Hogyan lett Bautzból CLAAS?

Hogyan lett Bautzból CLAAS?

A CLAAS júliusban bad saulgau-i telephelyének 50. jubileumát egy hatalmas, dolgozóknak rendezett ünnepéllyel tette emlékezetessé. Pedig az egészen pontos dátum, amikor a CLAAS Bad Saulgau története elkezdődött, 1969. szeptember 12. volt.

 

Szóróanyag 1937-ben

Josef Bautz 1940-ben

 

Ezen a napon vette át a vállalkozás a Bautz céget, amely ugyanezen a helyen széna és gabona betakarítógépeket gyártott. A Bautz a német mezőgazgaságigép-ipar legjelentősebb vállalatai közé tartozott.

A Bautz családi vállalkozás 60 éven keresztül gyártott mezőgéptechnikát Bad Saulgauban. 1909-ben Josef Bautz megvásárolta egy reutlingeri vállalkozó gépgyárát, ahol néhány évig gyümölcsdarálókat és -préseket gyártottak. „Ezzel idén nem csak a CLAAS 50. évét ünnepeljük Bad Saulgauban, hanem azt is, hogy ezen a telephelyen már 110 éve folyik mezőgazdaságigép-gyártó tevékenység.” hangsúlyozta Hermann Lohbeck ügyvezető.

 

Korabeli látkép a mai Bautz-Villáról

A Saulgau-i gyár, 1953. március

 

Bad Saulgau a szülőhelye az egyik legismertebb CLAAS terméknek, a JAGUAR silózóknak. Már 1970-ben, röviddel a Bautz cég átvétele után, a CLAAS egy további céget is megvásárolt dél-Németországban: a göppingeni Speiser-t. A Speiser a dobos silózótechnológia specialistája volt, és vontatott silózókat gyártott, amelyeknek már JAGUAR volt a neve. A termelést Göppingenből Bad Saulgauba tették át, ahol a CLAAS kifejlesztette az első önjáró silózóját. A vontatott változatokat is, amelyeket ugyanúgy tovább fejlesztettek, még sok évig gyártották. Időközben a CLAAS gyártósorairól már 40 000 JAGUAR gurult le. Bár néhány éve a vesztfáliai Harsewinkelben szerelik készre a silózókat, de a szecskázóegység, a JAGUAR silózók lelke, továbbra is Bad Saulgauból érkezik.

 

A Saulgau-i gyár, 2017.

A Speiser-től átvett JAGUAR silózó

 

Amikor a CLAAS átvette a Bautztól a telephelyet, Bad Saulgauban számos géptípust gyártottak. A termelés súlypontja a szállítókocsikon, a csillagkerekes és rotoros rendsodrókon volt. „Néhány gépet továbbfejlesztettünk, másikakat nem. Például a Bautz kombájn gyártását – mint ahogy talán jó néhányan emlékeznek is rá – négy évvel a cégátvétel után leállítottuk, és a már akkoriban is meglehetősen elterjedt CLAAS kombájnokkal helyettesítettük.” mesélte Hermann Lohbeck.

A szecskázóegységek gyártása mellett napjainkra a Bad Saulgauban található CLAAS gyár a szálastakarmány-betakarítógépekre specializálódott. Csak a tárcsás kaszákból már több mint 150 000 darab készült itt el. A kombi- és rendfelszedő kocsik, amelyek a levágott füvet felveszik és elszállítják, egészítik ki a termékkínálatot.

 

A Bautz-tól átvett AUTONOM szállítókocsi

Az első önjáró silózó, a CLAAS JAGUAR 60 SF

 

Fordította: Vas Magdolna, marketingkommunikációs menedzser

Forrás és kép: CLAAS

 

 

A CLAAS bővíti az új ORBIS generációt


Az új kivitelű ORBIS 450 és a nagytárcsás ORBIS 600 adapterekkel a CLAAS JAGUAR kukoricaadapter kínálata ismét bővült. Jellemzőjük az optimális anyagáram, a nagy hatékonyság és a biztos működés. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek