Főbb módosítások a Vario 900 Gen6 sorozatban:
- A motor teljesen új fejlesztés: MAN 1556 LE 9 literes henger űrtatartalommal, Common Rail rendszer (2500 bar).
- A motor az EURO 5 kipufogógázkibocsátási előírásoknak felel meg, DOC, DPF, SCR katalizátor használatával (nincs AGR).
- A hajtáslánc: ez a sorozat is megkapta az 1000-es szériából ismert VarioDrive hajtásláncot, az ML 400 hajtóművet.
- Új fejlesztésű Dana mellsőhíd.
- Továbbfejlesztett hidraulika-rendszer, akár 430 l/perc szivattyú teljesítménnyel.
- Továbbfejlesztett elektromos rendszer (LED világítás, Infotainment rendszer stb).
- A felépítésen további módosítások.
Az elméleti rész – az első nap anyagának - átadása a pandémia idején kialakult gyakorlatnak megfelelően, online történt. A második nap anyaga, a gyakorlati ismeretek bemutatása részben személyesen, részben szintén online közvetítéssel történt.
A továbbképzés tematikája szerint az elméleti rész során először a Vario 900 Gen6 sorozat általános jellemzőit, majd típusvariációit vették végig, az erőgép, a motor felépítését. Utóbbinál a befecskendezést és a kipufogógáz-utókezelést, majd a VarioDrive hajtáslánc komponensei, működése következett. Átvették a sűrített levegős-, a hidraulika-, az elektromos rendszert és végül a karbantartást. A gyakorlati rész során kitértek a motor- és kipufogógáz diagnosztikára, programozásokra, a hajtómű diagnosztikára, valamint a digitális felvételkészítésre és kiértékelésre.
Hamarosan az új Fendt ONE kezelőfelülettel rendelkező 300 Gen4 és 700 Gen6 és a Vario MT 900 / Vario MT 1100 sorozatok fejlesztéseiről is részletes továbbképzés lesz Baján, mert fontos számunkra, hogy munkatársaink naprakész ismeretekkel és szaktudással segítsék a hazai gazdálkodókat!
Szöveg: Háy János, szervizmérnök
Fotó: Kürti Ivett, marketingkommunikációs menedzser