Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Rendben
Tudjon meg többet…
Kapcsolat

Sikerre ítélve: Manitou MLT 737 130 PS

2020. október 26.
3 Perc
A mai mezőgazdasági teleszkópos rakodóknak magas elvárásoknak kell megfelelniük mind a kényelem, a teljesítmény és a hatékonyság tekintetében. Ezért olyan gépekre van szükség, amelyek alkalmazkodnak a felhasználók mindenkori igényeihez.

 

Felismerve ezt, a Manitou már sok évvel ezelőtt, 2013-ban megkezdte egy új generációs MLT gépcsalád fejlesztését. Ennek eredményeként született meg 2016 végére a NewAg széria, melynek oszlopos tagja – talán inkább zászlóshajója – az MLT 737 130 PS, mely máig a legnépszerűbb a választékból. A Manitou MLT eladásoknak csaknem a felét teszi ki ez a típus.

 

Kétségtelenül ez a típus a széria vezéregyénisége, ugyanis a korábbi évek „Best Seller”-étől, az MLT 735 120 LSU teleszkópos rakodótól vette át a stafétát. A két modell közös pontja szinte csak az alváz, a gém, és a JSM joystick maradt. A maximális teherbírás 3,5 tonnáról 3,7 tonnára nőtt, az emelési magasság maradt 7 méter.

 

 A Manitou MLT eladásoknak csaknem a felét teszi ki ez a típus

Az új környezetvédelmi normáknak is megfelelő motor

 

Erőforrás és meghajtás

 

A típus 3,6 literes Deutz motorja teljesíti a Stage IV (Tier 4 Final) emissziós előírásokat. Ehhez jelentősen hozzájárul az erőforrás kipufogógáz-utókezelő rendszere, az SCR és a katalizátor.

Itt kell megjegyezni, hogy ez a jelenlegi helyzet, hiszen ez év végétől a 130 LE-s motor - átesve egy fejlesztésen – még kevesebb károsanyagot bocsát ki magából, megfelelve így a Stage V normának.

A gép haladásáról egy hidrodinamikus hajtás és 6/3-as powershift váltó gondoskodik, amely alkalmas automatikus kapcsolásra is. A végsebesség is 40 km/h.

 

A karfába integrált joystick pult

Harmony kijelző

 

Tökéletes kilátás

 

A fülkéből tökéletes kilátás nyílik minden irányba az új kabin felépítésnek köszönhetően. A kezelő tökéletesen látja a gémet, annak minden pozíciójában. A színes, digitális kijelző és a kezelőszervek a műszerfal jobb oldalán kaptak helyet, sokkal jobb rálátást biztosítva a gép elejére.

 

A szélvédő és a tetőablak helyett a kezelő feje fölé ívelő, egy darabból álló üvegen keresztül pedig emelés közben folyamatosan szemmel tarthatjuk a gémet. A tető íves vonalát kívülről egy speciális és masszív védőrács követi.

A 2 db első és 2 db hátsó munkalámpa LED fényszórói sötétben is tökéletes látási körülményeket biztosítanak a kezelőnek.

 

Ívelt padlólemez

Tökéletes rálátás a gémre

 

Kényelem és funkcionalitás

 

A kabinba való ki- és beszállást nem csak a két oldalon elhelyezkedő kapaszkodók könnyítik meg, de a padlólemez ívelt kialakítása a fellépést is sokkal biztonságosabbá teszi. Ez a megoldás egyébként egy új, tágas tárolórekesz kialakítását is lehetővé tette az ajtó alsó részén.

 

A légrugós vezetőülés karfájába integrált joystick pult, és a kezelőszervek követik az ülés mozgását. A műszerfalon és a joystick pulton lévő kapcsolók funkcióik szerint különböző színekkel vannak jelölve: a piros kapcsolók a biztonsági funkciókat, a kék a hidraulikus funkciókat, a sárga a motorral és hajtással kapcsolatos funkciókat vezérlik. A DSB megoldásnak köszönhetően a gépkezelő egy egyszerű mozdulattal kiveheti és átrendezheti a kapcsolókat aszerint, ahogyan ő azt kényelmesnek és praktikusnak véli.

 

A NewAg rakodógépek rendelkeznek a legjobban hangszigetelt fülkékkel, az eddigi 80 dB-ről 73 dB-re csökkentették a kabinban hallható zaj mértékét. Ez első hallásra lehet, hogy nem tűnik soknak, de higgyék el, a különbség nem csak érezhető, de egyenesen élvezhető is. Ha a pilótának elege van a „csendből”, bekapcsolhatja a bluetooth kihangosítós rádiót.

 

Az alapfelszereltség részét képező 4.3”-os Harmony kijelzővel kombinált műszerfal minden fontos információt színes piktogramokkal közöl a gépkezelővel. Az opcióként elérhető 7”-os Vision színes kijelző akár két tolatókamera képének megjelenítésére is alkalmas. Mindkét monitor rendelkezik CAN BUS csatlakozóval is.

 

 

A jelenlegi Stage IV motoros gépek még elérhetőek készletünkön. Az MLT 737 típusban az új Stage V erőforrások várhatóan a jövő év első részében váltják majd a mostaniakat. Mint minden fejlesztésnél - itt is -, a pozitív hatások és előnyök mellett, a gépek árai változni fognak. Ezért azt javasoljuk, hogy aki szeretne beruházásánál pénzt megtakarítani, mielőbb keressenek bennünket rakodógép igényével.

 

További információt, IDE kattintva, munkatársainktól kaphat!

 

Forrás: Sebesi István, termékmenedzser