18. alkalommal került megrendezésre az AXIÁL Motoros Túra
  • Axiál
  • 2022. május 30. 2 Perc

2022. május 27-29-ig idén is megrendezésre került az AXIÁL Motoros Túra. Mindhárom nap fantasztikus időjárásnak örvendhettek a kollégák, a motorokat bátran döntögették a kanyarokban.

Török Ferenc területi képviselő kollégánk a következőket foglalta össze a rendezvényről:

Pénteken 8 órakor indultuk el Székesfehérvárról az egyik benzinkúton találkozva a bázisunkra. Kemencei szállásunk elfoglalása és az ebéd után Losoncra gurultunk egy helyi fagyizóhoz, ugyanis nem múlhat el túra egy kellemes fagyizás nélkül. Néhányan új motorjaikkal érkeztek, amiket persze rögtön mustra alá is vetettünk, illetve próbálgattuk az üléspozíciókat, menettulajdonságaikat.

Este a panzióban a közös vacsoránál beszéltük meg a szombati programot és a csoportbeosztásokat. Első alkalmas résztvevők persze megkapták a mindenkinek járó túraklubos matricákat is.

42 fő vett részt 30 motorral, így a biztonságos és élvezetes motorozáshoz három csapat indult el a kanyarokkal tűzdelt közel 200 km-es odaútra. Rögtön az elején néhány műszaki problémát is meg kellett oldani, szerencsére volt nálunk kötözőszalag. Határátlépés után Selmecbánya-KörmöcbányaStubnyafürdő-Besztercebánya-Zólyom volt az útvonal a kellemes erdei utakat bejárva. Főútvonalakat elkerülve minimális szlovákiai forgalomban tudtunk motorozni. A Magas-Tátra lábainál a hágókon már sokat csökkent a hőmérséklet és a szél is felélénkült.

A 3 csapat egymást kerülgetve szinte egyszerre érkeztek a Zólyom melletti Koliba Straze étteremhez. Bőséges és finom ebéd után csoportfotózást követően a Kőrózsa Panzió felé vettük az irányt Krivány-Nagykürtös-Balassagyarmat vonalon. Oda és visszaúton is jó minőségű, száraz aszfalton, látványos utakon tudtunk haladni, sokszor új asztfaltrétegeken, így mindenkinek nagyon tetszett a túra.

Mindenki épségben érkezett meg Kemencére, este pedig felszabadultan elfogasztottuk a finom vacsorát, persze előkerültek a házipálinkák és saját készítésű borok is. Volt lehetőségünk a wellness szolgáltatást is igénybe venni szauna és jacuzzi formájában.

Vasárnap a reggeli után kisebb csoportokban más-más útvonalakon indultunk hazafelé. Mi egy nagyobb csapattal Letkés-Esztergom-Bajna-Héreg-Gánt felől érkeztünk vissza Székesfehérvárra. Nagyszerű csapattal, szép utakat bejárva, jó hangulatban teljesítettük az idei túránkat. Köszönet minden résztvevőnek, aki elfogadta a meghívást és részt tudott venni a találkozón.

Várjuk a jövő évi találkozást új helyen, új útvonalakon!

Viszlát 2023-ban! Széles Utat!

Szöveg, fotók: Török Ferenc, területi képviselő, Axiál Kft.