VARIANT előrendelési akció

VARIANT előrendelési akció

A piacon számos gyártó változtatható kamrájú körbálázója kapható. Kiemelkedik a mezőnyből a CLAAS VARIANT, amely azoknak készült, akiknek több kell: akik elvárják a mindennapi munkát megkönnyítő okos műszaki megoldásokat és a kiváló minőséget.

Az innovatív megoldások és a kiváló minőség – az AXIÁL kiemelkedő háttértámogatásával – most ráadásul kedvező kondíciókkal érhetők el. Adja le idén megrendelését, és vegye át 2019-ben még 2018-as áron VARIANT bálázóját! Részletekért keresse területileg illetékes CLAAS üzletkötő kollégáinkat! Az akció a 2018. november 15-ig beérkezett megrendelésekre, illetve a készlet erejéig érvényes.

 

Lássuk, mi mindent rejt magában ez a kemény munkára tervezett gép - kép: CLAAS

 

A VARIANT bálázók 2,1 méter széles vezérelt pályás rendfelszedője négy rugós fogsorral továbbítja a terményt a rotor felé. A vezérelt pályának igen nagy a jelentősége a terményfelszedésekor, mivel ennek köszönhetően a rendfelszedő közelebb tud elhelyezkedni a rotorhoz, tehát kisebb a hely, hamarabb jut a termény a bálakamrába. A rugós fogak kanálként szedik fel a terményt, és hajítják tovább a rotorhoz, így nem verik le az értékes tápanyagban gazdag leveleket lucerna bálázásakor. A VARIANT bálázókon alapfelszereltség a görgős terményleszorító, amely folyamatos és egyenletes anyagáramlást biztosít a rotorhoz. A VARIANT 485 / 465 és 480 / 460 modellek 2,35 méteres rendfelszedővel is felszerelhetők.

 

Jó rálátás a rendfelszedőre és a hálós kötözésre – kép: CLAAS

 

Az alapfelszereltségként kínált önbeálló tarlókerekek nagy munkasebességnél vagy gyors forduláskor is egyenletesen dolgoznak és a lehető legjobban követik a talajt. A tarlókerekek beállításához nem kell külön eszköz. Az új kihajtható mechanizmus sokkal kényelmesebbé teszi a használatot – nincs szükség az önbeálló tarlókerekek eltávolítására közúti szállításnál. Ráadásul a munkamagasság beállításához sincs szükség külön eszközre.

 

Fő kompetencia

A VARIANT egyedülálló a változó kamrás bálázók között, mert a rotor indítja meg a bálaképzést. A hevederek és a vágórotor ellenkező irányba fordulnak, lehetővé téve az azonnali bálaindítást. A rotorcsillagok hegyei belógnak a bálakamrába, forgó mozgásra kényszerítve az egészen kevés anyagot is, ezáltal a bálaképződés kezdeti szakaszától biztosítja a maximális bálatömörséget és a legnagyobb bálasúlyt. A négyágú rotorcsillagok azért is jobbak a két-háromcsillagos rotoroknál, mert a termény kisebb „falatokban” jut be a bálakamrába, így jobban össze is tömörödik, kisebb teljesítményszükséglet mellett. A VARIANT 400-as szériás gépei kérhetők sima továbbítórotoros (RF), illetve szecskázós (RC) kivitelben. A továbbítórotoros „ROTO FEED” egy tengelyre spirálszerűen hegesztett csillagsorból áll, a szecskázós kivitel pedig a „ROTO CUT”, amelyen dupla-csillagos a rotor, és a csillagok között állókések helyezkednek el. A 14 darab állókésen a rotor szó szerint áthúzza és tökéletesen felaprítja a terményt, garantálva a készített bálánk homogén, egyenletes szálhosszúságát.

 

A rotor juttatja a terményt a bálakamrába, ahol a bála forgatása azonnal elindul – kép: CLAAS

 

A szecskázós RC könnyen átalakítható RF kivitellé. Ez annyit jelent, hogy a fülkében elhelyezett kezelőegységgel könnyen kikapcsolhatók, visszahúzhatók a kések a fenéklemez alá.

A VARIANT változtatható kamraméretű bálázóknál a 450 és 465 típusok bálamérete 0,9-1,55 méter átmérő között állítható, a 480 és a 485 típusjelzésű gépekkel pedig nagyobb, 0,9-1,8 méteres átmérő készíthető. A bálázókban négy darab végtelenített heveder készíti a bálát. Szecskázós vagy szecskázó nélküli VARIANT is kapható a PRO-kivitelben. A PRO megnevezés a hidraulikus munkahengerrel leengedhető rotorfenéklemezt jelenti; az esetleges eltömődések a vezetőfülkéből háríthatók el úgy, hogy a rotor-fenéklemezt lenyitja a kettős működésűmunkahenger, a rotor a bálakamrába továbbítja az eltömődést, felcsukódik a fenéklemez, és már mehet is tovább a munka. A vezető így maximálisan ki tudja használni a bálázót, elkerülhetők az eltömődések miatti leállások.

 

A VARIANT bálázók CLAAS COMMUNICATOR II színes, grafikus kezelőegysége könnyen áttekinthető ISOBUS rendszerű – kép: CLAAS

 

Segítségével elérhető, hogy a készítendőbálának lágy magja is legyen: be lehet állítani, hogy egymeghatározott átmérőig kisebb legyen a bálakamra nyomása, majd ennek elérése után egy általunk szinténbeállított nagyobb nyomással készül a bála keményebb, összetartó héja. A kezelőfelületen minden egyes adat egy pillanat alatt leolvasható: bálaátmérő, bálakamra nyomása, TLT- fordulatszám, bálaszám, kések ki vagy bekapcsoltállapota. Bérmunkák esetén pedig húsz különböző ügyféladatainak rögzítésére alkalmas (pl.: bálaszám; napi vagy összesített).

 

Szakvélemény: Major Vilmos, szervizmérnök

A VARIANT bálázók megalkotásakor a gyorsaság, a megbízhatóság és a megnövekedett teljesítmény mellett a kezelői kényelmet tartották a CLAAS fejlesztőmérnökei leginkább szem előtt. Ennek megfelelően a lehető legrövidebb lett a napi karbantartáshoz szükséges idő, ráadásul alacsonyak a karbantartási költségek is. Ezt elősegíti például, hogy az új elosztóegységek a 6,3 literes kenőberendezésben pontosan ellátnak minden egyes láncot a hosszú és zökkenőmentes munkavégzéshez szükséges olajmennyiséggel. A jobb kenés kevesebb karbantartást jelent, a megnövelt beöntő nyílás pedig leegyszerűsíti az olaj utántöltését. Az új VARIANT-ok központi zsírzással is kaphatók, ami mindamellett, hogy még tovább csökkenti a karbantartási költségeket, egyszerűbbé és könnyebbé teszi a karbantartási munkálatokat. Mindezen felül az AXIÁL Kft. kezelési oktatást és téli átvizsgálást, felkészítést is kínál a szezonra.

 

Szakvélemény: László Attila, termékmenedzser

Akár 30 százalék időmegtakarítást jelent, hogy csupán 6 másodpercre van szükség a hátsó rész nyitásától a bezárásig a bála lerakásához. A magas, 2,9-3 méter/másodperc szalagsebességnek és az új hálóbevezető lemeznek köszönhetően a VARIANT gyorsabban és hatékonyabban képes tömöríteni és kötözni, mint akármelyik bálázó a piacon. A „HEAVY DUTY” a VARIANT 465 és 485 típusok erősített kivitele. Ez azt jelenti, hogy a hajtómű, a hajtóláncok (1 ¼’), az aprító rendszer kopóelemei erősebbek a nagyobb igénybevételek elviselése érdekében.

 

Szöveg: Vas Magdolna, marketingmenedzser

Kép: CLAAS

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek