Taxi, kérem!

Taxi, kérem!

Az utolsó csavarig pontosan megszervezett alkatrészellátás, 24 órás rendelkezésre állás, Express Plus szállítás és elégedett ügyfelek – lehet ezt még fokozni? Ha tényleg nagyon sürgős az ügy, akár óránként indulnak az alkatrész-taxik!

„Folyamatosan növekszik a megfelelő alkatrészellátás igénye”, mondja Heiner Buschhoff, a CLAAS Vertriebsgesellschaft mbH alkatrészüzletágának részlegvezetője. Az egész világot Németországból, az A2 autópálya melletti Hamm-Uentrop-i telephely központi pótalkatrész-raktára látja el alkatrészekkel. „Itt adottak a körülmények ügyfeleink lehető legjobb kiszolgálásához.”

A CLAAS pótalkatrész-elérhetősége több mint 97 százalékos. Jelenleg körülbelül 165 ezer különböző tételszámot raktároznak, s ez a szám folyamatosan növekszik. Évente mintegy 2,7 millió megrendelést fogadnak be, és szállítanak ki Hammból a világ minden tájára. Csúcsidőszakban, betakarítás alatt mintegy 15 ezer megrendelést kell naponta feldolgozni.

 

 

Pótalkatrészek – nagyon gyorsan

A CLAAS pótalkatrész-szolgáltatásoknál rengeteg tényezőt kell tökéletesen összehangolni. Gabona- és silókukorica-betakarításkor egyszerűen nem engedhetnek meg maguknak hosszabb kiesést a gazdálkodók és a bérvállalkozók.

A beszállítókon egyre nagyobb a nyomás a mezőgazdaság növekvő termelékenysége miatt. „Mit jelent az, hogy a lehető leghamarabb?”, teszi fel a kérdést Buschhoff, illetve a Hammban a megrendelések feldolgozásáért felelős Keith Püttmann. „Ma megrendelik, holnap kiszállítjuk – ezt bárki meg tudja csinálni. Mi azonban jobbak akarunk lenni!”

 

 

„Különleges utazás”

Buschhoff és Püttmann éppen ezért átgondolták, hogyan tudnának még hatékonyabban szolgáltatni. Kifejlesztették az alkatrész-taxi koncepciót: a taxi lehet személyautó, furgon, de szükség esetén akár teherautó is. Mindig külön szállításról van szó, egyedi kérésre, felár ellenében. „Az, hogy ez az ajánlat telitalálat volt, bizonyítja a megrendelések száma”, mondta Püttmann. „Az elmúlt években folyamatosan növekedett.” Jelenleg évente körülbelül 270 taxi indul Hammból a májustól októberig tartó főszezonban, akár a regionális raktárakba, akár közvetlenül a kereskedőkhöz. Ez természetesen hatással van a regionális CLAAS telephelyekre – az országos pótalkatrész-elérhetőség ennek köszönhetően körülbelül 90 százalékos. Minden egyes alkatrész 2,5 órán belül a kereskedőnél és/vagy az ügyfélnél lehet, mivel a regionális alkatrészraktárakból is elérhető a taxi szolgáltatás.

 

 

A jó ötletből még jobb

Kezdetben egy helyi taxi-társasággal dolgozott a CLAAS. „Ez néha kemények bizonyult”, emlékezett vissza Püttmann. „Az üzlet rendkívül változatos, és nagyfokú rugalmasságot kíván a logisztikai szolgáltatótól. Torlódások és késések adódtak, mivel nem állt rendelkezésre elegendő jármű.” Ezért már a nemzetközi FLASH céggel működnek együtt. „Jobban működött, de a megrendelés és a kiszállítás között még mindig túl sok idő telt el”, magyarázta Buschhoff. „Szóval létrehoztunk egy ’taxi-állomást’ a saját telephelyünkön. 2017 óta egy személyautó és egy Sprinter áll készenlétben egész nap, sofőrrel együtt.” Amint egy taxi elhagyja az udvart, 30 percen belül újat küld a FLASH, és így már nincs több időkiesés.

„Még az építőipari gépkereskedelem sem nyújt hasonló szolgáltatást”, mosolyog Buschhoff. „A mezőgazdasági szektorban ezzel teljesen egyedül állunk, a CLAAS most egy lépéssel az vetélytársai előtt jár.” Buschoff úr azonban azt sem felejti el megemlíteni, hogy egy ilyen kifinomult és hatékony koncepció csak odaadóan dolgozó emberekkel működik. „A 24 órás rendelkezésre állás nagy rugalmasságot és felelősséget követel az alkalmazottaktól”, teszi hozzá Püttmann is. Továbbá hibátlanul kell működnie a megrendelés teljesítése mögötti árugazdálkodási rendszernek is, elengedhetetlen a szervezeten belüli gyorsaság. „Ezt a szintet sikerült elérnünk”.

Az út vége azonban még messze nem látható. A CLAAS már ma felkészül a holnapi vevőelvárásokra. „A digitalizálás új lehetőségeket nyit meg előttünk”, mondja Buschhoff magabiztosan. „Ez még mindig nagyon izgalmas lehetőség”.

 

Szöveg: Sendula Viktória

Képek: CLAAS

 


 

Mezőfi Gábor, Vevőszolgálat igazgató

Az AXIÁL bajai központi raktárában két műszakban dolgoznak a szakraktáros kollégák. A délelőttös műszak során beérkeztetik az árut, minőségileg és mennyiségileg átveszik, helykóddal látják el, majd polcra rakják. A délutános műszak feladata a kitárolás, azaz a megrendelések összeszedése, komissiózása. Ez a munkaművelet egészen addig tart, amíg az utolsó axiálos teherautókat is felpakolják, hiszen ezek az éjjel induló túrajáratok viszik a vidéki boltokba az alkatrészeket.

Az április közepétől induló vetési ügyeletben a boltok szombaton délig tartanak nyitva, és fogadják a megrendeléseket. Június végén, július közepén pedig elkezdődik a betakarítási ügyelet, amikor szombaton egész nap, vasárnap délig tartanak nyitva boltjaink. Ügyeleti időszakban boltjaink a központi raktárt is elérik, hiszen, ha egy sürgős megrendelés a nyitvatartási idő után érkezik a boltba, azt a boltos kollegák a központi raktárból még meg tudják rendelni. Ha az adott tétel raktáron van, akkor még aznap este felkerül a túrajáratra, igy a másnap reggeli nyitásra már meg is érkezik a boltba.

A központi raktárunkban körülbelül 70 ezer cikk van raktárkészleten. Innen átlagosan napi 3500 tételsort készítünk össze és szállítunk ki, de szezonban ez a szám 5500-6000-re emelkedik. Az AXIÁL-nál a boltokból az alkatrész-kiszállítási arány közel 60 százalékos.

A CLAAS alkatrészekből 96-97 százalékos a raktárkészletünk, ilyen arányban tudjuk a keresett alkatrészeket azonnal, raktárról szállítani. Ami pedig nincs a bajai raktárban, azt meg lehet rendelni gyorspostával, heti vagy havi szállítással is.

 

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek