A CLIMMAR-index egyetlen értékkel írja le az európai ágazati trendeket

A CLIMMAR-index egyetlen értékkel írja le az európai ágazati trendeket

A CLIMMAR* 16.350 vállalathoz szól, amelyeknek éves forgalma hozzávetőleg 40 milliárd euró; ezek a cégek összesen 160.000 alkalmazottat foglalkoztatnak és 17.000 gyakornokot képeznek – így fontos szerepet töltenek be a vidéki térségekben.

A 17 nemzetből álló szövetség Prágában, a 2018 októberében tartott éves kongresszusán mutatta be először a világnak az új „CLIMMAR-indexet”. Ez mindössze egyetlen értékkel írja le a jelenlegi márkakereskedők és a szolgáltatók helyzetét a több mint 16.000 vállalattal rendelkező 17 tagországban. Az új CLIMMAR-index az aktuális és a még várható forgalom és beruházási helyzet súlyozott értékeiből kerül kialakításra; 3 (minden mindenhol a legjobb) és -3 (abszolút negatív rekord) közötti tartományban mozoghat. A CLIMMAR-elnök, Erik Hogervorst szerint: „A CLIMMAR-index Európa első és egyedüli ágazati mércéje, amely leírja az agrotechnikai szektor helyzetét a kereskedők és szolgáltatók számára.”

 

Világpremier: új „CLIMMAR-index”

 

Pillanatnyilag a CLIMMAR-index +0,61-es értékkel rendelkezik, de a tavalyi csúcspontot még mindig nem érte el. Ez a jelenlegi európai helyzeten is múlik: egy meglehetősen jó tavasz után az európai országok többségében uralkodó nyári szárazság miatt kevesebb berendezést lehet eladni, és ennek következtében a beruházások tervezése szinte teljesen leállt.

 

Hogyan alakult az értékesítés 2018 első felében az előző évhez képest? Zöld: jobb, szürke: változatlan, piros: rosszabb

 

Ez a CLIMMAR-tagországokban is megmutatkozik, akiket 10 pontban kérdeztek meg a forgalom, a költségek, a foglalkoztatás, a készletek és a beruházások növekedéséről, változatlanságáról vagy csökkenéséről. A CLIMMAR színekkel jelölte egy Európa térképen az eredményeket; zöld: jobb/több, szürke: változatlan, piros: rosszabb/kevesebb. Az első félévben egy meglehetősen zöld Európát láthatunk, ahol csak Svájcban és Szlovákiában csökkent a forgalom. A „Mit vár a második félévtől?” kérdésre egy sokkal szürkébb/pirosabb Európa rajzolódik ki előttünk, amelyben csak Luxemburg, Csehország és Franciaország várnak forgalomnövekedést.

 

Fordította: Borbély Zsanett, marketingmenedzser

Forrás és kép: CLIMMAR

 

*Mezőgazdasági Gépkereskedők Európai Szövetsége, tagja Magyarország is a MEGFOSZ, azaz a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépforgalmazók Országos Szövetsége révén, melynek elnöke Harsányi Zsolt, az AXIÁL Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

 

Mit vár a következő félévben az értékesítés területén? Csak Luxemburg, Csehország és Franciaország remél jobbat.

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek