Nehézfiúk a Manitou-tól – NewAg XL modellek

Nehézfiúk a Manitou-tól – NewAg XL modellek

A Manitou NewAg szériája nagy népszerűségnek örvend, mióta megjelent a mezőgazdasági rakodók piacán.

Többféle hajtásrendszer és sebességváltó, innovatív kezelőfelület, egyszerűbb és biztonságosabb fellépés a fülkébe, lényegesen jobb rálátás a munkaeszközre, továbbfejlesztett hangszigetelés, számtalan kényelmet és hatékonyságot növelő megoldás. Ezek jellemzik a Manitou NewAg szériáját.

Számos szabadalom fűződik ezekhez a gépekhez, mint például az egyetlen darabból álló ívelt üveg a szélvédő és a tetőablak helyén, amely felett a védőrács maximális biztonságot nyújt a lehulló tárgyak ellen. A védőrács minden lamellája különböző szögben áll, így biztosítva a tökéletes rálátást a munkaeszközre. A műszerfalon a kapcsolók funkcióik szerint különböző színnel vannak jelölve, melyeket a gépkezelő egy egyszerű mozdulattal kipattintva áthelyezhet egy másik, számára ideális helyre.
 

Két darab oldalsó kapaszkodó és egy csúszásmentes fellépő segíti a kényelmesebb és biztonságosabb fellépést a kabinba. A maximális komfortról a légrugós Grammer ülés, impozáns, színes digitális kijelző és az ülés kartámaszába épített JSM joystick gondoskodik.

A fenti előnyös technikai megoldásokkal látta el a gyártó a korábbi MLT 840, 1040 és 961 típusait, melyek így a NewAg gépcsalád legnagyobb, XL tagjai lettek MLT 841-145 PS+, MLT 1041-145 PS+ L MLT 961-160 V+ L típusjelzéssel – utóbbi kettő alvázszintezéssel. Ezen felül mindegyik modell kapott valami pluszt az elődökhöz képest. 7,6 és 9,65 m-re növekedett az emelési magasság, és a legnagyobb emelhető tömeg pedig 4.100 kilogramm lett az MLT 841 és 1041 esetén. Az MLT 961 karakterisztikája a korábbi változathoz hasonló, itt az erőforrás kapott további lóerőket.

A rakodók új erőforrása a Yanmar-tól érkezett, teljesítményük 141 LE és 156 LE, maximálisan 602 Nm vagy 805 Nm nyomatékkal. Természetesen már StageV emissziós normának megfelelő motorokról beszélünk, melyek akár 11%-kal kevesebb üzemanyagot égetnek el, mint elődeik.

A nehézfiúk (9,2-11,95 tonna önsúly) 200 l/min kapacitású LSU (Load Sensing Ultra) hidraulika szivattyúja gyors gémmozgásokat tesz lehetővé, ami nagymértékben növeli a rakodás sebességét. 5 és 13% közötti mértékben növekedett az üzemanyagtartályok kapacitása, kitolva ezzel az egésznapos intenzív munkavégzést.

Az ötfokozatú M-Shift powershift sebességváltó (MLT 841 és 1041) akadálymentes fokozatváltást biztosít manuális vagy automata módban. Az automata funkció a legkisebb megszakítással képes fokozatot váltani nyomatéktól és sebességtől függően, a legoptimálisabban. Manuális módban a kezelő kapcsolja a sebességfokozatokat a JSM joystick + és – gombjai segítségével.

Az MLT 961 egy továbbfejlesztett CVT váltót (M-Vario Plus) kapott, teljesen fokozatmentes működtetéssel, ami emelkedőn 31%-kal nagyobb vonóerőt produkál a korábbihoz képest.

A kezelőtér a kisebb típusoknál (NewAg) már megszokott magas komfortot nyújtja, megfejelve némi plusz térrel és alacsonyabb, 69 dB(A) zajszinttel.

Már korábban is több felszereltségi szint közül lehetett választani, ami most kiegészült egy újabbal, a PLATINUM-mal. Ez a már ismert ELITE-hez képest aktív ülésrugózást, hidraulikus munkaeszköz rögzítést, LED közúti és munkalámpákat, nagylátószögű kameraszettet, komfort kormányzást és automata zsírozási rendszert is tartalmaz. Ez a szint már az, amit alig lehet tovább fokozni.

 

Szöveg: Sebesi István, termékmenedzser, Axiál Kft.

Elérhető

Kapcsolódó cikkek