Landini Rex4 Stage V

Landini Rex4 Stage V

2021 év végén mutatkozott be a nemzetközi EIMA Kiállításon a Landini a teljesen megújult termék palettája. A Landini standján az ültetvényes sorozattól egészen a szántóföldi traktorokig minden technológiai újítás ki volt állítva.

A legfontosabb innovációk a motorok emissziójára, a megújult dizájnra és a kezelőfelületre összpontosítanak, de egy sor új funkcióval is gazdagodtak ezek a gépek.

A három szőlészeti és gyümölcsös verzió, az F, GT, és V számtalan variációban és számos új opcióval áll a leendő vevők rendelkezésére. Új stílus, új komponensek és új jellemzők teszik a REX 4 szériát még nagyobb körben használható traktorokká a speciális munkák során. A széles kínálat az optimális választás lehetőségét nyújtja a különböző igényekhez, ezzel együtt alacsony üzemeltetési költséget biztosít a használat során.

 

Környezetkímélő erőforrás

A kínálatban megtalálhatóak a Rex 4-080, 4-090, 4-100, 4-110, 4-120, amelyek teljesítménye 75 Le-től 112 Le-ig terjed. Ez a 4 hengeres, 16 szelepes, 2,9 literes Common Rail elektronikus befecskendezésű Turbo Intercooler új generációs Deutz-motoroknak köszönhető, amelyek teljesítménynövekedést garantálnak a nyomatéktartalék, a nagyobb teljesítmény és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás tekintetében. Ahogy a korábbi modelleknél is láthattuk, ezekre a verziókra is fel van szerelve a legmegfelelőbb motorfordulatszámot eltároló és gyorsan előhívó Engine Memo Switch, hogy felgyorsítva megkönnyítse a munkát. A motorok megfelelnek a Stage V emissziós szabályozásnak, köszönhetően az innovatív rendszernek, amely passzív regenerációs dízel részecskeszűrőből, DOC dízel oxidációs katalizátorból és SCR rendszerből áll.

Az AdBlue rendszert sikerült teljes egészében a motorborítás alá elhelyezni, ezáltal nem csökkentve a traktorra felszerelhető adapterek, az előre kihelyett szelepek helyét, valamint nem zavarja a traktor környezetének az átláthatóságát. Az AdBlue betöltése kiválóan átgondolta, ugyanis nem szükséges felnyitni a motor borítást, egy kis ablak felnyitásával minden probléma nélkül megoldható.

Egy Engine Memo kapcsoló eltárolja – mint egy tempomat - a motorfordulatot a gépkezelő kényelme érdekében. A maximális teljesítményt a motor 2200 min-1 fordulaton éri el 70 és 110 LE között, 6 modellváltozatban.

Az üzemanyagtartály térfogata maximum 90 liter, amely a takarékos erőforrás mellett hosszabb műszakokat enged a kezelőnek.
 


Erőátvitel széles választékban

A gyártó, Argo Tractors új sebességváltó(ka)t – ezzel együtt a korábbinál szélesebb választékot – tervezett a szériához. Mechanikus vagy hidraulikus irányváltó, 4 sebességfokozat és 3 csoport az alap, amelyhez két opció adható: Hi-Lo vagy High-Medium-Low terhelés alatti kapcsolási lehetőség, ezen kívül mászó csoport is az igen lassú munkákhoz.

HML váltónál elérhető lesz az úgynevezett ROBOSHIFT váltó – egy robotizált szervó rásegítéses erőátviteli rendszer - mellyel egy joystick karba integrált vezérlőkkel lehet a váltó fokozatokat kapcsolni – a váltás ideje 0,2 szekundum - emellett a legfontosabb hidraulikus és egyéb motor funkciók is megtalálhatóak rajta. Ez növeli a gépkezelő kényelmét a traktor manőverezhetőségét, ezáltal növeli a traktor termelékenységét és gazdaságosságos üzemeltetését. Természetesen továbbra is elérhető az egyszerűbb mechanikus váltó mechanizmus, de ezek az újítások szemléltetik, hogy a Landini egy teljesen új útra lépett a fejlesztések terén.

Említést érdemel a traktor „ECO FORTY” funkciója, ami közel 1900 min-1 motorfordulatot jelent a maximális 40 km/h végsebesség esetén. Ennek eredménye a hagyományos megoldásokhoz képest az alacsonyabb zajszint és üzemanyag fogyasztás, valamint a hosszabb motor élettartam.

Az új REX 4 széles TLT változatot is kínál mechanikus vagy hidraulikus verzióban a sebességváltótól függően. Kettő vagy négy fordulatszámmal (540, 540 Eco, 1000 és 1000 Eco) rendelhetjük. De választani lehet sebességarányos hajtást is, és automata funkciót.
 


Központban a hidraulika

Ahogy ez már ebben az ültetvényes kategóriában lenni szokott, az erőgéppel szemben támasztott egyik legfontosabb követelmény a gép hidraulika rendszere. Ez a szektorban használt speciális munkaeszközöknek köszönhető, melyek sok esetben nagyobb számú és változatos funkciójú hidraulika szelepeket igényelnek.

A Rex 4 sokoldalúsága kiemelkedik egy 58 + 30 l/min tandem szivattyúval, mely kapacitás mint egy 10 l/min teljesítménnyel nőtt az elő modellhez képset, de elérhető 28 + 58 + 36 l/min kapacitású tripla változat is, mely szintén ennyivel jár az előző modell előtt. A hidraulika körök jól átgondoltak és széles választékban rendelhetők – akár 7 szelep is, sőt akár ezek mindegyike lehet elektromos működtetésű is. A traktor emelőkapacitása 2700 kg-ra növekedett, de a GT esetén ez akár 3400kg is lehet.

 

Ergonomikus kezelőtér

A teljesen új „Total View” vezetőfülke más perspektívát jelent ebben a számos kompromisszumokkal tűzdelt speciális traktorkategóriában. A kezelőelemek újragondolt elhelyezése, áttekinthetősége, az új komfortelemek mind a gépkezelő munkavégzését segítik és egyszerűsítik.
 

A kezelő kilátása a fülkéből sokkal jobb lett, ami könnyebb és gyorsabb munkaeszköz vezérlést biztosít elöl és hátul. A korábban jelentős akadályt okozó sebességváltó alagút az új fülkében szinte eltűnt, alig emelkedik ki a padló síkjából. Ezen kívül a teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a légrugózású vezetőüléssel, klimatizálással maximális kényelem a munkák során.

Fontos tényező, hogy a 4-es kategóriájú védelemmel ellátott fülkeverzió maximálisan óvja a vezető egészségét a külső káros anyagoktól, növényvédő szerektől, amelyek ebben a speciális ültetvényes szektorban halmozottan jelentkezhetnek. Ez a túlnyomásos rendszernek és az azt figyelő szenzoroknak valamint a fülke aktív szenes szűrőrendszerének köszönhető.

Az új REX 4 megőrizte az előd korábbi főbb jellemzőit, méreteit és 55°-os bekormányzási szögét a minimális fordulási sugár, a fordulékonyság érdekében. Az első tengelynél is találunk innovációt, amely az elektro-hidraulikus differenciálzár és összkerékhajtás kapcsolással szerelt merev változat mellett először lesz központi csillapítású, mely a gyártó saját fejlesztése.
 

 

Szöveg: Somogyi Ákos, termékmenedzser, Axiál Kft.

Képek: Landini

Elérhető

Kapcsolódó cikkek