0,8-ról 1,8-ra 80 másodperc alatt!

0,8-ról 1,8-ra 80 másodperc alatt!

Az abroncsnyomás változtatásának gyorsan kell mennie. A CLAAS-nak is megvan erre a kérdésre a megoldása.

Az abroncsnyomás-szabályozó berendezés előnyei egyértelműek: kisebb talajnyomás, jobb vonóerő a szántóföldi munka során, valamint kevesebb üzemanyag-felhasználás és abroncskopás a közúti közlekedés során. Az betakarítógépek és szerelvényeik növekvő súlya miatt a talajvédelem egyre fontosabbá válik.

 

 

Ezért évek óta a CLAAS kínálatának részét képezi az abroncsnyomás-szabályozó berendezés a LEXION (2013), JAGUAR (2008) valamint a XERION típusú gépekhez. Mivel ezeket a gépeket szántóföldön alacsony gumiabroncsnyomással huzamosabb ideig használjuk, és a nyomás növelésére csak a szántóföli és az közúti közlekedés közötti váltás során van szükség, ezért az abroncsnyomás-szabályozó berendezés viszonylag kevés levegővel dolgozik.

Azonban, ha gyakran kell váltani szántóföldi és közúti közlekedés között – például hígtrágya- és silózási logisztika esetében – a nyomásváltásnak gyorsabban kell végbe mennie.

Annak érdekében, hogy a megfelelő technológiát kínálja, a CLAAS 2017 óta nagy teljesítményű komplett megoldást kínál a traktorok, pótkocsik és egyéb mezőgazdasági gépek felszereltségére.

 

Két vezeték jobb, mint egy

A többi gyártóhoz képest a CLAAS abroncsnyomás-szabályozó rendszere számos előnyt kínál. A kétvezetékes rendszer felépítése a kihelyezett levegőkivezetéssel lehetővé teszi az egyvezetékes rendszereknél gyorsabb nyomásváltást; ugyanakkor csökkenti a tömítés kopását és megakadályozza a lehetséges nyomáskieséseket vezetékkárosodás esetén. Továbbá egy nagyon fontos előnye, hogy a nyomásmérés- és szabályozás nem tengelyfüggő, hanem kerekenként elkülönített.

 

 

2.800 liter levegő/perc

Két berendezés közül lehet választani. Az egyszerűbb verzió (CTIC), amelynél a légfék a sűrített levegőt kompresszoron keresztül szívja be, ami elegendő, ha a traktornak nem kell sűrűn váltania a szántóföldi és a közúti közlekedés között. A professzionális verzió (CTIC 2800) pluszban kiegészítő hidraulikus hajtású csavarkompresszorral felszerelt. 90 liter/perc olajáramnál a kompresszor szállítási mennyisége percenként 2800 liter. Ennek köszönhetően 1 perc 20 másodpercig tart, hogy a négy kerék nyomása (elől 600/70 R28, hátul 710/70 R38) 0,8 barról 1,8 barra emelkedjen. A gyakori felületváltásoknál, például silózás és hígtrágya-kijuttatás, ez nagyon jó gyakorlati megoldás.

 

Nyomásszabályozás lejtőn történő munkavégzéshez

Mivel a nyomás mérése és szabályzása minden gumiabroncson külön-külön történik, lehetőség van arra, hogy a lejtőn történő munkavégzés során a domboldal lentebbi részén lévő kerekekben magasabb legyen a nyomás, mint a domboldal fentebbi részén futókban – ez plusz biztonságot jelent.

 

iPad vezérlés

Az új gumiabroncsnyomás-szabályozó berendezés iPad mini segítségével vezérelhető, amely a traktorhoz tartozik, és azzal együtt szállítjuk. A kapcsolódó alkalmazás telepítése után az iPad csatlakozik az abroncsnyomás-szabályozó moduljához. Az alapvető irányítási funkciók mellett vezetési profilt is létre lehet hozni, s azokat tárolni lehet, majd elő is hívhatók a különböző traktorszerelvényekhez a szántóföldi és közúti közlekedéshez.

 

Az abroncsnyomás-szabályozó berendezést iPad-del lehet kezelni.

 

2018 eleje óta az új abroncsnyomás-szabályzó berendezéssel az ARION 600, AXION 800 és az AXION 900 felszerelhető. Az utólagos felszerelés is lehetséges, más gyártmányú traktorok esetében is.

 

További információért keresse területileg illetékes kollégáinkat!

 

Fordította: Vas Magdolna, marketingkommunikációs menedzser

Forrás: TRENDS 2018/3. száma

Kép: CLAAS

Elérhető

Kapcsolódó cikkek