Oehler ZDK 180 – Egy kedvelt 18 tonnás pótkocsi

Oehler ZDK 180 – Egy kedvelt 18 tonnás pótkocsi

Az Oehler pótkocsik több mint 20 éve állnak a hazai gazdálkodók szolgálatában, akik körében az egyik legkedveltebb típus a ZDK 180 forgózsámolyos pótkocsi. Ismerje meg a modellt cikkünkből!

 

Az Oehler pótkocsik 2002 óta vannak az AXIÁL kínálatában. A 12, 14, 18 és 24 tonna megengedett össztömegű, három oldalra billenthető pótkocsik kedveltek a magyar gazdák körében, már több száz darab segíti a gazdálkodók munkáját. Eddig a legkedveltebb a 18 tonnás kocsi, napjainkban pedig úgy néz ki, hogy a piaci igények a teknős pótkocsik felé haladnak.

A platófenék 5 mm-es acéllemezből készül hegesztés nélkül egy lemezből, így elkerülhetők a hegesztés során kialakuló feszültségek. A plató mérete 242 cm széles, így az ömlesztett anyagok mellett jól használható raklapos áruk szállítására is. Az oldalmagasítók 2,5 mm vastag, különböző magasságú egységekből állíthatók össze. Alapból 80+ 80 cm magas oldalakkal rendeljük, csak ott térünk el ettől, ahol a magtárak bejárati ajtaja nem engedi meg ezt a magasságot. Az 5 méter feletti oldalaknál elengedhetetlen az oldalfalosztó rakoncákkal történő gyártás, hogy az oldalak ne hasasodjanak. Nem szükséges az oldalak spaniferes rögzítése. Hátul gabonakieresztő ablakkal speciális ürítést lehet végrehajtani, vagy csiga felszerelésével a vetőgépek és műtrágyaszórók is könnyedén feltölthetők. A modernebb nagy vetőgépekhez már kell az 5 méter feletti csigahosszúság.

 

 

A pótkocsikat tekerhető takaróponyvával és pótkerékkel is szállíthatjuk. Lassan a közlekedésben résztvevő kocsiknál előírás lesz a rakomány letakarása, hogy ne szennyezze a környezetet. A kocsik 385/65 R 22.5-ös gumikkal érkeznek, melyek már nem futózottak. A pótkocsik rendelhetők 425-ös kerékmérettel is, ezzel is még jobban csökkentve a talajnyomást. Vevői visszajelzések szerint a 385-ös kerekek is könnyű vontathatóságot eredményeznek.

A fékezés a korszerű traktorokhoz igazodó kétkörös légfékkel történik terhelésfüggő fékerő szabályozóval.

A kocsik összekapcsolását teszi lehetővé a hátsó hidraulika, légfék és elektromos kivezetés, valamint az automata vonófej. Ezeket az opciókat is minden kocsihoz alapban hozzá rendeljük.

 

További információt az Oehler pótkocsikról területileg illetékes gépértékesítő kollégáinktól kaphat!

 

Forrás, kép: Angeli Gyula, termékmenedzser

Elérhető

Kapcsolódó cikkek