Ez volt az irányvonal az új hátsó kaszák fejlesztésekor is. A cél az volt, hogy a MAX CUT kaszasín jól ismert előnyei a legkisebb munkaszélességgel is elérhetők legyenek, egyben jelentősen továbbfejlesszék az oldalsó függesztés, a rugótehermentesítés és a függőleges szállítási pozíció koncepcióját. Ugyan a 2.2 méteres DISCO kasza nem képes olyan nagy területek művelésére, mint nagyobb testvérei, a CLAAS fejlesztői ugyanazokat az alkatrészeket használták a kaszasínhez. A kasza és a pengetartók csavarozott, torziós konstrukciója, és tartós kopásvédő elemei biztosítják a MAX CUT kaszasín időtállóságát. Az alacsonyan elhelyezkedő, egymással ellentétesen forgó pengékkel nehéz takarmány kaszálása is tökéletes. A kaszasín alsó része speciálisan formázott, így elkerülhető a föld vagy takarmány rettegett csíkozást eredményező „betapadása”.
Energiatakarékos hajtás
Minden új DISCO kasza használható a MAX CUT 15 százalékkal alacsonyabb fordulatszámú koncepciójával, úgyhogy különösen a kis traktorok a maximális motornyomaték tartományában dolgozhatnak. Gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy ezáltal 20 százalékkal csökken a gázolajfogyasztás.
Nagyobb szállítási biztonság
A 105 fokos szögű szállítási pozícióval sokkal kényelmesebb vonulni, különösen a DISCO 360-nal, mert behajtva a kasza jóval távolabb esik az út szélétől, és a fáktól. Ráadásul, a traktor fényszórói nincsenek takarásban úgy, mint az előző modelleken. Így az üzembiztonság mellett garantált a vonulás biztonsága is.
Tiszta kaszálás
Az első és hátsó kaszák beállítása tökéletes, de meredek domboldalon vagy éles kanyarban mégis látható egy kis csík a tükörben. A vágáskép nem optimális. A CLAAS, közösen a HANS SAUTER GMBH-val erre talált megoldást.
A pilóta és a gép nagy kihívása meredek domboldalon kaszálni. Az ACTIVE FLOAT érintkezési nyomás beállításával elkerülhető a sodródás, és ezáltal a csíkozás. A DISCO 9200 C AUTOWASHER-en ez a lejtőszögtől függően automatikusan működik. Ha azonban nagyon meredek helyen vagy szűk fordulókban dolgozunk, nagyobb átfedés lehet szükséges a tisztább kaszáláshoz.
Nincs több csíkozás
Hogy kanyarodás közben ne hajtsunk át a terményen, a CLAAS a Hans Sauter GmbH-val közösen hidraulikus alsó függesztőkart fejlesztett ki első-hátsó kaszakombinációkhoz. „Ennek eredménye jól látható a gyakorlatban,” mondja Thilo Bruns, a takarmánybetakarító-gépek termékmenedzsere. Így magyarázza: „A hidraulikusan forgatható alsó függesztőkarok miatt az első kasza kanyarban aktívan befelé fordul. Ez orvosolja a nem kívánt csíkozást és átfedéseket, a kormányzástól függően. Ezáltal az első kerék sem tapossa a lekaszálatlan rendet. Lejtőn kaszáláskor is az alsó függesztőkarok elforgatásával lehet kompenzálni.” Ennek köszönhetően jobb minőségű a takarmány, különösen nagy kerekű, széles nyomtávú traktorokkal.
Egyszerű felépítés
Az alsó függesztőkarok a szokásos alsó függesztőkar-tartóban helyezkednek el, így térbeli korlátozások nélkül lehet utólag felszerelni. Az első kaszát nem kell szerkezetileg módosítani. Ez azt jelenti, hogy az új kaszák mellett a régebbi modellek is felszerelhetők. A forgási tartomány maximum 30 centiméter mindkét oldalon. A vezérléshez kettős működésű hidraulikakörre van szükség. Vonuláskor az elfordítható alsó függesztőkarokat reteszelőblokk rögzíti. Ha ezekre nincs szükség, a normál alsó függesztőkarokhoz hasonlóan felhajtva rögzíthetők.
Enyhe lejtőkön
Sok lejtőn nem feltétlenül szükséges az elfordítható alsó függesztőkar. Például a DISCO kaszákkal az átfedés oldalanként akár 45 centiméterre is növelhető, ha két rögzítési helyzetet és egy 3,0 méteres első kaszát kombinálunk. Ezenkívül különféle vágási szélesség-eltolási módok lehetségesek, így dinamikusan reagálhatunk lejtőn vagy ívekben. A jobb átfedés érdekében a hátsó kaszaegység lefelé fordítható a hátsó hidraulikus alsó függesztőkar támasztékaival. Azonban még ezzel a megoldással sem kerülhető el, hogy éles kanyarokban áthajtsunk a meglévő renden.
Forrás és kép: Agritech 2020. tél