A lengőkeretes megoldás csökkenti a súlyt és növeli a kopásállóságot. Az adapterek, innovatív csukási-nyitási technológiájuknak köszönhetően néhány másodperc alatt munkára készek.
ORBIS 600 magas közepes és magas állományokhoz
Az új, hat méter munkaszélességű ORBIS 600-at nagy tárcsákkal szerelték, ezzel a középmagas és magas növésű kukorica betakarításához a legalkalmasabb eszköz. ORBIS 450 a 4,5 méter munkaszélességgel egészíti ki az új adapter-generációt. Már 2018-ban bemutatta a CLAAS az ORBIS 600 SD-t kis tárcsákkal az alacsony és középmagas kukoricához, illetve az ORBIS 750-et. Minden modell V-formájú anyagáramot biztosít a legmegbízhatóbb működéssel, még változó kukoricaállományban is.
A kések előtt elhelyezkedő újratervezett szárterelőujjak biztosítják a termény veszteségmentes felvételét. A sorválasztócsúcsokat fekvő kukoricában le lehet szerelni. Az új, sarló alakú éllel ellátott vágótárcsák a legjobb vágásminőséget biztosítják minden termény esetén.
Lengőkeret T-konzolokkal
Az új lengőkeret kialakítás a termény központosított szállítását biztosítja a JAGUAR előtömörítő hengereihez. A stabil részegység optimálisan veszi fel az adapter súlyát és erőhatásait. A betakarítási körülményeknek megfelelően kétféle pozícióban lehet beállítani az adapter vágási szögét. Az AUTO CONTOUR aktív keresztirányú talajkövetés az egyenetlenségeket küszöböli ki, és a teljes munkaszélességben pontos vágásmagasságot biztosít. Ez a rendszer az ORBIS 750 adapterbe szériafelszereltségként megtalálható, és az ORBIS 600 és 600 SD modellekhez opcióként érhető el.
Az újratervezett, moduláris felépítésű T-konzolok tartják a hajtásláncot és a tárcsákat. Ez az új vázkonstrukcióval együtt alacsonyabb és egyenletesebb vágást tesz lehetővé, a szennyeződés megtapadása nélkül. Az edzéses meleg préseléssel készülő T-konzolok masszívabbak és kopásállóbbak, jobban védik a hajtáselemeket és a szerkezeti igénybevételtől védik az adaptert.
Új összecsukás-szétnyitás: munkára készen a legrövidebb idő alatt
Az új modellek csukási-nyitási kinematikáját teljesen átdolgozták azzal a céllal, hogy a csukáshoz, nyitáshoz szükséges időt egyértelműen csökkentsék, és ezzel az átállási időt minimalizálják. Az ORBIS 600, 600 SD és 450 modelleknél az oldalegységek egyformán középre csukódnak, az ORBIS 750 esetében pedig szimmetrikusan egymásra. A kompakt összecsukott állapot tökéletes kilátást tesz lehetővé a közúti közlekedésnél a gépkezelőnek. Mindkét modell szállítási szélessége 3,0 méter, ami könnyebbé teszi a közúti engedélyeztetést.
A közúti közlekedés előírásainak betartása érdekében az ORBIS 600 integrált szállítórendszerrel is rendelhető. Ennek kezelése a fülkéből történik. A szállítórendszer aktiválása után két kerék tartja a közúton az adapter súlyának legnagyobb részét, így betartható a JAGUAR megengedett legnagyobb első tengelyterhelése. Beépített rezgéscsillapítás biztosítja a nyugodt és kényelmes haladást akár 40 km/órás sebességgel is. A rendszer lehetővé teszi a gyors és biztos váltást a földek között, és csökkenti a szükségtelen szerelési időket.
Hajtásrendszer a tökéletes szecskaminőségért
Az új adapterek hajtásrendszere tökéletesen illeszkedik a JAGUAR 900 és JAGUAR 800 silózókhoz, és tökéletes vágásminőséget biztosít. A kukoricaadapterek teljes fordulatszáma két fokozatban kapcsolható. Ezen kívül a továbbítódobok fordulatszámát három különböző fokozatban lehet állítani az egyenletes terményáramért. A JAGUAR 900-as silózókba rendelhető változtatható adapterhajtás automata funkciója lehetővé teszi a terményáram optimalizálását, kényelmesen a vezetőfülkéből.
A hajtóművek kevés száma és a hatékony erőátvitel miatt alacsony az energiaigény, ugyanakkor a lehető legnagyobb a hatékonyság. Ráadásul az olajcsere intervallumokat 2500 üzemórára vagy 5 évre tudták megnövelni, amely rendkívül pozitív hatással van a karbantartási költségekre.
Minden ORBIS szériafelszereltsége egy kommunikációsmodul. Ez továbbítja az adatokat az adaptertől a silózóhoz, és elmenti a JAGUAR beállításait. Így egy adaptercsere után sem vesznek el a beállítások, amivel időt lehet megtakarítani, és elkerülhetők a kezelői hibák is.
Fordította: Vas Magdolna, marketingkommunikációs menedzser
Forrás és kép: CLAAS
A CARGOS most TIM SPEED CONTROL-lal
Kassel, 2019. szeptember. A TIM SPEED CONTROL-lal a CARGOS 9000 és 8000 kombikocsik mostantól a traktor sebességét is képesek kontrollálni. Az ISOBUS funkció a megfelelő tanúsítvánnyal rendelkező erőgépekkel, gyártófüggetlenül tud dolgozni. >>