Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Rendben
Tudjon meg többet…
Kapcsolat

Landini 2020 - Az új 7-es generáció

2020. június 30.
4 Perc
Az először több, mint száz éve megrendezett veronai Fieragricola mezőgazdasági kiállítás adott otthont egy világpremiernek, a Landini standján. Az év elején ugyanis itt mutatták be a márka 7-es szériájának új generációját.

A fejlesztésben az emisszió csökkentése mellett jelentős szerepet kapott a dizájn, a komfort és a konfigurálhatóság is.

 

Elsőként a Landini új generációjának a megjelenése tűnik szembe. A teljesen új, áttervezett motorháztető attraktív kinézetű. 12 darab LED munkalámpa került a fülke tetejére – ebből négy oldalra –, illetve további nyolc biztosít éjszaki műszakban 360 fokos látást.

 

 

Az új Landini traktorcsalád jelenlegi három alapmodelljének (7-200, 7-220 és 7-230) motorja 180-225 LE teljesítményű. A motorok továbbra is a világ második legnagyobb gyártójától, az F.P.T-től jönnek, szintén új generációt képviselnek, maximálisan megfelelve a Stage V emissziós normáknak és a vásárlóktól elvárt takarékos, megbízható működésnek. A hathengeres, 6,7 literes (NEF 67) erőművek károsanyag-kibocsátását a legújabb HI-eSCR2 technológia csökkenti. Lényege, hogy a kipufogógáz utókezelésből teljes egészében kiveszik a részecskeszűrőt (DPF), így nem csökken a motor teljesítménye. Az égéstermék tisztítása dízel oxidációs katalizátorral kezdődik (DOC), majd az SCRoF egység folytatja, a kormot oxidálva és a nitrogénoxidokat semlegesítve. A folyamat végén az úgynevezett CUC katalizátor közömbösíti a maradék ammóniát.

 

A motorok „Dual Power” egysége automatikusan nyújt extra teljesítményt, nehéz munkák, TLT-használat és szállítás közben. A kezelő munkáját fordulatszámtartó tempomat segíti. A motort, a már megszokott módon, gumibakokkal építik be a traktorba, így kisebb a vibráció és a zaj a fülkében. A biztonság fokozása érdekében egy kis pedállal aktiválható a motorfék, hosszantartó lejtmenetben kímélve a traktor féktárcsáit.

 

 

Az erőátvitel a már ismert Robo-Six a ZF-től, öt csoportban hat powershift kapcsolási lehetőséggel (30/15 fokozat), szükség esetén mászócsoporttal kiegészítve (54/27 fokozat). Ezek működtetése manuális, de rendelkezésre áll kétféle automatikus funkció (APS) is, talajmunkákhoz vagy közúti használathoz. Az irányváltó érzékenységét a kezelő elektronikusan beállíthatja az adott feladatnak és terhelésnek megfelelően.

 

A sebességváltó említést érdemlő funkciója a STOP&ACTION: a traktor megállítható vagy elindítható csak a fékpedállal, irányváltó vagy a kuplungpedál nélkül – a kezelő úgy érezheti magát, mint egy fokozatmentes váltójú traktorban.

 

 

A már jól ismert tágas és csendes vezetőfülke is rejt fejlesztéseket. A kormányoszlop döntését elektromosan, kapcsolóval lehet állítani, illetve áttervezték a magasságállító kart.

A 12 colos s DSM érintőképernyő új menüket kapott, további traktorfunkciók és kezelői felületek konfigurálásához, például megjeleníti a fogyasztási információkat és a megművelt területet. A traktorterminál továbbra is nagyon segíti az ISOBUS rendszerű munkaeszközök beállítását, de képes mutatni a traktor első vagy hátsó megfigyelő kamerájának képét is. Könnyen beállítható rajta a táblavégi forduló automatika (HMF) is.

A kényelem fokozására, az első tengely csillapítása mellett, kétféle, mechanikus vagy aktív hidraulikus fülkerugózást kínál a gyártó.

 

 

Az új széria kétféle, belépő Active és a magas szintű Dynamic felszereltségi szinten érhető el. Az egyszerűbb kivitel hidraulikarendszere nyitott, állandó olajszállítású fogaskerék szivattyúval és mechanikus vezérlésű külső hidraulika szelepekkel. A fejlett Dynamic zárt rendszere viszont már 123 liter/perc (opcionálisan 160 liter/perc) kapacitású axiáldugattyús LS pumpát kapott, mindig a szükséges mennyiségű olajat szállítja a munkaeszköz felé. Itt már elektromosan vezérelhetők a kihelyezett szelepek, amelyek száma akár nyolc lehet.

 

Meg kell még említeni a Landini Fleet Management (flottakövető) rendszert, amely kiváló lehetőség nyomon követni a traktor mozgását, munkavégzését, üzemanyag-felhasználását, üzemi paramétereit, ezeket digitálisan lehet naplózni, a hatékony használat érdekében. A rendszer kommunikációs protokolljai a gép műholdas földrajzi helyzetének meghatározásából, a gép CAN BUS rendszeréből nyert adatok alapján különféle kimutatásokat és értesítéseket továbbítanak a flotta elemeiről a gazdálkodónak.

 

A Landini új 7-es szériát a kényelem, teljesítmény és technológiai innováció jellemzi, szem előtt tartva a felhasználóbarát kezelést és a hatékonyságot. Az új dizájn megjelenésére számítani lehet a márka hamarosan megújuló más gépcsaládjain is.

 

További információt a Landini új és már jól ismert modelljeiről területileg illetékes kollégáinktól kaphat!

 

Szöveg: Sebesi István, termékmenedzser

Forrás és kép: Landini