Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Rendben
Tudjon meg többet…
Kapcsolat

A Fendt gépekkel együtt okosodnak Fendt-szerelőink

2021. június 28.
1 Perc
A Fendt Vario 900 S4 szériát az új Vario 900 Gen6 sorozat váltja, a módosításokról, fejlesztésekről Háy János szervizmérnök tartott továbbképzést a dunántúli Fendt traktorokat szerelő munkatársainknak 2021. június 21. és 22-én.

 

 

Főbb módosítások a Vario 900 Gen6 sorozatban:

  • A motor teljesen új fejlesztés: MAN 1556 LE 9 literes henger űrtatartalommal, Common Rail rendszer (2500 bar).
  • A motor az EURO 5 kipufogógázkibocsátási előírásoknak felel meg, DOC, DPF, SCR katalizátor használatával (nincs AGR).
  • A hajtáslánc: ez a sorozat is megkapta az 1000-es szériából ismert VarioDrive hajtásláncot, az ML 400 hajtóművet.
  • Új fejlesztésű Dana mellsőhíd.
  • Továbbfejlesztett hidraulika-rendszer, akár 430 l/perc szivattyú teljesítménnyel.
  • Továbbfejlesztett elektromos rendszer (LED világítás, Infotainment rendszer stb).
  • A felépítésen további módosítások.

 

Az elméleti rész – az első nap anyagának - átadása a pandémia idején kialakult gyakorlatnak megfelelően, online történt. A második nap anyaga, a gyakorlati ismeretek bemutatása részben személyesen, részben szintén online közvetítéssel történt.

 

 

A továbbképzés tematikája szerint az elméleti rész során először a Vario 900 Gen6 sorozat általános jellemzőit, majd típusvariációit vették végig, az erőgép, a motor felépítését. Utóbbinál a befecskendezést és a kipufogógáz-utókezelést, majd a VarioDrive hajtáslánc komponensei, működése következett. Átvették a sűrített levegős-, a hidraulika-, az elektromos rendszert és végül a karbantartást. A gyakorlati rész során kitértek a motor- és kipufogógáz diagnosztikára, programozásokra, a hajtómű diagnosztikára, valamint a digitális felvételkészítésre és kiértékelésre.

Hamarosan az új Fendt ONE kezelőfelülettel rendelkező 300 Gen4 és 700 Gen6 és a Vario MT 900 / Vario MT 1100 sorozatok fejlesztéseiről is részletes továbbképzés lesz Baján, mert fontos számunkra, hogy munkatársaink naprakész ismeretekkel és szaktudással segítsék a hazai gazdálkodókat!

 

Szöveg: Háy János, szervizmérnök

Fotó: Kürti Ivett, marketingkommunikációs menedzser