléstől hosszantartó lejtmenetek esetén.
A nagyra nyitható motorháztető megkönnyíti a napi karbantartások elvégzését. Az elöl elhelyezett hűtők külön-külön nyithatók, így a tisztításuk egyszerű.
A motor gumibakokon keresztül csatlakozik a gép robosztus alvázához, így nagymértékben csökken a vibráció és a zajszint a vezetőfülkén belül.
„ROBO-SIX” - SEBESSÉGVÁLTÓ TOVÁBB FOKOZVA
A sebességváltó a jól bevált ZF gyártmányú, azonban változott az új Robo-Six erőátvitel fokozat kiosztása. Alapvetően 5 csoportban 6 powershift kapcsolási lehetőséggel (30/15 fokozat), szükség esetén mászó csoporttal (54/27 fokozat). Ezek működtetése lehetséges manuálisan (természetesen itt már elektromosan nyomógombokkal), de rendelkezésre áll kétféle automata funkció is a talajmunkákhoz vagy a közúti közlekedéshez. A sebességváltó elektronikusan vezérelhető joystickba épített nyomógombokon keresztül, melyet egy multifunkciós kartámaszba (csak Dynamic kivitel) integráltak.
A terhelés alatti irányváltó automatikus váltást tesz lehetővé előremenetből hátramenetbe a kuplungpedál használata nélkül. Működtetése egyszerű a kormányoszlop mellett elhelyezett irányváltókar segítségével. A váltás érzékenysége a kezelő által elektronikusan beállítható az adott feladatnak és terhelésnek megfelelően.
Egy új funkcióval bővült a sebességváltó: STOP&ACTION. Ennek segítségével a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével, anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.
A korábbiakban megszokott „My” feliratú nyomógombbal a kezelő négy különböző funkciót érhet el (Autoshift, differenciálzár, összkerékhajtás, De-Clutch) és aktiválhat gyorsan és egyszerűen.
HÁTSÓ TLT NÉGY FOKOZATBAN
A felhasználók négy TLT fordulatszám közül választhatnak: 1000, 1000Eco, 540, 540Eco f/perc. Egy elektro-hidraulikus nyomógomb segítségével sima és szabályozott kapcsolatot hoz létre, mely biztosítja a munkaeszköz finom indítását, ezzel is növelve a kezelési kényelmet és csökkentve a karbantartási igényt.
HIDRAULIKA RENDSZER ELEKTRONIKUSAN
A hidraulikarendszer elektronikus vezérlését szintén egy tradicionális német gyártó a Bosch biztosítja. A zártközpontú rendszer egy változó szállítású szivattyúval 123 l/perc olajáramot képes előállítani a függesztő szerkezetnek és a kihelyezett szelepeknek, ami egyidejű működtetést tesz lehetővé minden hidraulika funkciónak. Újdonságként opcionálisan rendelhető nagyobb kapacitású szivattyú, 160 l/perc olajárammal. Az Active verzió hidraulikája alapesetben nyitott rendszerű fogaskerék-szivattyúval szerelt.
A működtető kapcsolók elérése kényelmes egy multifunkciós joystick-on és kartámaszon (Dynamic). Az emelőszerkezet maximális kapacitása 9300 kg és a csatlakozása 3-as kategóriájú. Az erőszabályozó érzékelőit az alsó függesztő karokba építették, ami precíz vezérlést eredményez.
A standard kihelyezett hidraulika körök száma 3, de maximum 7 építhető be, mely kettős működésű szelepek vezérlése elektro-hidraulikus vagy mechanikus. A magasabb felszereltségű változat esetén egyet a multifunkciós joystickról, négyet pedig ujjheggyel, a vezetőülés karfájába integrált gombok segítségével tudunk kezelni. Itt került elhelyezésre egy mini-joystick (opció), ami további két szelepet vezérel frontfüggesztéshez vagy frontrakodóhoz.
MAGASSZINTŰ KOMFORT
A vezetőfülke egy igazi high-tech környezet, ami kiváló munkahely a vezető számára maximális kezelési komforttal. A tervezés célja volt egy biztonságos, stressz mentes munkakörnyezet kialakítása a földeken eltöltött hosszú órákra.
A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú automata klímaberendezés fenntartja a beállított hőmérsékletet figyelemmel a külső időjárási körülményekre.
A hidraulikus fülkerugózás magasabb kényelmet biztosít elődjénél a beépített érzékelőknek köszönhetően és beállításra is van lehetőség a traktor menürendszerén keresztül.
Az opcionálisan rendelhető független felfüggesztésű rugózott első tengely tovább növeli a vezetési kényelmet.
Egyes változatokban (Dynamic) megtaláljuk a táblavégi forduló automatikát, rendelhetünk érintőképernyős traktor terminált, de rendelkezésre áll ISOBUS csatlakozás vagy automata kormányzási rendszer is.
További információt a Landini gépekről területileg illetékes gépértékesítő munkatársainktól kaphat!
Forrás: Somogyi Ákos, termékmenedzser
Fotó: Landini