A Landini fenntartható traktortechnológiával ragyog az Agritechnica kiállításon

A Landini fenntartható traktortechnológiával ragyog az Agritechnica kiállításon

November 12. és 18. között Hannover lesz az európai mezőgazdaság fővárosa az Agritechnica nevű nemzetközi mezőgazdasági kiállítás jóvoltából. Ott lesz a Landini is, amely a zöld termelékenység kulcsfontosságú elemeként a műszaki innovációra összpontosít.

 

  • Ez egy lehetőség a Landini számára, hogy bemutassa legújabb termékinnovációit, mindezt a Blue Icon metálkék fényezésben és fekete felnikkel, a stílusos megjelenés érdekében, ami egyre inkább a márka védjegyévé válik.
  • A Landini Farm egy eszköz, amely lehetővé teszi az intelligens gazdálkodást, a mezőgazdaság és élelmiszeripar digitalizációjára fókuszálva, minden Stage V traktoron elérhető lesz, hogy reagáljon az ágazatban kialakuló tendenciákra, és versenyelőnyt teremtsen a mezőgazdasági piacon.
  • A Landini a technológiát és a fenntarthatóságot kéz a kézben hozza, ezért is folytatja az villamosítás felé vezető utat a REX4 Full Hybrid koncepcióval, amely traktor az Eima 2022 kiállításon elnyerte a rangos Műszaki Innovációs Díjat.
  • Az elismeréstől a jelölésig: a kiállított modellek között szerepelni fog a REX4-120 GT RoboShift Dynamic verziója, amely a "Tractor of the Year 2024" verseny döntőse a Legjobb Specializált kategóriában.

 

REX4-120 GT, tekintse meg a gyártó videóját IDE kattintva!

 

REX4-120 GT Roboshift “Dynamic”

Stage V, Deutz-AG 4 hengeres, 2,9 literes, Turbo Intercooler motorok, Common Rail elektronikus befecskendezéssel, kiváló teljesítményt nyújtanak az erő, nyomatéktartalék és üzemanyagfogyasztás terén.

A sorozat kiemelkedik a magas szintű terepen való tapadással és az úton való tökéletes kényelemmel. Ezt a felfüggesztett vezérlőfülkével és az első tengelykonfigurációval sikerült elérni (utóbbi platform verzióban is elérhető). A sorozat traktorai emellett a motorháztető feltűnő és hatásos újratervezésével, Full-LED fényszórórendszerrel, az új Landini családi hangulatával, a vezérlőergonómiával és új funkciókkal rendelkeznek.

A REX4-120 GT Roboshift Dynamic 48 előre + 16 hátrameneti sebességváltóval van felszerelve, elektrohidraulikus hátrameneti váltóval és teljesen robotizált HML és hajtóművekkel, amelyek automatizáltan kezelhetők és könnyen vezérelhetők az ergonomikus és intuitív SmartPilot Plus Joystickkal, amely összefoglalja a vezetési és munkaműveletek kezeléséhez szükséges összes kezelőszervet, és amely az újonnan tervezett állítható, multifunkciós kartámaszon található. A jobboldali konzolt is áttervezték, új áramvonalas megjelenéssel, ami tökéletesen kíséri az új forgatható vezetői munkaállomás mozgásának vonalát, az első a speciális traktor kategóriában, amely 16 fokos jobbra forgásra képes - a legjobb ergonómia, kezelhetőség és látótér érdekében hátsó és középső munkavégzés során - és 8 fokkal balra - az operátor kíséréséhez a fülkébe való be- és kiszálláskor.

Ezen kívül van egy Stop & Action funkció is, amely a fékpedálokra hatva nyitja a kuplungot, ami növeli a vezetési kényelmet.

A Dynamic változat teljes opcionális felszereltséggel lesz elérhető, integrált ADS (Advanced Driving System) rendszerrel, elektronikus kormányoszloppal és az első tengelyen elhelyezett érzékelőkkel, amelyek garantálják a traktor 100%-os irányíthatóságát, különösen meredek terepen, elnyelve az egyenetlenségeket és optimalizálva a munkát a mezőn és az úton, a kormánykerék merevedésének köszönhetően a sebesség növekedésével.

Ez az első olyan speciális traktor, amelynél a vezetőfülke két rugóval ellátott lengéscsillapítóval mechanikusan felfüggesztett, ami az állítható hidraulikus felfüggesztésű első tengellyel együtt olyan kényelmet biztosítanak, amely meghaladja az osztályszabványokat.

Technológiai berendezésekből és digitális megoldásokból sincs hiány, mint például az Isobus, Landini Farm, Landini Fleet & Remote Diagnostic Management, valamint az autonóm vezetési rendszerhez való csatlakozás, amely a beépített érzékelők segítségével lehetővé teszi a sorok közötti automatikus párhuzamos közlekedést.

 

REX4 Full Hybrid, tekintse meg a gyártó videóját IDE kattintva!

 

REX4 Full Hybrid

A Landini REX4 Full Hybrid egy eredeti Landini koncepció hibrid hajtásegységgel, amely a Deutz AG Stage V endotermikus motorját egy elektromos motorral kombinálja. A REX4 Full Hybrid az elektromosítás felé vezető fejlődés eredménye, amely a REX4 Electra - Evolving Hybrid-el kezdődött.

A Full Hybrid rendszer összteljesítménye 80 kW, és egy 2,9 literes Deutz AG TCD 55 kW négyhengeres belső égésű motor és egy állandó mágneses elektromos nyomásfokozó összekapcsolására épül. A Full Electric üzemmódban - ami 50 kW névleges teljesítményre képes (csúcsteljesítménye 65 kW) - a traktor a belsőégésű motor segítsége nélkül mozog, így nulla kibocsátás, zaj és üzemanyagfogyasztás jellemzi. A hidraulikarendszer meghajtására és vezérlésére egy további villanymotor is rendelkezésre áll.

Az belsőégésű motor megfelel az V. fázisú szabályozásnak az előírt utókezelő rendszernek köszönhetően, amely ebben a teljesítménytartományban csak DOC és DPF eszközök telepítését igényli.

A REX4 Full Hybrid rendszere egy olyan akkumulátor felépítéssel rendelkezik, amit az elektromos hajtási egység tölt fel - ami alacsony terhelési időszakokban generátorként működik - vagy töltőállomásokon keresztül (plug-in).

Az egész rendszert egy PMS (Power Management System) irányítja, amely felügyeli az elektromos eszközöket és a teljesítményáramlásokat, és meghatározza az ideális működési pontot. Az akkumulátor nagy kapacitással rendelkezik ahhoz, hogy hibridként működjön, és elegendő hatótávot biztosítson a Full Electric üzemmódban. A belső égésű motor alacsony fordulatszámon tölti fel az akkumulátort egy olyan algoritmussal, amely kiegyensúlyozza az energia beviteleket, és a felhasználásnak megfelelően a legoptimálisabb stratégiát alkalmazza, lehetőséget adva az energia visszanyerésre a traktorból lelassulás és fékezés közben, az elektromos motort újratöltő generátorként használva (így tovább növelve a rendszer hatékonyságát).

A REX4 Full Hybrid traktorban mindkét villanymotor és vezérlőegység funkcióit úgy kezelik, hogy a legjobb kombinációt kínálják a különböző traktoregységek között. A tolatás, valamint a hidraulika kezelése elektromos üzemmódban történik.

 

REX4-080 GB Low Profile Cab

 

REX4 PLAT alacsony profilú fülkével

A Landini REX 4-080 F, a kategória 4 által jóváhagyott alacsony profilú fülkének nagyszerű innovációjával javított látást nyújt az elülső és oldalsó területeken. Az ívelt első szélvédő optimális ellenőrzést biztosít az alacsony lombkoronákkal rendelkező sorok közötti bejutáshoz és az elülső és középső szerelvényekkel végzett műveletekhez. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nem kell kihajolnia, mindig biztonságosan dolgozhat, és élvezheti a jó hangszigetelést, valamint az optimális belső hőmérsékletet az erős szellőzőrendszerrel működtetett légkondicionáló rendszernek köszönhetően.

A fülke hátsó részén elhelyezett légkondicionáló szűrők lehetővé teszik a gyors és egyszerű tisztítást. A légkondicionáló vezérlőpultja kényelmesen, a vezető bal oldalán, a tetőbe van beépítve.

Az opcionális extrák közé tartozik a két elforgatható hátsó LED-es lámpa, amelyek lehetővé teszik a működést rossz megvilágítási körülmények között, valamint a lehajtható LED-es jelzőfény, amely lehetővé teszi, hogy a traktor könnyedén behajtson bármilyen helyre.

A fülkén kívül az összes 75 lóerős modell esetében a platform előnye az alacsony profilú motorháztető: a hátlap lapos vonalai 55 mm-rel csökkentik a talajtól mért magasságát a nagyobb teljesítményű modellekhez képest, így a REX 4-080 tökéletes traktor az üvegházak és gyümölcsösök belsejében végzett fürge munkához, ahol lombkorona vagy nagyon terjedelmes lombozat található.

 

5-ös széria, tekintse meg a gyártó videóját IDE kattintva!

 

5-ös széria

A Landini 5-ös szériát úgy tervezték, hogy megfeleljen minden gazdaság egyedi igényeinek, a kényelemre, a sokoldalúságra és a teljesítményre összpontosítva. A magasabb kategóriájú járművekhez hasonló teljesítménnyel az 5-ös széria alkalmas a nyílt szántóföldi munkákhoz, mint például a szántás, a talajművelés és a tarlóhántás, de rugalmasan használható vetéshez és a gyepgazdálkodáshoz, és ideális közúti szállításhoz is.

A három modellben - 5-100, 5-110 és 5-120 - kapható sorozat 95 és 114 lóerő közötti teljesítményt kínál az FPT F36 3,6 literes, 4 hengeres, 16 szelepes, innovatív generációs FPT F36 motoroknak köszönhetően, amelyek a motorháztető alatt elhelyezett DOC, DPF és SCRoF rendszernek köszönhetően V. fázisú homologizációval rendelkeznek, így optimális láthatóságot biztosítanak. Maga a motorháztető, amely egy darabból készült, széles nyílást biztosít a könnyű karbantartás és tisztítás érdekében.

Az 5-120-as modell 460 Nm nyomatékkal rendelkezik 1400-as fordulatszámon, valamint jó üzemanyag- (135 liter) és AdBlue®-tartály kapacitással (13 liter).

Az elektrohidraulikus Reverse Power Shuttle váltó, amelynek bekapcsolása szabályozható, többféle változatban kapható: Speed Four 12 előre + 12 hátramenet; T-Tronic 48 előre + 16 hátramenet és három H-M-L RoboShift powershift fokozat. Ez a teljes egészében az Argo Tractors Fabbrico-i gyárában tervezett, fejlesztett és gyártott sebességváltó lehetővé teszi 3 PowerShift kombinációját, 4 sebességfokozattal minden tartományban, ami 12 automatikusan vezérelt robotizált sebességfokozatot eredményez. Minden kényelmesen vezérelhető a SmartPilot Joystickon keresztül, kihasználva az automatikus váltás előnyeit a kívánt üzemmódban (AutoField vagy AutoRoad).

Nagyszerű munkakomfort az önterülő felfüggesztésű első tengelynek és az új, mechanikusan felfüggesztett fülkének köszönhetően, amely kombináció egyedülállóvá teszi ezt a sorozatot a versenytársakhoz képest. A 4 oszlopos szerkezet panorámakilátást tesz lehetővé, belül pedig minden kezelőszerv ergonomikusan van elhelyezve az új jobb oldali konzolon, mint például az új SmartPilot Joystick, amely lehetővé teszi a jármű fő funkcióinak (sebességváltó, PTO, hátrameneti váltó, Auto Powershift, Motor Memo Switch, Hátsó vonóhorog) kezelését. Az ADS+ (Advanced Driving System) először ezen a modellen kerül bevezetésre, amely lehetővé teszi a kormányzás funkcióinak fejlett kezelését, például a kerekek automatikus újrahangolását vagy a kormányzás kezelését egyenetlen terepen, folyamatos kézi iránybeállítás nélkül. E funkció révén a kormánykerék reakciója a sebesség és a terepviszonyok függvényében változik.

Akár 10 LED-es reflektor is rendelkezésre áll, amelyek tökéletesen megvilágítják a területet az éjszakai munkavégzés során.

A 82 + 32 l/min-es hármas szivattyúval ellátott hidraulikakör a tandemszivattyúhoz képest nagyobb áramlási sebességet tesz lehetővé azonos motorfordulatszám mellett, ami alacsonyabb üzemanyag fogyasztást eredményez.

A maximális termelékenység elérése érdekében kérésre Isobus aljzatok és műholdas irányítású kormányrendszerek (Precision Steering Management) is rendelkezésre állnak. Emellett elérhetőek a Landini Fleet Management digitális megoldásai a traktorflotta távvezérlésére, valamint a Landini Farm, a traktorokhoz csatlakoztatott gazdaságirányítási rendszer, a működési költségek csökkentése, valamint a hatékonyság és a jövedelmezőség növelése érdekében.

 

További információt a Landini traktorokról területileg illetékes gépértékesítő munkatársainktól kaphat, keresse őket bizalommal!

 

Fordította: Csordás Csenge, marketinggyakornok

Lektorálta: Somogyi Ákos, termékmenedzser

Forrás, kép: Landini

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek