AXION 870-800 - Magáért beszél

AXION 870-800 - Magáért beszél

Azok a dolgok győznek meg minket igazán, melyeket nem kell hosszasan magyarázgatni. Amiket saját tapasztalat alapján ismerünk meg. S melynek előnyei kézzel foghatók. A CLAAS AXION 870-800 traktorok pont ilyenek.

S hogy mik ezek az előnyök? Az FTP-motorok, melyek nagy teljesítményt nyújtanak alacsony üzemanyag-felhasználás mellett. A három választható felszereltség, a CEBIS, a CIS+ vagy a CIS. A terhelés alatt kapcsolható HEXASHIFT váltó HEXACTIV váltóautomatikával, tempomattal és SMART STOP-pal. A CMATIC fokozatmentes hajtómű, mely a CEBIS vagy a CIS+ felszereltségeknél érhető el. A PROACTIV mellsőhíd-rugózás.

 

 

A motor

Teljesítményét a már sok más típusú gépben bizonyított Fiat Power Train, röviden FPT 6,7 literes, közös nyomócsöves motor szolgáltatja. Legfőbb tulajdonsága a nyomatékrugalmasság, azaz a lehető legszélesebb fordulatszám-tartományon állandó nyomaték. Több hazai és külföldi összehasonlítás mellett szakújságírói tesztek és cikkek tanúskodnak nagy előnyéről, a csekély fogyasztásról.

 

  870 850 840 830 810 800
Maximális teljesítmény (LE) ECE R 120 295 264 250 235 215 205
Forgatónyomaték (Nm) 1276 1132 1071 1016 941 896

 

Felszereltségek

A CIS felszereltségre annyit lehet mondani: egyszerűen jó. Egyszerű, de nagyszerű a HEXASHIFT terhelés alatt kapcsolható fokozatokkal, a mechanikus kihelyezett körökkel és a CIS kijelzővel.

 

CIS felszereltség

CIS+ felszereltség

 

A CIS+ leginkább azoknak az ügyfeleknek ajánlott, akik kiegészítő elektronikai funkciókkal még kényelmesebben és hatékonyabban akarnak dolgozni, de nincs szükségük a CEBIS változat minden funkciójára. Ez a felszereltség jól áttekinthető, nagyon felhasználóbarát és új kényelmi funkciókkal rendelkezik. Ilyen például a DRIVESTICK menetkar a CMATIC vagy a HEXASHIFT hajtómű kezeléséhez, az ELECTROPILOT keresztkapcsoló irányváltóval, és a beépített 7-collos CIS színes kijelző az összes fontosabb traktorfunkció megjelenítéséhez és beállításához. Ezen kívül, a CIS felszereltségtől való legfontosabb eltérésként, akár hat kihelyezett kör is elérhető.

A CEBIS felszereltség a 12 colos érintőképernyő mellett egy teljesen felhasználóbarát kezelőfelületet tartalmaz az intuitív DIRECT ACCESS gyorselérési gombbal. Ehhez a felszereltségi változathoz tartozik egy multifunkciós kartámasz is 10 szabadon felprogramozható funkciógombbal, és az elismert CMOTION, 3 ujjal kezelhető multifunkciós menetkar.

 

 CEBIS felszereltség

 

Nagyobb hatékonyság HEXASHIFT-tel

Azért, hogy – mint a hagyományos powershift hajtóműnél – ne kelljen az összes fokozatot vigigkapcsolni, a HEXASHIFT váltó csoportos kapcsolásnál a sebességtől és a terheléstől függően automatikusan kiválasztja a megfelelő fokozatot függetlenül attól, hogy manuális vagy automatikus a vezetés. Ha D csoportban kinyomjuk a kuplungot, a váltó a felengedés után automatikusan kiválasztja a powershift fokozatot. Ez például útkereszteződés megközelítésekor nagy segítség lehet.

A HEXASHIFT váltónak köszönhetően mind a hat power fokozat és a négy csoport egyetlen ujjmozdulattal, vagy automatán a HEXACTIV váltóautomatikával kapcsolható. A HEXACTIV két különböző kivitelben rendelhető, ECO 40 km/óra 1950 ford./perc fordulaton, ECO 50 km/óra 1950 ford./perc fordulaton. A fokozatok átfedése miatt a motor maximális teljesítménypotenciálja kihasználható.

A HEXASHIFT előnyei egyértelműek: nem kell kuplungolni csoportváltásnál, minden munkafolyamathoz jól felosztott áttételek állnak rendelkezésre. Kiváló hatásfokkal dolgozik mind közúton, mind talajmunkáknál alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett. Kényelmesen be lehet állítani a CEBIS-en vagy a CIS segítségével. A CLAAS motor-hajtómű menedzsment „lágy” váltást tesz lehetővé csoportos és terhelés alatti kapcsolásnál.

 

A CMATIC motor-váltó menedzsment, fokozatmentes hajtóműtechnológia

 

Fokozatmentesen vezetni: CMATIC

A CMATIC a CLAAS traktorok fokozatmentes hajtóműtechnológiáját jelenti. A nagy teljesítményű fokozatmentes ZF-Terramatic hajtóműben négy mechanikus sebességtartományt kapcsolnak lamellás kuplungok. Így nem szükséges manuális csoportkapcsolás.

0,05 és 50 km/óra közötti sebességtartományban a teljes teljesítményt ki lehet használni. Akár hátramenetben a magas fokú mechanikus erőátvitel során is teljes értékű hajtásról beszélhetünk. Ezen kívül tetszőleges áttétel mellett tetszőleges motorfordulatszámmal haladhatunk.

A CMATIC esetében háromféle kezelési mód között lehet váltani: gázpedál-menetpedál, CMOTION és manuális mód. Az első két módban a haladási sebességet tetszőlegesen határozhatjuk meg a gázpedállal vagy a CMOTION-nal. A motorfordulatot és váltóáttételt automatikusan szabályozza a rendszer, a hatékonyságot és az üzemanyag-takarékosságot szem előtt tartva. Manuális üzemmódban a gépkezelő határozza meg a motorfordulatszámot és a hajtóműáttételt. Ilyenkor az automatikus motor- és hajtóműszabályzás nem aktív.

 

Bővebb információért keresse a CLAAS Gépüzletág területileg illetékes üzletkötő kollégáit!

 

Szöveg: Steinhauser Gábor, termékmenedzser

Kép: CLAAS

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek