Össztűz alatt a Manitou MC18 tereptargonca

Össztűz alatt a Manitou MC18 tereptargonca

A Manitou az Agritechnicán mutatta be új MC18 két- és négykerékhajtású tereptargoncáját. Ez lett a tereptargonca-paletta legkisebb teherbírású tagja. Teherbírása 1800 kilogramm, 500 milliméter teherközépponton. Legnagyobb emelési magassága 5,5 méter.

 

Kompakt méretének köszönhetően hasznos társ lehet zöldség- és gyümölcstermesztésben, kertészetekben, faiskolákban, fafeldolgozásban és az építőiparban is.

 

Buggy-verzió

Az MC18 magassága 2145 milliméter, szélessége 1450. Ennek köszönhetően a szűkebb helyeken is könnyedén boldogul. A „normál” verzió mellett úgynevezett „Buggy” kialakítású modell is kapható, ami egy centi híján két méter magas. A gép kompaktabb, alacsonyabb helyekre is befér.

 

Fordulási sugár

Kapcsolható négykerék-hajtás. A négykerék-hajtású modellekben lévő kapcsoló segítségével a targonca két hajtott kerékkel működik. Ebben a módban akár 25 km/órás sebesség is elérhető, csökken a gumikopás is. Ez szilárdabb útburkolat esetén lehet nagy segítség. Amint a gép kedvezőtlen talajviszonyokra – sár, homok -, ér visszakapcsolható a négykerekes üzemmód.

 

 

Motor

A 26,5 kW teljesítményű négyhengeres Kubota motor fogyasztása a legkedvezőbb a piacon: 3,5 l/üzemóra (kétkerék-hajtás), 4 l/üzemóra (négykerék-hajtás). A gép fejlesztése során arra törekedtek, hogy a TCO (Total Cost of Ownership /Teljes életút költség) minél alacsonyabb legyen. Ebből a szempontból rendkívül lényeges a fogyasztás. A Manitou kalkulációja szerint a TCO töb, mint 30%-át jelenti az üzemanyagköltség.

 

Hajtás

A négykerék-hajtású (Poclain kerékagy-motorok) változat összkerékhajtása oldható. Ilyenkor kétkerék-hajtással 25 km/óra lehet a haladási sebesség, és csökken a fogyasztás.

 

Hasmagasság

A versenytársakkal összehasonlítva a Manitou MC18 tereptargonca 30 centiméteres hasmagassága a legnagyobb, ezáltal könnyebben boldogul mostoha terepkörülmények közöt.

 

 

Rakománylengés-csillapítás

Hidroakkumulátor nyeli el az emelőoszlopon keletkező rázkódásokat, ütéseket. Ez kíméli a megemelt rakományt és magát a gépet is.

 

Az MC18 ideális minden olyan munkaterületre, ahol a szilárd útburkolat mellett murvás, földes szakaszokon is rakodni kell. A gumiabroncs-kínálat is összhangban áll ezzel, hiszen választhatunk mezőgazdasági, terepes, kombinált alacsony nyomású mintázat közül. Opcióként a Manitou teleszkópos rakodók „védjegyeként” is ismert JSM-joystickkal is rendelhető.

 

 

Irányítás egy kézben: a JSM-joystick

Ha igazi „Manitous” műszaki megoldást kell kiemelnünk, az egyik mindenképpen a JSM-joystick lenne. A JSM mozaikszó, a „Joystick Switch and Move” kifejezésből. A multifunkciós vezérlő egység lehetővé teszi, hogy a gép – az MC18 esetében -, az emelőoszlop teljes irányítását a jobb kezünkkel végezzük, miközben a ballal végig a kormánykereket tudjuk kontrollálni. Az ergonomikus kialakítású JSM-joystick a teleszkópos rakodógépekben debütált, sikerességét jelzi, hogy ma már több Manitou géptípusban is elérhető.

 

 

Adapter ajánló

 

  1. Hidraulikusan állítható villatávolságok, akár integrált oldalmozgatással is. Ha különféle raklapokat, kalodákat kell egymás után rakodni, akkor a villák könnyen a megfelelő távolságra állíthatók.
  2. Hidraulikusan kitolható villa. Ezzel egy oldalról rakodhatók a szállítójárművek, jelentős időt takarít meg, hogy nem kell villahosszabítót használni, vagy a kezelőnek elhagyni a fülkét.
  3. A 360 fokban körbe forgó adapterrel kalodák üríthetők gyorsan és egyszerűen. Kiválóan használhatók akár ipari, akár mezőgazdasági területen.

 

Forrás és kép: AXIÁL Híradó 2018. május 32-33. oldal

Elérhető

Kapcsolódó cikkek