1. Motorolajszint
A szintellenőrző karbantartásokat sík terepen végezzük el, hogy a helyes feltöltési mennyiségeket ellenőrizni tudjuk! Minden esetben hideg állapotban, legalább 10 perccel a motor leállítását követően fogjunk hozzá!
Nem jelent problémát, ha közép vagy annál alacsonyabb a szint, de ebben az esetben feltétlenül figyelni kell, hogy a szintet hirtelen vagy fokozatosan érte el. Amennyiben utántöltésre kerül sor, támaszkodjunk a kezelési kézikönyvre.
Tipp: Ma már nemcsak a viszkozitás és a teljesítményszint a meghatározó, hanem a kipufogógáz-utókezelő rendszer kritériumait is figyelembe kell venni a megfelelő olaj kiválasztásakor.
2. Hűtőfolyadékszint
Ezt is hidegen ellenőrizzük, meleg motor esetén mindig ügyeljünk a rendszer túlnyomására, hűtősapka levételénél égésveszélyre! Alacsony szint esetén előírt fagyálló folyadékot vagy desztillált vizet alkalmazzunk.
Ne feledjük: 2 évente érdemes lecserélni a rendszerből a folyadékot.Termosztát(ok) ellenőrzése!
3. Levegőszűrő
Az egyik legfontosabb napi karbantartási pont. A levegőszűrő ellenőrzésének gyakorisága nagyban függ
attól, hogy milyen körülmények között dolgozik az erőgép. A mai modern gépek már nem hengeres,
hanem hajtogatott, impregnált, papírbetétes levegőszűrővel vannak ellátva, melyek helyes takarítása a kirázás. A biztonsági levegőszűrőt ne vegyük ki, csak abban az esetben, ha szemrevételezéskor szennyezettnek látjuk. Ekkor az egyetlen lehetséges tennivaló: kicserélni mindkét levegőszűrőt.
Tanács: Lehetőleg ne várjuk meg az eltömődésre utaló figyelmezető lámpa jelzését a műszerfalon!
4. Hűtők tisztítása
Levegővel fúvassuk ki a hűtőradiátorokat is.
További hasznos karbantartási tanácsokat olvashat a legújabb Agritech magazinban!