Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Rendben
Tudjon meg többet…
Kapcsolat

Ízig-vérig olasz

2021. január 05.
2 Perc
Az ízig-vérig olasz traktormárkáról, a Landini 7 szériájának egyik modelljéről is szó volt a harmadik alkalommal megrendezett webkonferenciánkon. A 7-230-ast Somogyi Ákos termékmenedzser mutatta be.

 

A 7-230-as gép powershift váltóval szerelt, F.P.T motorral rendelkezik, mely 6,7 literes. Részecskeszűrő nélkül tudja a Tier 4F-es besorolást. Magát a motort öntöttvas bölcsőbe helyezték, mely segít csillapítani a rezgéseket a munka során, illetve magának a traktornak a súlypontját előrébb helyezte így a gyártó. Ennek hatására az első keréknek jobban át tudja adni a tapadást a gép és ezáltal nőtt a vonóerő és csökkent a fogyasztása is.

 

 

A hűtőt tágra lehet nyitni, ez nem jellemző más márkáknál, és nagymértékben megkönnyíti a karbantartást. Ennél a traktornál az első híd függetlenül rugózik. Ez egy Carraro híd, ez megkönnyíti a szállítást és valamilyen szinten ez is növeli a vonóerőt. A 720 kg orrsúly van elől, 16x45 kg. Ez növelhető, ha front hidraulikát teszünk rá, egészen 1400 kg-ig lehet gyári súlyt rápakolni. Hátul 2 db 85 kg-os súly van a felnire helyezve. A hajtómű egy ZF gyártmány, 5 csoportba 6 powershift fokozat kapcsolható. Van három funkciója:

 

  • ECO FORTY: amikor a traktor eléri a 40 km/h-s sebességet visszaveszi a fordulatszámot, így tartja fenn a maximális sebességét, ezáltal üzemanyagot megtakarítva.
  • STOP & ACTION: a fékpedálba integrálva van egy erőátvitel-megszakító kapcsoló, így nem szükséges használni a kuplungpedált, illetve az irányváltó kart, ha a gépkezelő meg akar állni. Továbbá indításnál is elég csak felengedni és a traktor akkor szépen lassan elkezd gurulni.
  • APS (Automata Powershift): ennek két része van, közúti és szántóföldi. A szántóföldi funkciót aktiválva a traktor a fordulatszámnak és a terhelésnek megfelelően kapcsolja a powershift fokozatokat. Közúti funkció esetén ugyanez a tartományokra is kiterjed.

 

Hátra tekintve látható, hogy a kabin két ponton, mechanikus rugózású, de lehet hidraulikus rugózással is kérni. Hárompont-függesztés 3-as kategóriás és akár hidraulikus harmadik ponttal vagy hidraulikus állítási lehetőséggel is kérhető. Magasságban állítható, automata a vonóberendezés, Piton fix és lengő alsó húzó segítségével szinte bármilyen gépet rá lehet kapcsolni. 2+1 körös légfék-rendszer, illetve 4 db elektorhidraulikus vezértömb található a gépen, utóbbi 7-ig bővíthető, ezáltal 2 előre kihelyezett kör segít, ha front rakodót, -függesztőt szeretne az ügyfél.

Belső terének kényelmét és a funkciók elérhetőségét tekintve egyre jobban hasonlít a felső kategóriás traktorokra. 12 colos DSM érintőképernyős monitor, illetve a számos funkciót integráló Easy Pilot kezelőkar teszi könnyebbé a gép irányítását.

Az AXIÁL Webkonferencia 3.0 Landini modelljéről szóló közvetítését IDE kattintva nézheti vissza!

 

Szöveg: Borbély Zsanett, marketingkommunikációs menedzser, AXIÁL Kft.

Lektorálta: Somogyi Ákos, termékmenedzser, AXIÁL Kft.

Kép: Landini