Fűrészáru-szakértői megjegyzések a Hyundai targoncákról

Fűrészáru-szakértői megjegyzések a Hyundai targoncákról

Az Anglia délkeleti részén fekvő Scotline hajózási vállalat 1979-ben indította az erdészeti-, faipari termékekkel foglalkozó üzletágát, mely mára virágzik és ők felelnek a puhafa-szállítás közel 10%-áért az Egyesült Királyságban.

A vállalat egy nagyméretű Hyundai targonca flottát üzemeltet, mely 18 gépet számlál. A gépek többsége 5 tonnás 50DA-9 típusú dízelüzemű targonca, de legfrissebb vásárlásaik között van két darab 3 tonnás 33D-9E típusú, szintén dízelüzemű targonca is. Utóbbiakat a beton alapú termékek szállítására használják a cég kenti központjában, a Medway folyó partján.

Rob Millatt, a Scotline projektmenedzsere 2015 óta van a vállalatnál. „A kezelt anyag nagy része fűrészáru” – mondja. „Más termékekkel is foglalkozunk és folyamatosan bővítjük az üzleti tevékenységünket, a rakományok választékát.”

 

 

„Az 5 tonnás gépek feladata a faanyag kezelése. Míg a két új, 3 tonnás villás targoncák speciális feladatokat látnak el, a palettázott cementet mozgatják. A követelményünk az volt, hogy 3 tonnás emelésre legyen képes a gép 3 méteres magasságban is, de a teljes teherbírás valamivel kevesebb, mint 5 tonna. Az Acclaim Handling vállalatnak sikerült megtalálnia azt, amire szükségünk volt.”

„A palettázott cement nehezen kezelhető, magasra kell rakni, ezért fektettünk új gépekbe. A targoncáknak súlykorlátozásnak is meg kellett felelniük, mert a gépeket daru emeli a hajókra. Szóval ezek a 3 tonnás gépek tökéletesek a munkához.”

 

 

A Scotline targoncáit a Purfleet Essex székhelyű Hyundai értékesítő, az Acclaim szállítja. A két cég 2014 óta dolgozik együtt. „2014 elején arra törekedtünk, hogy korszerűsítsük az öregedő targonca flottánkat, mivel a javítási számlák egyre nőttek és ez így egyre kevésbé volt költséghatékony. Az Acclaim céggel beszélve úgy láttuk, hogy a Hyundai targoncák alkalmasak lesznek a csomagolt faanyagok szállítására. Kezdetben csak pár gépet akartunk vásárolni, de végül úgy döntöttünk, hogy tíz darab 5 tonnás targoncával frissítjük a flottát. Később még hat darab, nagyobb 5 tonnás targoncát vásároltunk.”

„Az új gépek 7 tonnás alvázon vannak. Nincs szükségünk a tényleges súlyra, de a nagyobb, nehezebb alváz a stabilitás miatt jól jön, amikor egyenetlen felületeken dolgozunk. Az ilyen típusú targoncák piaca kicsi, nem sok gyártó állít elő ilyet. Az üzemanyag-fogyasztás is nagyon jó, mivel nem húz még 2 tonna fémet, amire nincs szükség.”

A Scotline becslése szerint a Hyundai gépekkel 800.000 font értékű beruházást eszközölt, amelyet hosszú távú befektetésnek szánt.

 

Szöveg: Borbély Zsanett, marketingmenedzser

Kép: thecea.org.uk, logisticsbusiness.com

Forrás: logisticsbusiness.com

 

KAPCSOLÓDÓ

 

Örökmozgók a tejüzemben

 

Perpetuum mobile márpedig nincs – mondja ki a természettudomány. Az Alföldi Tej Kft.-nél mégis „örökmozgók” működnek: Hyundai elektromos targoncák, amelyek napi 24 órában dolgoznak, az év minden napján. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek