Fémhulladék-újrahasznosítás Hyundai kotróval

Fémhulladék-újrahasznosítás Hyundai kotróval

Emlékszem régen, amikor egy kocsit elhasználtunk, az azonnal egy hulladéktömörítő gépbe került és a végén egy nagyméretű „bőröndöt” kaptunk. Manapság már más a helyzet!

Az életük végén lévő vagy a fel nem javítható, baleseteket szenvedett járművek megsemmisítésének ma már környezetvédelmi szempontoknak is meg kell felelniük. Sok vállalat most olyan szolgáltatást kínál, ahol a járműveket behozzák, és megfosztják azokat az újraértékesíthető komponenseiktől, majd továbbítják a gépet a tömörítéshez és a feldolgozáshoz.

Egy vállalat - amely a járművek újrahasznosítását egy fokkal magas szintre emelte -, a Dumfries székhelyű DA Autoparts, két központot működtet a város szélén, valamint egy harmadik bázist is Stranraerben. A cég 1984 óta a hulladékfeldolgozó- és a fémhulladék-iparban tevékenykedik, ezalatt sok változást éltek át. Az összes anyagot közvetlenül a biztosítótársaságoktól vásárolják meg, a DA Autoparts nemcsak a hulladékmegőrzést és az elhasználódott járművek megsemmisítését kínálja, hanem a megmentett részek javítását is vállalja, majd saját aukciós weboldalán értékesíti azokat.

A vállalat az újrahasznosítási tevékenységük támogatása érdekében a közelmúltban befektetett egy új Hyundai HX180L típusú lánctalpas kotrógépbe.

 

 

Míg az újrahasznosítási kereskedelemmel foglalkozó cégek többsége az egyes részek, alkatrészek eltávolításához ötfogú markolókanállal szerelt gépet használ, addig a DA Autoparts egy újabb lépést tett előre.

Az alkatrészek eltávolítására az előbbi, hagyományos módszer soha nem volt 100%-ban megbízható. A járműtestek mozgatása közben mindig károsodtak vagy beakadtak a nemesfémek, így ezek a magasabb minőségű anyagok elvesztek a munkafolyamatok során. A DA Autoparts vezetősége ezért a vásárolt Hyundai kotróhoz a Powerhand VRS adaptert választott, amely egy speciális, olló adapter, mellyel könnyedén eltávolíthatók, kivághatók a komponensek.

 

 

A HX180 típus jó hírnévnek örvend a térségben. „A régi gép, melyet a lecseréltünk, nem felelt meg a munkára”, magyarázta Richard Stewart, a DA Autoparts-tól. „Megvizsgáltunk más lehetőségeket is, de a visszajelzések a Hyundai javára és a forgalmazó (Taylor and Braithaite) szolgáltatásai irányába billentették a mérleget.”

A HX180 L több mint 19 tonna, egy T4F Perkins típusú dízel motor az erőforrása, amely 137 lóerő teljesítményt biztosít 2050 fordulat/perc mellett. 4,1 m hosszú futómű, 700 mm nyomtáv szélesség jellemzi, melyek stabil alapot biztosítanak a gép számára. A gép az 5100 mm-es gémmel és a 2600 mm-es kanálszárral rendelkezik.

A Hyundai és a Powerhand adapter kombinációját ügyesen használják ki a vállalatnál. „Meg kell próbálnunk minél több anyagot elkülöníteni”, magyarázta Richard Stewart. „Ezzel a lehető legjobb módon tudjuk biztosítani a különböző acélok minőségét és egyszerűbbé tenni az újrahasznosítás folyamatát.”

A speciális adapterrel szerelt Hyundai már hónapok óta a helyszínen van és kifogástalanul üzemel.

 

Szöveg: Borbély Zsanett, marketingmenedzser

Forrás és kép: hub-4.com

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek