Vloggerek és influenszerek – a közösségi média hatalma és lehetőségei

Vloggerek és influenszerek – a közösségi média hatalma és lehetőségei

Kik azok az influenszerek, hogyan használhatjuk hatékonyan a közösségi médiát és mit tanulhatnak egymástól a különböző generációk?

Az Agroinform.hu idén ötödik alkalommal rendezte meg Mi terem a neten? agrármarketing-konferenciáját. A konferencia egyik legizgalmasabb része a kerekasztal-beszélgetés volt, ahol influenszerek, agrovloggerek és marketingszakértők beszélgettek a közösségimédia-jelenlét előnyeiről és erejéről. A beszélgetés résztvevői: Dalacsi Imola, 2018 legszebb gazdászlánya, Mozsgai József, a Mozsi Major tulajdonosa, Janka & Ricsi, YouTube vloggerek és Umenhoffer Péter a MEGFOSZ marketing bizottságának elnöke, az AXIÁL Kft. marketingigazgatója voltak. A moderátor szerepét Igric Dominika, Agroinformos szerkesztő, gazdálkodó vállalta.

A beszélgetést Dalacsi Imola, a mindössze 17 éves gazdászlány kezdte, aki aktívan részt vesz a családi gazdaság munkáiban, a vetéstől az árusításig végigkíséri a terményeik sorsát. 2018 legszebb gazdászlánya elmondta, neki a legnagyobb célja a versennyel az volt, hogy a korosztályában népszerűsítse a mezőgazdaságot.

 

Dalacsi Imola célja, hogy megmutassa kortársainak, hogy egy korabeli lány is gazdálkodhat – fotó: Agroinform.hu

 

Mozsgai Imre, aki feleségével Budapestről indulva 7 éve alapította Limousin húsmarha tenyészetét, aktívan használja a közösségi médiát. Ő azt tapasztalta, hogy a marhatartók a Facebook-on sokat kommunikálnak egymással különböző csoportokban, ahol nem biztos, hogy a megfelelő információhoz jutnak hozzá. Így jött az ötlet, hogy élő videóbejelentkezésekkel szakmai tanácsokat ad az állattartóknak, ezzel egyszerre osztva meg a tudást és népszerűsítve a Mozsi Major tevékenységét. Elmondta, sokkal hatékonyabb marketingstratégia az, ha nem eladni akarunk valamit a közönségnek, hanem folyamatosan kommunikálni velük.

 

Mozsgai Imre szerint nem terméket kell akarni eladni, hanem kommunikálni, infomrációt átadni – fotó: Agroinform.hu

 

Janka és Ricsi főállású gazdálkodók, akik a Youtube csatornájukon osztják meg mindennapjaikat követőikkel. Ők főleg azért kezdték el a videózást, mert meg akarták mutatni a gazdálkodástól elszakadt ismerőseiknek, hogy milyen is az élet egy gazdaságban, azóta persze jóval nagyobb közönség követi a történéseket gazdaságban.

 

Janka és Ricsi számára a mezőgazdaság hivatás, a blogolás szenvedély – fotó: Agroinform.hu

 

Az összes résztvevő mondataiból kiderült, hogy a visszajelzések, az interaktivitás mennyire fontos ebben a műfajban. Ez a marketing szempontjából is nagyon hasznos, hiszen egyfajta piackutatásként funkciónál, a célközönség ugyanis sok mindent elárul magáról. Másrészt a tudásmegosztás, az információcsere is fontos része a közösségimédia-jelenlétnek, és persze visszajelzés a vloggereknek, arról, amit csinálnak.

Ezt emelte ki Umenhoffer Péter is, aki szerint tudatosítaniuk kell a mai bloggereknek, influenszereknek, hogy nagy hatalom van a kezükben, hiszen ha valaki jól használja a közösségi médiát, az hatalmas "fegyvertény". Viszont nagy felelősség is hárul rájuk, hiszen az a sok ember, aki követi őket, ad a véleményükre, befolyásolhatók lehetnek, követhetik a tanácsaikat, és ezzel felelősségteljesen kell bánni.

 

Umenhoffer Péter szerint a fiatalokat a köreikben népszerű csatornákon lehet eredményesen megszólítani – fotó: Agroinform.hu

 

Umenhoffer Péter hangsúlyozta, hogy a fiataloknak el kell mondani, hogy van helyük a mezőgazdaságban és ezt legjobban az általuk használt csatornákon tehetjük meg. Ugyanakkor szerinte az idősebb és a fiatalabb generációknak is bőven van mit tanulniuk egymástól, ezért a legfontosabb, hogy legyünk türelemmel egymás iránt és legyünk nyitottak arra a tudásra, amit a másiktól megkaphatunk.

 

Forrás és kép: agroinform.hu

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek