2012 nyarára a meglévő ARION 500/600 gépeit egy azonos nevű és 7 modellből álló új ARION generációra cseréli.
Az új motortechnológia mellett, amely a dízel-részecskeszűrő rendszerének köszönhetően a Stage IIIb (Tier 4i) kipufogógáz normának is megfelel, számos új fejlesztés került a gépbe. A körkörös kilátás és könnyű kezelhetőség a CLAAS új kabingenerációjában, új mércét állított fel. Az új ARION 500/600 sorozattal a CLAAS az AXION 900 és XERION nagytraktorjainak technikáját és kényelmét kínálja a középső teljesítményosztályban.
Az új ARION 500/600 sorozat motorteljesítményei:
ARION modell |
Névleges teljesítmény kW/LE* 2.200 ford./perc esetén |
Max. kW/LE 2.000 ford./perc esetén |
650 |
129/175 |
135/184 |
640 |
124/169 |
130/177 |
630 |
117/159 |
121/165 |
620 |
110/150 |
116/158 |
550 |
116/158 |
120/163 |
540 |
110/150 |
114/155 |
530 |
103/140 |
107/145 |
*értékek az ECE R 120 szabvány szerint
Az új ARION 500/600 sorozat hét modelljével a 140 és 184 LE (ECE R 120 szerint) közötti teljesítménykategóriát fedi le. Elkészült a DPS motorok új generációja, amelyek tovább optimalizálják az üzemanyag felhasználást és megfelelnek az új kipufogógáz kibocsátási normáknak. Az új ARION modellekben is megtalálható a CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) rendszer. A CPS az új fejlesztésű alkotóelemek és technológiák optimális kombinációja a meghajtási rendszerben. Itt nemcsak a motorról és a normák teljesítéséről van szó, hanem az egész gépről, annak napi teljesítményéről és az erő intelligens kihasználásáról.
Az 500-as sorozatban 4,5 literes, négyhengeres egység található, a 600-asban 6,8 literes, hathengeres, mindegyik 4 szelepes technológiával, commonrail közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel, variálható geometriájú turbótöltővel és hűtőlevegő visszaforgatással a motorháztető alatt. A kipufogógázt kezelő DPF rendszer teljesen beépítésre került a motorház alá, így a vezetőnek semmiképp nem akadályozza a kilátását.
A legjobb az AXION 900-ból
Az ARION 500/600 legjelentősebb újításai a CLAAS nagytraktor sorozatától, az AXION 900-tól származnak, mely az Agritechnica 2011 kiállításon került bemutatásra és 2012-ben elnyerte az év traktora címet.
Ide tartozik többek között a VISTRONIC elektronikus levegőelvezetés, mely lehetővé teszi a szellőztető pontos vezérlését. A VISTRONIC csökkenti a zajszintet, a hűtőrendszer teljesítményigényét és ezáltal az üzemanyag felhasználást egyaránt. A hűtőrészek a gázrugóknak köszönhetően egyszerűen felnyithatók és gyorsan tisztíthatók. A levegőszűrő a hűtőegység előtt található, ahol a legjobban hozzáférhető.
Egy másik, igen szembeötlő jellemzője a CLAAS nagytraktor generációból, a nagyméretű öt oszlopos vezetőfülke, amelyet az ARION számára fejlesztettek tovább. Kitűnik mindenekelőtt a jó körkörös kilátási adottságaival, magas fokú kényelmével, a négy pontos rugózással, az állítható kormányoszloppal és a CEBIS verzióban (CEBIS – CLAAS elektronikus fedélzeti információrendszer) a kartámaszba épített CMOTION multifunkciós kezelőkarral és CEBIS terminállal. Ahogy az AXION 900 esetében, az új ARION-nál is a vezetőfülke előrébb került elhelyezésre és a B oszlopok a hajlított szélvédőnek köszönhetően jóval előrébb találhatóak a vezető látóterétől. A fülkét speciálisan az ARION számára kiegészítették egy jobb oldali, egyben nyíló ajtóval. A vezetőülés kínálatot pedig kibővítették az új ARION esetében további két modellel, így már ötféle, a Sears és Grammer által gyártott rugózott ülésből lehet választani.
Az eddigieknek megfelelően, az ARION CIS verziója (CIS –CLAAS információs rendszer) mechanikus vezérlőeszközökkel kapható. A CIS kartámaszt kiegészítették a kardán be- és kikapcsolás funkcióval, előrébb tették a munkamélység beállításához használt forgókapcsolót, a jobb elérhetőség érdekében. Az új sorozat traktorjait opcióként lehetőség van CLAAS GPS PILOT, valamint a CLAAS TELEMATICS gyári előkészítéssel rendelni.
Számos új elő-, és felszereltség
A CLAAS az új ARION 500/600 számára számos elő-, és felszereltséget kínál gyárilag:
Minden modell a CLAAS specifikus traktorfelépítés jellemzőivel rendelkezik, nagyobb keréktávolság, 50/50 súlyelosztás az első és hátsó tengelyen, kompakt felépítés. A gépek nettó súlya 5,8 t és 7,8 t között van. A megújult szerkezetének köszönhetően a max. megengedett össztömeg a 40 km/h és 50 km/h verziójú gépeknél egyaránt 12 tonnára emelkedett. Ebből kifolyólag az új ARION generáció szériaként, már a legkisebb ARION 530 modelltől kezdve erősebb hátsó tengellyel rendelkezik, amelyen ráadásul nagyobb abroncsméret is lehetséges, gyárilag akár 710/60 R38.
Mindegy, hogy az ARION gyárilag frontfüggesztéssel vagy frontrakodóval készül, az új félkeret a felszereltség része mindenképp. Az első tengely és hajtómű között található a motor hosszában, felveszi a kialakult erőket és egyidejűleg tömegpontja a frontrakodó konzoljainak. Ezeket egyszerűen összecsavarozzák a félkerettel és bármikor utólag is szerelhetők.
Az első tengely továbbra is kerekenként rugózik és a nagyobb stabilitás érdekében, mint pl. frontrakodós munkáknál komplett fékezhető. Ezen kívül opcióként kapható egy új aktív fékrendszerrel is. A két top modellnél (ARION 650 és 640) ezek az alapfelszereltség részét képezik. Az új sorozattal kibővítették az ARION pótsúlyozhatóságát is. A frontsúly ellensúlyozására tetszőlegesen 250kg, 350 kg, 40 kg vagy 550 kg áll rendelkezésre hátsó kerekenként.
Nagy teljesítményű HEXASHIFT váltó
Az új ARION sorozat CLAAS HEXASHIFT váltója kitűnik magas teljesítményével és számos intelligens automata funkciójával, és az ügyfeleknél ez gyakran egyenlő a fokozatmentes utazási kényelemmel. Négy csoporttal rendelkezik és hat teherkapcsolási lehetőséggel, kuplung használata nélkül kapcsolható. A HEXACTIV automatikával minden teherfokozat és csoport teljesen automatikusan kapcsolható. A már bevált automata funkciókhoz tartozik ezen kívül a REVERSHIFT (elektrohidraulikus fordulókapcsoló a menetirány egyszerű váltásához), a Speedshift (a teherfokozatok és csoportok gyors kapcsolása), valamint a Speedmatching (a teherfokozatok automatikus igazítása csoportos kapcsoláskor C4->D2”).
A HEXASHIFT magas teljesítményét a CLAAS 2009-ben, a DLG által készített powermix teszt során egy ARION 640 CEBIS-el igazolta. Az ARION 640 a legtöbb munka során átlagosan alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ért el, mint a többi tesztelt traktor és a powermix összértékelés során 3,6%-kal volt jobb a többi középértéknél.
Több oka is van annak, hogy az új ARION generációban a CLAAS HEXASHIFT váltót alkalmazták. Az új sorozatban háromféle kivitelezésben kapható, egyike a Super ECO 40 km/h 1.650 ford./perc fordulaton, ami mindenek előtt szállítási munkák során lehet érdekes. Minden ARION 500/600 modell rendelkezik a 110 l/min teljesítménnyel bíró Load-sensing hidraulikus rendszerrel.