1970-ben a szovjet és NDK gyártmányú, kis teljesítményű, korszerűtlen kombájnok domináltak nálunk, viszont létrejöttek már a termelőszövetkezetek és az állami gazdaságok. Magyarország a CLAAS felgyorsuló kombájnfejlesztéseihez ideális terepnek bizonyult: nagy táblák, egyre magasabb hozamok, kemény üzemeltetési körülmények, forró nyár, kukorica és napraforgó, amely a gépek éves kihasználását javította.
1970-ben érkezett az első, CLAAS SENATOR kombájn hozzánk, azonban hamar kiderült: ennél erősebb és nagyobb kell. És jöttek szép sorban az egyre újabb fejlesztésű DOMINATOR 80-as, 100-as, majd a 105-ös gépek. A CLAAS felismerte a Magyarországban, mint ideális tesztországban rejlő lehetőségeket.
Mivel a 70-es években az ország „nem bővelkedett” nyugati fizetőeszközben, így megfogalmazódott a kérdés, a kombájnbeszerzéseket hogyan lehetne olcsóbbá tenni. Ekkor kezdődött az együttműködés hazánk és a CLAAS között, amelynek mind a mai napig fennálló jó példái a Magyarországon gyártott vezetőfülke, a szalmaszecskázó és sok egyéb részegység.
1975-től kérésünkre a magyar gépekbe a MAN licence alapján gyártott RÁBA motorok kerültek. Ennek az együttműködésnek a kiteljesedése a törökszentmiklósi CLAAS HUNGÁRIA is, ahol ma már nem csak gyártják, hanem fejlesztik is a számtalan típusú adaptert.
Arra a kérdésre a választ, hogy miért fordul elő még ma is Magyarországon néhány, a megszokottól eltérő, sárga színű DOMINATOR, megtudhatja az agritech augusztusi számából!
További információért a CLAAS termékekről keresse a területileg illetékes CLAAS gépértékesítő kollégáinkat!