Az innovatív technológia előnyei – az elektromostól a hibriden át

Az innovatív technológia előnyei – az elektromostól a hibriden át

Szőlőültetvényekben és gyümölcsösökben új technológiák folyamatos bevezetése szükséges a traktorok hatékonyságának növeléséhez – ügyelve a kényelemre is a hosszú munkaórák alatt.

E kettős cél elérése érdekében a Landini beépítette az Electra – Evolving Hybrid rendszert a REX 4-be, a könnyű kezelhetőségéről és használatáról, és nem utolsó sorban megdöbbentően csekély üzemköltségeiről régóta ismert traktorba.

Az Argo Tractors rengeteg erőforrást használt fel a kifejlesztésére, sikerült mechanikai és elektromos tökéletesítéseivel több üzemanyagot megtakarítani, kisebb bekormányzási szöget, nagyobb stabilitást és kényelmet kínálni.

A kompakt hibridtraktor 110 lóerős dízelmotorja generátorral és akkumulátorral látja el energiával az első kerekeket hajtó két villanymotort. A többi várható előny mellett ez a megoldás a környezetre és a fenntarthatóságra összpontosít.

 

 

Landini - Szenvedélyesen az innováció iránt

Az Electra rendszer legfontosabb újításai a független elektromos elsőkerék-hajtás, az elektronikus vezérlésű fülkefelfüggesztés és a félautomatikus sebességváltó még jobb kezelhetősége, nagyobb kényelme.

Kétségtelenül a legjelentősebb újdonság a teljesen elektromos fronthajtás, rugózott első tengellyel. A két független villanymotor érzékelői és vezérlése fékezés és lassítás közben, a generátorral az akkumulátort töltve nyeri vissza és tárolja az energiát.

Az egész rendszert a PMS (energiagazdálkodási rendszer) vezérli, felügyelve az összes eszköz működését, beleértve az akkumulátort, a motort és a generátort.

 

 

Az Electra - Evolving Hybrid vitathatatlan előnyei:

  • a traktor 10 százalékos üzemanyag-megtakarítása;
  • 15 százalékkal jobb kormányzási szög, könnyebb manőverezhetőség;
  • nagyobb stabilitás szállítás közben, a teljes integrációnak köszönhetően a jelenlegi elektromos kormányrendszerrel;
  • igény szerint választható az első és a hátsó kerekek hajtásának aránya;
  • a kényelmet új, elektronikus vezérlésű, félig aktív fülkefelfüggesztés fokozza, hasonlóan a csúcskategóriás traktorokhoz. A négy ponton felfüggesztett vezetőfülke két első felfüggesztése passzív, hátul elektronikus jellel vezérelt két hidraulikus lengéscsillapító csökkenti a vibrációt;
  • a vezérlés érzékeli a traktor mozgását és a talaj durvaságát, valós időben és folyamatosan szabályozza a csillapítást, kiegyensúlyozott kompromisszumot nyújtva a „puha” és a „merevebb” beállítás között, felfogja az ütéseket. Menet közben 15 százalékkal kevesebb a rezgés, ami nagyban javítja a kényelmet,
  • sebességet váltani még könnyebb a hagyományos mechanikus kar helyett joystickkel kapcsolható félautomatával (drive by wire), amely elküldi a bemeneti jeleket az elektronikus vezérlőegységnek (ECU), és az működteti a sebességváltás végrehajtó elemeit. A teljesen automatizált váltás mellett előnye a csekélyebb zaj- és szennyezőanyag-kibocsátás.

 

A REX 4 Electra – Evolving Hybrid rendszer újabb bizonyíték, hogy a Landini mennyire szenvedélyesen dolgozik a mezőgazdasági gépesítés megújításán, és hogy továbbra is világszerte vitathatatlan vezető szerepet tölt be az ágazatban.

 

Szöveg: Somogyi Ákos, termékmenedzser

Kép: Landini

Forrás: AXIÁL Híradó 2021. évi 1. szám

Elérhető

Kapcsolódó cikkek