Tisztességes munkások

Tisztességes munkások

Nemrégiben négy Fendt 720 Vario erőgép csatlakozott Mukran, Rügen és Vierow kikötők gépflottájához, ahol minden perc számít, amikor a hajók tisztítására vagy berakodására kerül sor, mert a kikötőben a dokkolási idő drága.

A múlt században a dokkmunkások versenyeztek egymással minden nap, hogy kit foglalkoztatnak, de a Fendt traktorok megbízható munkahelyek. Munkájuk a Rügen és Greifswald közelében található mezőgazdasági termeléshez kapcsolódik, ahol a négy traktor szállítja a termékeket – beleértve a gabonaféléket, a műtrágyákat és a takarmányt - a hajókról a közeli raktárakba.

Sassnitz / Mukran kompkikötőjében található a legnagyobb vasúti rév Németországban, ez fontos áruszállítási központ, amely összeköti az országot Skandináviával, a Balti államokkal és Oroszországgal. Mint az egyetlen nyugat-európai kikötő, a Sassnitz / Mukran bázis síneket és átrakodó rendszereket használ az orosz, széles nyomtávú hálózat számára, ezáltal a Transzszibériai Vasútvonal legnyugatibb teherszállító-állomásaként tett szert hírnévre.

Akár gabona, akár műtrágya, magas színvonalon, hatékonyan kezeli és tárolja a különféle árukat itt a Viela Export GmbH. A kicsi, de erős szakértői csoport és a korszerű műszaki felszereltség rugalmasan igazodik a feltételekhez.

 

A mukrani kikötő, ahol vasúti rév található és most már Fendt 720 Vario traktorok is dolgoznak itt

 

Akár 24 órába is telhet egy hajó kirakodása

A Peak Antwerpen, egy 2500 tonnás hajó, amelyet 10 órakor látnak neki kipakolni. Nem sok idő áll rendelkezésre a munkavállalóknak a gabona mozgatására a hajótól a raktárig. Mostantól minden perc számít, mert nagyon költséges a kikötőben tárolni.

Elsőként a kotró-rakodóval 3,5 köbméter búzát emelnek ki és szállítanak partra, ahol a Fendt 720 Vario erőgépek egyike vár egy 20 tonna kapacitású konténerrel. Jó három perc múlva az első szállítmány készen áll az 500 méterre lévő raktárba történő szállításra. Csak a hibamentes, egészséges áruk kerülnek a raktárba. Ezután a traktorral ismét visszatérnek a kikötőbe és folytatják a hajó kirakodását, amely akár 24 órán keresztül is tarthat. A Peak Antwerpen esetében 12 óra elteltével az üres hajó elhagyhatta a kikötőt. Minden órában 250 tonnát szállítanak el kéttengelyes pótkocsikkal a kikötőből a raktárba. Nincs hibalehetőség, tartani kell az ütemtervet, az időzítést, hogy elkerüljék a leállásokat.

 

A kikötői élet és a Fendt traktorok. A kép lenti jobb sarkában Daniel Ottot, a Vieala Export GmbH ágazati vezetője

 

De nem mindig kell a hajókat be- és kirakodni. A BayWa, például vonattal szállítja a gabonát egész Németország területén. Majd a vagonokat kiürítik és Fendt gépekkel viszik a rakományt a 40.000 tonna kapacitású hangárba azért, hogy a világ minden tájára továbbszállítsák. Időről-időre a szükség van a raktári áruk szállítására két kikötő között is, hogy a hajókat egyenletesen pakolják meg. Minden évben mintegy 1.000.000 tonna mennyiséget kezelnek.

Daniel Otto, ágazati vezető büszke a Fendt dokkmunkásokra, akik 2017 júniusában csatlakoztak. De, mint a társaság többi alkalmazottjának, először nekik is bizonyítaniuk kellett. Daniel Ott nem egy tipikus kikötőmester. Mezőgazdasági háttérrel rendelkezik és pontosan tudja, mit kell figyelnie a kerekes személyzeten. Mielőtt aláírták a szerződést, a különféle alkalmazásoknak versenyezniük kellett egymással. Kipróbálta a gépeket, nézte az üzemanyag-fogyasztást, a vezetési kényelmet, a könnyű kezelhetőséget és használatot, valamint a világítást és a manőverező képességet, vagyis a legfontosabb mindennapi kritériumokat. Szintén fontos volt a viszonteladói érték is. Minden versenyzőnek volt esélye bizonyítani, de a győztes egyértelmű volt Daniel Otto számára. „Elsősorban az alacsony üzemanyag-fogyasztás miatt választottuk a Fendtet. Azt is szerettük, hogy egyszerű a használata.” Ez lényeges volt, mert nem minden gépkezelő tudja, hogyan kell kezelni egy 200 lóerős traktort, ha tiszta lappal, tapasztalat nélkül fog hozzá. Ő is meglepődött a régi Fendtek piaci értékén, ugyanis mindegyik traktor több mint 13.000 üzemórát működött. Azonban fiatal korukkal, kitűnő teljesítményükkel, illetve állapotukkal együtt ezek a használt gépek keresettek a piacon.

 

Balról jobbra: Eric Krohnfuß és Sebastian Schulz, Fendt gépkezelők

 

Természetesen az emberek mindig azt kérdezik miért van szükség Marktoberdorfból egy ilyen csúcstechnológiás gépre, egy ilyen egyszerű munkához” – tette hozzá az ágazatvezető. A gyors válasz erre az, hogy: Szükségünk van egy technológiára, amelyre támaszkodhatunk! Egy tisztességes munkás minden különösebb extra nélkül. A Viela Export GmbH ezért választotta a POWER felszereltséget. Az erőgépeket kizárólag szállításra használják. Nincs szükség útvonal vezérlésre vagy dokumentációra a rövid szárazföldi ingázáshoz. Sokkal fontosabbak a LED fényszórók, a tökéletes világítás és a kényelmes ülés. Minden 720-as évente, több műszakban akár 2500 órát is képes működni a kikötő területén. A két kikötő között az összes Vario az 50 km/h beállítást használja.

Az első négy munkanap után felhívtam Daniel Wolfot, a Fendt gyár képviselőjét, hogy elmondjam neki, az üzemanyag-jelzőnek hibásnak kell lennie” – mondja Otto visszatekintve. Mivel a traktor csak burkolt felületeken halad – a társaság közúti gumiabroncsokat választott, így az üzemanyag-fogyasztás egy literrel csökkent.

 

További információt a Fendt gépekről területileg illetékes kollégáinktól kaphat!

 

Fordította: Borbély Zsanett, marketingkommunikációs menedzser

Forrás, kép, teljes cikk: test.fendt.com / Fendt TV

 

 

2-ős műveltség

 

Döbbenetes tempóban alakul át a mezőgazdaság, és a hozzá szükséges szakértelem. A tiszaeszlári gépészmérnök-földművelő Soós Zsolttal beszélgettünk az agrár- és a műszaki képzés kapcsolatáról. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek