Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2018-10-31 12:05:03

A Fendt-tel a legelégedettebbek az európai kereskedők

Magyarország mellett Ausztria is idén először vett részt a CLIMMAR Traktorkereskedői Elégedettségi Index (DSI) kutatásában. Az eredmények szerint a Fendt-tel, valamint egy konkurens márkával holtversenyben a legelégedettebbek a kereskedők.

A felmérésről

A Mezőgazdasági Gépkereskedők Európai Szövetsége (CLIMMAR) örömmel számolt be arról, hogy két újabb országban ismerték fel a jelentőségét a traktorkereskedők beszállítóikkal való elégedettségét mérő független felmérésnek. Ausztriával és Magyarországgal így a résztvevő országok száma tízre nőtt. A további résztvevők Belgium, Dánia, az Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Németország és Olaszország.

Az idei felmérés, melyet 2018 júniusában és júliusában készítettek, a traktorkereskedők beszállítóikkal való elégedettségét vizsgálja 14 szempontból:

 

1. Márka népszerűsége és befolyása

2. Traktor marketing

3. Alkatrész marketing

4. Szerviz és garancia

5. Számítógépes szolgáltatások

6. Reklám és terméktámogatási anyagok

7. Adminisztrációs és fizetési feltételek

8. Képzés

9. Menedzsment

10. Gyártói-kereskedői kapcsolatok

11. Hozzájárulás a jövedelmezőséghez

12. Javulás

13. Finanszírozási ajánlatok

14. Lopás elleni védelem

 

Az idei felmérés több mint 1000 kereskedő válaszaiból állt össze. Ez a tavalyi évben elért 1159 kitöltőhöz képest 19%-os visszaesés. Anne Fradier, a francia mezőgép kereskedőket tömörítő SEDIMA főtitkára, a DSI-felmérés végrehajtásának felelőse úgy véli, ez a csökkenés összefügg a kereskedők számának csökkenésével, valamint a kérdőív kiküldésének időpontjával (június a megszokott április helyett). A kitöltők alacsonyabb száma azonban semmilyen módon nem befolyásolja a felmérés eredményeit vagy jelentőségét.

 

 

A 2018-as eredmények

Az összes márka és az összes szempont figyelembevételével kalkulált átlagos elégedettségi index 0,1 ponttal 12,7 pontra nőtt. Összességében tehát enyhén emelkedő tendenciát mutat a DSI. Ugyanakkor az egyes márkák eredményei között jelentős eltérések találhatóak. Ezért fontos, hogy a kitöltésben résztvevő kereskedők megtekinthetik saját pontszámaikat az egyes kategóriákban az adott szempont átlagához viszonyítva. Csak azok a traktorbeszállítók/traktormárkák szerepelnek a közzétett eredményekben, amelyeket legalább négy ország kereskedői értékeltek.

Az előző évi DSI felméréshez képest az első két helyen nincs változás, újra a Fendt és az egy konkurens márka áll az élen, ezúttal holtversenyben 14,5 ponttal. Az összes eredményt IDE kattintva tekintheti meg! A CLIMMAR azonnali párbeszédet kezdeményezett azokkal a beszállítókkal, amelyekkel láthatóan kevésbé elégedettek kereskedőik.

 

 

Jelentős változások

A tavalyi év átlagaihoz képest jelentős pozitív fejlődést figyelhetünk meg az alábbi területeken:

  • Finanszírozási ajánlatok: a 2017-es 11,1 pontról 2018-ban 11,5 pontra nőtt
  • Lopás elleni védelem: a 2017-es 8,3 pontról 2018-ban 8,9 pontra nőtt
  • Hozzájárulás a jövedelmezőséghez: a 2017-es 11,9 pontról 2018-ban 12,1 pontra nőtt

A CLIMMAR örömét fejezi ki a fejlődés iránt, azonban arra ösztönzi a traktorbeszállítókat, hogy tovább javítsák teljesítményüket, hiszen az átlagos pontszámok még meglehetősen távol vannak az elérhető maximum 18-tól.

A többi szempont átlagai a tavalyi évhez képest nagyon hasonlóan alakultak egyetlen területet kivéve. A javulás szempontban, amely a traktorgyártók gyenge pontjaiban elért javulás iránti hajlandóságot méri 0,2 pontos esés tapasztalható (a 2017-es 11,8 pontról 2018-ban 11,6 pontra csökkent). A CLIMMAR számára ez egy fontos vészjelzés, hogy aktív párbeszédre van szükség a traktorbeszállítókkal egy jobb 2019-es elégedettségi mutató elérése érdekében.

 

Kép: Fendt

Forrás: agronaplo.hu

 

 

 

 

A CLIMMAR-index egyetlen értékkel írja le az európai ágazati trendeket

 

A CLIMMAR* 16.350 vállalathoz szól, amelyeknek éves forgalma hozzávetőleg 40 milliárd euró; ezek a cégek összesen 160.000 alkalmazottat foglalkoztatnak és 17.000 gyakornokot képeznek – így fontos szerepet töltenek be a vidéki térségekben. >>