Forstschritt HTS 100.27 néven dobta piacra 1971-ben, a nagy népszerűségnek örvendő 10.000 literes tartálykocsiját. Ezek a tartálykocsik a mai napig Európa szerte megtalálhatóak a gazdaságokban, a hosszú élettartam, a masszív alváznak mellett a különleges tartály kialakításnak, anyagválasztásnak köszönhető, amivel egyedülálló a piacon.
MŰANYAG TARTÁLY
Mezőgazdasági ágazatunkban szinte minden szakember ismeri az ANNABURGER tartálykocsikat és az első osztályú minőségét, több mint 50 éves megkerülhetetlen piaci jelenlét után. A kezdetek óta jellemző anyag, amelyből a tartályok készülnek, az úgynevezett GRP (Glass Reinforced Plastic – Üvegszálerősítésű műanyag) tartályok.
Az üvegszálerősítésű műanyagtartályok anyaga egyfajta kompozit, amelyet széles körben használnak a mezőgazdaság mellett számos másik iparágban is alkalmaznak. Az anyag számos pozitív sajátossággal rendelkezik, képes ellenállni a vegyszerek és agresszív-maró anyagok hatásainak, ezáltal a korróziónak.
Előnyös fizikai tulajdonságai továbbá a fémtartályokkal szemben, a könnyű tömeg és az alacsony hővezető képesség, amely nem befolyásolja a tartályok integritását. Az üvegszál speciális tekercselési eljárásának köszönhetően rendkívül nagy szilárdságú és kopásálló anyag élettartama akár az 50 évet is elérheti.
Az EU-s szabványoknak megfelelően minden tartály kapacitásától függően kettő vagy három hullámzás törő lemezzel van felszerelve. A feszítőrudazatokkal és feszítőhevederekkel biztonságosan történik a rögzítés, torzulás nélkül rátámaszkodik a jármű alvázának keresztgerendájára. A tartályok nyomáscsökkentő szeleppel vannak felszerelve (különösen fontos gáztermelő közegeknél, például biogáz termelő közegnél).
Tartályméretek 10 m3-től akár 30,5 m3-ig elérhetőek tandem és tridem alvázas kivitelben.
PRÉMIUM ALVÁZ-FUTÓMŰ KOMBINÁCIÓ
Akár trágyaszóró, akár hígtrágya kijuttató, mindkettőről elmondható, hogy nagy szilárdságú alvázat kaptak, precíz hegesztéssel annak érdekében, hogy minden körülmények között helytálljanak. A merev vonórudak mellett elérhető mechanikusan (parabolarugós) vagy hidraulikusan csillapított változat is.
Az alapkivitelű pótkocsik 25 és 40 km/h tervezett BPW futóműveket kapnak, de opcióként rendelhető 60 km/h-s kivitel is. Mérettől függően tandem vagy tridem tengelykombinációkat találunk többféle felfüggesztéssel. A legegyszerűbb az ingás felfüggesztés, ami alacsonyabb komfortjához nagy stabilitás párosul. Egyszerű felépítés és működés jellemzi a laprugózású alvázakat, ahol a járószerkezet lengését parabolarugók korlátozzák. Ez ideális a rutinszerű szállításokhoz nagyobb sebességnél, első sorban sík terepen.
A csúcsot a hidraulikus futóművek jelentik. A járószerkezet magas szintű követelményeket teljesít, így tökéletesen alkalmas a nagy sebességű szállításokra a szántóföldön és a közúton egyaránt. A hidraulikus rugózási rendszer kiváló kényelmet és stabilitást biztosít: folyamatos terhelés alatt és durva terepen. A széles, nagy térfogatú gumiabroncsokkal felszerelt pótkocsik különösen jól használják ki ennek a járószerkezetnek az előnyeit.
Az Annaburger által gyártott mezőgazdasági pótkocsik guminyomás szabályozó rendszerrel szerelhetők fel: ez megkönnyíti a gumiabroncsok nyomásának beállítását a fülkében ülve – egyetlen gombnyomással kapcsolhat át a szántóföldi nyomásértékről a közútira. Ez a következő előnyöket biztosítja: csökkentheti az üzemeltetési költségeket a kisebb üzemanyag költséggel, a gumiabroncsok kopásának kisebb mértékével, emellett optimális talajnyomás állítható be.
Alapvetően a futóművek önbeálló tengelyt is tartalmaznak a fordulékonyság érdekében. A gyártó azonban kényszerkormányzást is kínál hidraulikus vagy elektronikus konstrukcióban, melyek segítségével nincs kihívás a gépkezelőnek a kanyargós utakon.
KOMPRESSZOROS SZÍVÓRENDSZER
A kompresszorok nagy légáteresztőképességet és rövid töltési időt garantálnak. Egyenletes mennyiségeket szállítanak a teljes hígtrágya-szórási folyamat során. TÜV által bevizsgált biztonsági szelepek védik a tartályokat. Az opcionális turbófeltöltő rendszerrel a töltési sebességet kb. 20%-al növeli folyékony sertéstrágya esetén. A Jurop kompresszorok kezelése egyszerű és biztonságos. Az üzemeltetési költségek alacsonyabbak mivel kevesebb erőforrást használ fel ez a rendszer működtetése, továbbá mivel nem érintkezik közvetlenül a hígtrágyával a magas kopásállóság és egyszerű karbantartási műveletek elegendők.
Az Annaburger pótkocsik többszörösen túlbiztosított rendszerrel vannak ellátva. túlfolyószeleppel ellátott szifon gátolja meg, hogy a hígtrágya a légkompresszorba jusson és károsítsa azt. A túlzott túlnyomás és tartály védelméről a biztonsági lefújószelep gondoskodik.
SZIVATTYÚS– SZÍVÓRENDSZER
A robusztus és nagy teljesítményű forgódugattyús szivattyúk önfelszívóak és helytakarékosak. Könnyen szervizelhető szivattyúk, azaz gyakorlatilag minden funkciót el lehet végezni anélkül, hogy a szivattyút ki kellene szerelni. A forgódugattyús szivattyúk nagy kijuttatási nyomást állítanak elő, és akár 6 m-es szívási mélységet is elérhetnek a hígtrágyatározókban. A forgórész rugalmas polimerrel van ellátva maximális stabilitás és minimális rezgés
A kőfelfogó egység egy alapfelszereltségként felszerelt biztonsági berendezés, amely megakadályozza, hogy a szivattyú nagyméretű idegen tárgyakat szívjon be. A kőfogó egységben lévő RotaCut (opcionális) további védelmet nyújt a forgódugattyús szivattyúnak a feltöltési folyamat során. A vágószűrőben minden idegen tárgyat szétzúz, és a forgásirány megváltoztatásával még a kemény idegen tárgyakat is képes szétzúzni.
ISOBUS VEZÉRLÉS
Az Annaburger ISOBUS megoldásának nagy előnye, hogy annak használatát a Multiland Plus cserefelépítményes rendszere mellett a speciális célú járművein is elérhetővé teszi. A teljes felépítmény/járműpaletta vezérlését ehhez kifejlesztett feladatvezérlő szoftver végzi. A kijelző grafikus kezelőfelülete automatikusan alkalmazkodik az adott járműfelépítményhez, és kompromisszumok nélkül végzi annak irányítását.
A szoftver annyira fejlett, hogy a cserefelépítményes rendszer mellett csőfüggönyös, vagy csoroszlyás kijuttató egységgel ellátott hígtrágya tartálykocsi szakaszvezérlésére, vagy akár szervestrágyaszóró, átrakó kocsi vezérlésére is képes. Az adott alkalmazásokban az ISOBUS rendszer felismeri és konfigurálja a különféle munkagépeket, így a vezérlés ideálisan a berendezések felszereltségéhez illeszthető. A grafikus kezelőfelületen csak az adott munkagép vezérléséhez szükséges gombok és parancsok jelennek meg. Egy opciós joystick, vagy a traktor többfunkciós vezérlő karja lehetővé teszi, hogy a gépkezelő a működtetni kívánt funkciókat a kijelző menüktől függetlenül válassza ki. A különféle felszereltség csomagokon keresztül a vevő határozhatja meg a vezérlés egyes funkcióit a vásárláskor. Emellett pedig további funkciók későbbi utólagos beépítésére is lehetőség van.
Az ISOBUS vezérlő rendszer hígtrágya kijuttatási technológiával is összekapcsolódik. Így a vonszolt csöves kijuttató adapterek automata szórókeret szakaszvezérlése többféle módon is kényelmesen megoldható. A vásárló szimmetrikus és aszimmetrikus szakaszkapcsolás között választhat. Aszimmetrikus vezérlés esetében a csöves kijuttató adapter felszereltségétől függően az összes cső kézzel kikapcsolható csoportokban. Már lehetőség van a kijuttatás megszakítására is a munkavégzés közben. A barázdákban haladó egyes kijuttató csövek is egyenként elzárhatók.
Opcióként a csőfüggöny kijuttató adapter szakaszai automatikusan működtethetők automata szórókeret szakaszvezérlésen keresztül (max. 10 szakasz). Ebben a vezérlési üzemmódban a már lekezelt terület grafikusan jelenik meg a kijelzőn.