Felismerve ezt, a Manitou már sok évvel ezelőtt, 2013-ban megkezdte egy új generációs MLT gépcsalád fejlesztését. Ennek eredményeként született meg 2016 végére a NewAg széria, melynek oszlopos tagja – talán inkább zászlóshajója – az MLT 737 130 PS, mely máig a legnépszerűbb a választékból. A Manitou MLT eladásoknak csaknem a felét teszi ki ez a típus.
Kétségtelenül ez a típus a széria vezéregyénisége, ugyanis a korábbi évek „Best Seller”-étől, az MLT 735 120 LSU teleszkópos rakodótól vette át a stafétát. A két modell közös pontja szinte csak az alváz, a gém, és a JSM joystick maradt. A maximális teherbírás 3,5 tonnáról 3,7 tonnára nőtt, az emelési magasság maradt 7 méter.
A Manitou MLT eladásoknak csaknem a felét teszi ki ez a típus
Az új környezetvédelmi normáknak is megfelelő motor
Erőforrás és meghajtás
A típus 3,6 literes Deutz motorja teljesíti a Stage IV (Tier 4 Final) emissziós előírásokat. Ehhez jelentősen hozzájárul az erőforrás kipufogógáz-utókezelő rendszere, az SCR és a katalizátor.
Itt kell megjegyezni, hogy ez a jelenlegi helyzet, hiszen ez év végétől a 130 LE-s motor - átesve egy fejlesztésen – még kevesebb károsanyagot bocsát ki magából, megfelelve így a Stage V normának.
A gép haladásáról egy hidrodinamikus hajtás és 6/3-as powershift váltó gondoskodik, amely alkalmas automatikus kapcsolásra is. A végsebesség is 40 km/h.
A karfába integrált joystick pult
Harmony kijelző
Tökéletes kilátás
A fülkéből tökéletes kilátás nyílik minden irányba az új kabin felépítésnek köszönhetően. A kezelő tökéletesen látja a gémet, annak minden pozíciójában. A színes, digitális kijelző és a kezelőszervek a műszerfal jobb oldalán kaptak helyet, sokkal jobb rálátást biztosítva a gép elejére.
A szélvédő és a tetőablak helyett a kezelő feje fölé ívelő, egy darabból álló üvegen keresztül pedig emelés közben folyamatosan szemmel tarthatjuk a gémet. A tető íves vonalát kívülről egy speciális és masszív védőrács követi.
A 2 db első és 2 db hátsó munkalámpa LED fényszórói sötétben is tökéletes látási körülményeket biztosítanak a kezelőnek.
Ívelt padlólemez
Tökéletes rálátás a gémre
Kényelem és funkcionalitás
A kabinba való ki- és beszállást nem csak a két oldalon elhelyezkedő kapaszkodók könnyítik meg, de a padlólemez ívelt kialakítása a fellépést is sokkal biztonságosabbá teszi. Ez a megoldás egyébként egy új, tágas tárolórekesz kialakítását is lehetővé tette az ajtó alsó részén.
A légrugós vezetőülés karfájába integrált joystick pult, és a kezelőszervek követik az ülés mozgását. A műszerfalon és a joystick pulton lévő kapcsolók funkcióik szerint különböző színekkel vannak jelölve: a piros kapcsolók a biztonsági funkciókat, a kék a hidraulikus funkciókat, a sárga a motorral és hajtással kapcsolatos funkciókat vezérlik. A DSB megoldásnak köszönhetően a gépkezelő egy egyszerű mozdulattal kiveheti és átrendezheti a kapcsolókat aszerint, ahogyan ő azt kényelmesnek és praktikusnak véli.
A NewAg rakodógépek rendelkeznek a legjobban hangszigetelt fülkékkel, az eddigi 80 dB-ről 73 dB-re csökkentették a kabinban hallható zaj mértékét. Ez első hallásra lehet, hogy nem tűnik soknak, de higgyék el, a különbség nem csak érezhető, de egyenesen élvezhető is. Ha a pilótának elege van a „csendből”, bekapcsolhatja a bluetooth kihangosítós rádiót.
Az alapfelszereltség részét képező 4.3”-os Harmony kijelzővel kombinált műszerfal minden fontos információt színes piktogramokkal közöl a gépkezelővel. Az opcióként elérhető 7”-os Vision színes kijelző akár két tolatókamera képének megjelenítésére is alkalmas. Mindkét monitor rendelkezik CAN BUS csatlakozóval is.
A jelenlegi Stage IV motoros gépek még elérhetőek készletünkön. Az MLT 737 típusban az új Stage V erőforrások várhatóan a jövő év első részében váltják majd a mostaniakat. Mint minden fejlesztésnél - itt is -, a pozitív hatások és előnyök mellett, a gépek árai változni fognak. Ezért azt javasoljuk, hogy aki szeretne beruházásánál pénzt megtakarítani, mielőbb keressenek bennünket rakodógép igényével.
További információt, IDE kattintva, munkatársainktól kaphat!
Forrás: Sebesi István, termékmenedzser