Megérkezett a Landini SERIES 6 H

Megérkezett a Landini SERIES 6 H

A Landini SERIES 6H T-Tronic, az ArgoTractors új tagja, egy olyan traktor, amely a teljesítményt, a sokoldalúságot, a formatervezést és a kényelmet egyesíti.

Az egyik legfontosabb újítás a DOC-DPF-SCR technológiának köszönhetően a Stage V károsanyag-kibocsátású motor. További jellemzői közé tartozik a zárt központú hidraulika, a fülkefelfüggesztés és első híd rugózás. A Landini SERIES 6H T-Tronic ragyogóan pozícionálja magát a Utility kategóriában, egy igazi mindenes amely alkalmas a szabadföldi, tipikus mezőgazdasági műveletekre, fokozva a teljesítményt és a hatékonyságot, optimalizálva a stílust és az ergonómiát.

A termékcsalád két modellt kínál, mindkettőt egy 16 szelepes, 3,6 literes F36-os motor hajtja: a 6-125H 119 lóerő leadására képes, ami a 6-135H változatban 127 lóerőre emelkedik. Az innovatív megoldásoknak köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás 10%-kal csökkent, a tank kapacitása pedig 170 literre nőtt (korábban 150 liter volt). A maximális forgatónyomaték is nőtt, mindkét modell 518 Nm-t ér el 1300-as fordulatszámo

A hidraulikarendszert zárt körfolyamatúvá (CCLS) fejlesztették 110 liter/percre, a kormányzáshoz 38,5 literrel: ez a megoldás nagyobb hidraulikai teljesítményt és nagyobb termelékenységet tesz lehetővé a homlokrakodó kezelésében. Ezzel egyidejűleg alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és kisebb zajszint garantált működés közben. 34 liter olaj „kivehető”, plusz további 10 liter az opcionális tartállyal a billenő pótkocsik üzemeltetéséhez. A kínálatban megtalálható a "Power Beyond" rendszer is, amely biztosítja a teljes 110 l/perc áramlási sebesség kihasználását. Akár hét vezérlőszelep is rendelkezésre áll, ebből kettő középre szerelt melyek joysticckal kiváló működtetést garantálnak front rakodó vagy front függesztő működtetéséhez. Ezen kívül hátul akár 5 verzétömb is kaphat helyet, 3 mechanikus plusz 2 db elektromos felosztásban.

A sebességváltó biztosítja a megfelelő sebességet minden egyes alkalmazáshoz. Ez a jól bevált 36+12-es rendszernek köszönhető a HML (3 sebességes terhelés alatt) és a modulált kapcsolással rendelkező Reverse Powershuttle-nek. A sebességek a kúszóműnek köszönhetően 48+16 sebességgé válnak. Opcióként a nagyobb biztonság érdekében elérhető a "Park-lock" - a sebességváltóban lévő fogaskerékkel ellátott fékrendszer.

A teljes frontális láthatóságot a Stage V utókezelő rendszer és az SCR-rendszer motorháztető alá történő beintegrálása szolgálja, eredményként az új stílus kiválóan beleillik a megújult Landini modell családba. A kilátást teljes mértékben garantálja a 4 oszlopos fülke és az utastér természetes szellőzését biztosító, nyitható ajtóval ellátott napfénytető. Így minden homlokrakodó művelet könnyebbé válik, akárcsak az éjszakai munkavégzés a 10 LED-es munkalámpának köszönhetően.

Nagyobb figyelmet fordítanak a kezelői kényelemre a 96 mm-es csillapítóhengerekkel ellátott mechanikus fülkefelfüggesztési rendszerrel és a kezelőpulton alkalmazott ergonomikus megoldásokkal, egy új joystickkal rendelkezik a rakodó, a vonószerkezet és a félsebesség bekapcsolásához. A kényelem a közúti szállítás során is megmutatkozik a fékekkel ellátott felfüggesztett első tengely opciójának köszönhetően.

Az elektronikusan vezérelt hátsó motoros emelő 6000 kilogramm teherbírású, míg az automatikus mellékhajtás-rendszer meghatározott vonómagasságnál aktiválja/deaktiválja a mellékhajtást. Van egy billenésgátló rendszer is, amely csillapítja az egyenetlen talajból eredő feszültségeket szállítás közben.

Az opcionális felszerelések közé tartozik az L30 homlokrakodó és az elülső felfüggesztés, amely akár 2250 kilogrammot is képes megemelni, elülső PTO-val.

A Landini SERIES 6H az olaszországi székhelyű vállalat legjobb technológiáját tudja kihasználni. A traktor kialakításának köszönhetően számos műholdas irányítórendszert képes fogadni, az ISObus rendszer pedig - hogy a traktor kommunikáljon a munkagépekkel - maximális hatékonyságot és üzemanyag-szabályozást biztosít. A Landini Fleet & Remote Diagnostic Managementnek köszönhetően továbbá a traktorflotta kezelése is megoldható a működési költségek csökkentésével és a gépek termelékenységének megállapításával a munkaparaméterek és a traktor telemetriájának ellenőrzésével. A távdiagnosztika viszont lehetővé teszi a gépek állásidejének csökkentését a szoftverfrissítésekhez szükséges távoli beavatkozással. Az Ipar 4.0 követelményeinek megfelelő technológia.

 

Fotók: Landini

Szöveg: Somogyi Ákos, termékmenedzser, Axiál Kft.

Elérhető

Kapcsolódó cikkek