Jó a folytonosság - mondta Szentiványi Gyula, az AXIÁL Kft. CLAAS székesfehérvári területi képviselője. Három évvel ezelőtt szintén a LEXION kombájncsaláddal kaptunk már egy vásári műszaki fejlesztési díjat itt Bábolnán, akkor egy terhelésszabályzó rendszerrel - ami érzékelte, hogy mennyi termény áramlik a kombájn cséplőszerkezetébe és utána ennek megfelelően szabályozta a gépnek a sebességét, hogy a cséplőszerkezet mindig ugyanolyan mértékben legyen leterhelve. Ezzel optimalizálva a gépnek a munkaminőségét, teljesítményét és nyilván a fogyasztását.
Aztán azóta továbbfejlesztették ezt a családot.
Az idei Bábolnai Gazdanapokon a CLAAS LEXION 660 T4 arató-cséplőgép nagydíjas lett. Az új LEXION 660-as típus hat szalmarázóládás, az APS cséplőszerkezete 1700 mm széles.
– Annak idején még a 400 LEXION-oknál Mercedes motorokkal voltak a kombájnok szerelve, ezeket a kombájnokat nagyon szerették a gazdák - idézi fel Szentiványi. – Most ennél a szériánál visszakerültek a LEXION-okba a Mercedes motorok és már eleve ez egy olyan tény volt, amit nagy örömmel fogadtak a gazdálkodók, hiszen ezek a motorok a megbízhatóságukon kívül a kedvező üzemanyag-fogyasztásról is híresek a felhasználók körében - tette hozzá.
Az új 10,7 literes Mercedes-Benz motor teljesítménye 408 LE, amely a Tier 4 emissziós normát szelektív katalitikus redukcióval (SCR) teljesíti.
A biztos hűtésről pedig a 700-as sorozatból átvett vízszintes elrendezésű DYNAMIC COOLING hűtőrendszer gondoskodik. A hűtési rendszer nem a motor mellett található, és így nem a kombájn oldaláról szívja a viszonylag poros, szennyezett levegőt, ami a hűtőnek az eltömődéséhez vezethet, hanem a kombájn hátulján, vízszintesen a tetőn helyezték el.
– Tehát fölülről szívja, ahol a legtisztább a levegő, majd ezt átáramoltatják a hűtőn és utána két oldalt a kopoltyúszerű nyílásokon ez a levegő tovább áramlik lefelé. Ez egy lefelé áramló levegőfüggönyt hoz létre a kombájn két oldalán és ez még a kerekek, meg a vágóasztal által felvert port is tulajdonképpen leszorítja. Sokkal tisztább környezetben dolgozik a gép - részletezte a szakember.
A hűtőket nem egymás mögé, hanem egymás mellé tudták tenni, így mindegyik hűtő hatékonyan dolgozik. Jó a hozzáférése az egész rendszernek és ezzel a levegőfüggönnyel együtt egy optimális hűtést eredményez. Továbbá a hűtőventillátornak a fordulatszámát is lehet szabályozni.
Az opciós CLAAS AUTO SLOPE berendezés lejtős terepen is biztosítja a kívánt szemtisztaságot, és minimalizálja a szemveszteséget. Az AUTO SLOPE funkció automatikusan beállítja a szelelő fordulatszámát, és a kombájn dőlésétől függően szabályozza a szelelő erősségét. A gépkezelő munkáját könnyíti, és optimális szemtisztaságot kínál az AUTO CLEANING rendszer, mely a LEXION 700-as sorozatban már bizonyított.
A szecskázott szalma optimális eloszlásáról, a szalma nagyobb gyorsításával és egyenletesebb terítésével, az 50 milliméterrel megnövelt átmérőjű szecskázó gondoskodik. A kezelő nagyobb kényelmét szolgálja, hogy az állókések és a dörzslap a vezetőfülkéből állíthatók.
A LEXION 670 után a CLAAS most már a LEXION 660 modellhez is kínálja a talajszerkezetet kímélő TERRA TRAC gumihevederes járószerkezetet. A járószerkezet hajtókerekének, futókerekének és támgörgőinek hidropneumatikus rugózása kényelmessé teszi a vezetést és elősegíti az egyenletes talajterhelést.
– Ezek olyan műszaki megoldások, amiről egyből be lehet látni, hogy ettől ez a kombájn jobb lesz, kevesebbet fog fogyasztani, üzembiztosabb lesz, hosszabb élettartamú lesz a motorja, tehát nyilván olyan érveket tudunk rakni a gép mellé, ami miatt szívesen megvásárolják ezeket a gépeket. Nyáron már egy-két ilyen típusú gép beérkezett Magyarországra, tehát már van olyan, amelyik az idei aratási munkát végigcsinálta és azt lehet mondani, hogy kedvezőek voltak az első üzemeltetési tapasztalatok – árulta el a székesfehérvári terület képviselője.
Forrás és kép: agrotrend.hu