Tapasztalatok a precíziós pályázattal kapcsolatban 2. rész

Tapasztalatok a precíziós pályázattal kapcsolatban 2. rész

A „Mezőgazdaság digitális átállásához kapcsolódó precíziós fejlesztések támogatása” pályázat kapcsán kérdeztük kollégáinkat tapasztalataikról. Ezúttal Hümpfner Jánossal, az AXIÁL precíziós gazdálkodási csoport ügyfélkapcsolati vezetőjével beszélgettünk.

 

 

A „Mezőgazdaság digitális átállásához kapcsolódó precíziós fejlesztések támogatása” program számos kérdést felvet – nemcsak a támogatás részleteivel kell tisztában lenni, és a gépekről dönteni, hanem a háttérszolgáltatás minősége és megbízhatósága is éppoly fontos tényező, amikor letesszük a voksunkat, melyik partnerrel leszünk hosszú távon kapcsolatban.

 

Hümpfner Jánossal, az AXIÁL precíziós gazdálkodási csoport ügyfélkapcsolati vezetőjével beszélgettünk olyan kardinális témákban, amelyek egy vevőszolgálat színvonalát, ezáltal a beruházás hosszú távú alapjait meghatározzák.

 

Mióta töltöd be ezt a munkakört, és mi a feladatod?

2020. január óta látom el a precíziós gazdálkodási csoport ügyfélkapcsolati vezetői feladatkört. A fő feladatom az utólagos GPS rendszerek beszerelésének és beüzemelésének szervezése, és az ezen rendszerekkel kapcsolatos javítási munkák koordinálása.

 

 

Mi okozza a legnagyobb kihívást a munkád során?

Mint a mezőgazdaságban mindenhol, így nálunk is jellemző a szezonalitás. A legnagyobb feladat az értékesített új rendszerek beszerelése még a tavaszi vetési munkálatok kezdete előtt. Onnantól ugyanis, hogy elindul a vetés, minden erőforrásunkkal a Partnereinknél dolgozó precíziós eszközök javítási és beállítási munkálatait végezzük.

 

Miként látja el az AXIÁL Kft. az utólagosan beépített precíziós eszközök szervizelését?

Az AXIÁL Kft. 19 telephelyével teljes országos lefedettséget biztosít. Minden telephelyünkön van olyan szervizes kolléga, aki az alapbeállításokban segíteni tud ügyfeleinknek. A nagyobb szakértelmet igénylő problémák megoldásán az ország területén egyenletesen elosztva hét kiemelt szervizszerelőnk és két szervizmérnökünk dolgozik. Így tudjuk garantálni, hogy ezek az eszközök mindig a partnereink rendelkezésére álljanak. A folyamatos belső és külső képzéseknek köszönhetően az ország bármely pontján azonos szakmai színvonalat biztosítunk mind az eszközök beszerelése, mind a javítása során.

 

Mi a kiemelt szervizszerelők feladata?

Az általunk forgalmazott precíziós eszközök beszerelése, beüzemelése, diagnosztizálása, hibaelhárítása a lehető legmagasabb szinten, a lehető leggyorsabban.

 

Milyen egyéb módokon támogatja az AXIÁL a precíziós eszközöket használó ügyfeleit?

Márciustól októberig hétvégi ügylettel igyekszünk segíteni a mezőgazdasági munkák folyamatosságát. Az ügyeleti vonalunkon a kiemelt szerelőink és mérnökeink telefonon keresztül, illetve - ha a GPS eszköz lehetővé teszi - távoli elérés, azaz TeamViewer segítségével igyekeznek megoldani az esetleges problémákat.

 

Apropó, mi is az a TeamViewer?

A Team Viewer lényegében egy szoftveres eszköz távoli elérésére és informatikai támogatás nyújtására. Ennek nagy hasznát tudjuk venni a helyspecifikus eszközök szervizelésénél is, hiszen így gyorsan és hatékonyan tudunk segítséget nyújtani a Partnereinknek, legyenek bárhol is az országban.

 

Mostanában egyre több iparágban egyre nagyobb kérdés az alkatrész utánpótlás. Sok esetben nincs, vagy csak nagyon hosszú szállítási határidőkkel tudnak alkatrészt biztosítani az egyes forgalmazók. Nálatok miről számolhatunk be?

Abba a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az AXIÁL Kft. az egyik legtekintélyesebb piaci szereplőként komoly alkatrész raktárkészletet tart fent, segítve ezzel a váratlan piaci helyzetek áthidalását. Ezt erősíti a Trimble - mint a világ legnagyobb precíziós eszközöket gyártó vállalata - hatalmas európai raktárkészlete. Ez is rövidíti az esetlegesen külső raktárról berendelt alkatrész szállítási határidejét.

 

 

A megvásárolt egységekre, készülékekre milyen garanciális feltételek vonatkoznak? Milyen támogatásra lehet számítani, ha bármilyen probléma felmerül a működés közben?

A piacon egyedülálló módon a Trimble a főegységeire 2 év alap garanciát biztosít, amelyet akár 5 évig is kiterjeszthetünk. Megjegyzem, ennek díja kedvezőbb, mint egy átlagos javítás költsége. Továbbá, a garanciális főegység meghibásodása esetén csereeszközt biztosítunk. Gondoljunk csak bele, mit jelent ez az 5 éves kiterjesztett garanciával kombinálva! Ebben az esetben 5 éven keresztül biztos lehet a Partner a zökkenőmentes munkavégzésben!

 

Mi történik, ha lejárt a gyártói garancia?

Az Axiál lehetőséget biztosít az ilyen eszközöknél ún. „GPS átalány” megkötésére, melynek keretén belül garantáljuk, hogy a meghibásodott eszköz javítását megkezdjük a hiba bejelentésétől számított 2 munkanapon belül.

 

Miként zajlik a meghibásodott eszközök javítása?

Minden igyekezetünk ellenére előfordul, hogy a szervizszerelő kollégánk olyan meghibásodással találja magát szembe, amelyet nem lehet a helyszínen javítani. Ezeket az eszközöket a Trimble minősített németországi szervizébe küldjük. Az eszköz átvizsgálását követően árajánlatot ad a szerviz, ha a Partner ezt elfogadja, néhány napon belül megtörténik a javítás. A javításra elküldött eszköz általában 2 héten belül visszaérkezik. A teljes folyamat ISO minőségirányítási rendszer szerint zajlik – minden lépése adminisztrált, utánkövethető. A Trimble egy-egy eszköz kínálatból való kifutását követően még jellemzően 5 évig biztosítja annak alkatrész- és szerviz ellátását. Emellett, időről-időre kínál olyan akciót, amelyben kedvezményes áron, vagy a régi, kifutott eszköz beszámítása révén olcsóbban lehet új, korszerűbb Trimble eszközt vásárolni.

 

Felkészültetek a pályázat miatt hirtelen, dömpingszerű megrendelésekre és beüzemelési igényekre? Hogyan tudjátok ezt megoldani készlettel és szerelői kapacitással?

A helyzet nem ismeretlen számunkra, hiszen időről-időre előfordulnak rendkívül előnyös vásárlási akciók, amelyek magukkal hoznak dömpingszerű eladásokat. Igyekszünk kézben tartani minden beszerelési és beüzemelési feladatot. Ennek érdekében szoros kapcsolat van az értékesítő és a termékmenedzser kollégák között annak érdekében, hogy a szállítás és a szervizkapacitás megfelelő ütemezésével már a megállapodás aláírásának pillanatában biztonságban tudjuk a vállalt időpontokat. A pályázat kapcsán két dolgot kell figyelembe venni. Egyrészt oda kell figyelnünk a tavaszi szezon extrém kihívásaira, másrészről pedig a pályázat lehetőséget ad a Partnereinknek a kétéves megvalósítási időszak kihasználására. Hisszük, hogy a minőséget nem csak a precízen elvégzett munka, hanem a korrekt tájékoztatás mellett az időpontok maximális betartása is jelenti.

 

Összeállította: Baranyiné Hutai Anikó, marketingkommunikációs menedzser

Képek: Precíziós gazdálkodási csoport

Elérhető

Kapcsolódó cikkek