Heinrich Glaser 2017. július 28-án kezdte meg utazását, egy 1959-ben gyártott Fendt Dieselross Fix 1 típussal, melyet szomszédjától a veterángép-gyűjtő Markus Schindlertől kapott kölcsön. Egy módosított, hálószobaként funkcionáló pótkocsival tette meg a nagy utazást, melynek első szakasza Freudenstadtból Neuhasuen ob Eckig vezetett. Ott, pontosabban a Scheunenfesten (szerk. pajta fesztivál) találkozott egy harsonazenekarral és kedves fogadtatásban részesült. Természetesen néhányan elmosolyodtak Glaser úr tervein, de a többségből inkább csodálatot váltott ki a rendkívüli tett.
Másnap Heinrich Glaser folytatta útját a Konstanzi-tó/Bodensee mellett található Deggenhausertalba, a Lohr gazdaságba. Ez a megálló különleges volt számára. Apja, Leo Glaser ott tanult és ő maga is járt ott gyerekkorában. Megdöbbent, amikor meglátta a modern tejtermelő gazdaságot, ahol 70 tehenet és rengeteg technológiai újítást lehetett szemügyre venni.
HIRDETÉS
Egy viharos éjszaka után továbbment Marktoberdorfig, amely közel 60 éves járművének szülőhelye. Heinrich Glaser elsőként a távolból látta meg a Fendt feliratos kéményt. „Valóban lenyűgöző látvány” –mondja Glaser úr. A kalandor járt a Fendt Fórumon, ahol megnézte a legújabb és a veterán gépeket is. „Amikor megálltam, mindig kellemes találkozásokban volt részem.” – mondja Heinrich Glaser. Egy napig a Fendt közvetlen szomszédságában tartózkodott, ebédre a Fendt Dieselross étterembe ment, hogy megerősödjön a lányához vezető utazás utolsó szakaszára.
Marktoberdorfban Heinrich Glaser harmadik alkalommal tankolt, így a Dieselross öt nap alatt 35,03 liter üzemanyagot igényelt. A sofőr azonban 10 palack vizet és 18 üveg sört. Glaser úr estefelé ért el Uffing am Staffelseebe. A veterán traktor motorháztetője alatt lévő 15 ló biztonságosan hozta el a végállomásra, ahol a Dieselross szünetet tartott.
Sajnos a túra nem volt hibamentes, ugyanis a Bichl gazdaság meglátogatása során katasztrófa történt: a befecskendező fúvóka megrepedt. Barátja, mivel szintén veterángép rajongó pontosan tudta, hogy szerezheti meg a pótalkatrészt, így a javítás nem volt drága és a gép könnyedén hazavitte sofőrjét.
Heinrich Glaser végül 17 km/órás sebességgel és egy bajor zászlóval indult haza, ahol nagy elismerés várta. A küldetés sikerült és felszabadult ígérete alól!
Szöveg: Borbély Zsanett, marketingmenedzser
Forrás és kép: Fendt