Landini 6C és 7-es széria az őszi szezonban is

Landini 6C és 7-es széria az őszi szezonban is

High-tech funkciók és magas szintű komfort jellemzi az új Landini 6C és 7-es széria modelljeit, melyek igazi mindenesként számos feladatot képesek ellátni egy gazdaságban. Ismerje meg most a gépek tulajdonságait termékmenedzserünk írásából!

Landini 6C: egy sokoldalú erőgép

Kevesebb károsanyag

A megújult 6C sorozat három modelljébe „FPT-NEF” 4,5 literes, 16 szelepes, négyhengeres, turbófeltöltős motorok kerülnek beépítésre common rail befecskendező rendszerrel. Ezek teljesítménye alapesetben 114, 121 és 130 LE, de a Dual Power rendszer működésbe lépésével ez elérheti a maximális 121, 133 és 140 LE értéket is, mely a TLT-vel végzett feladatok és a szállítások során jelent többleterőt. Az elektronikával optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer és a hengerekben hatékonyan lejátszódó égés, kombinálva az AdBlue-s SCR rendszerrel és DOC katalizátorral lehetővé tesz a szigorú Tier 4 Final emissziós előírásoknak való megfelelést. A nagyra nyitható motorháztető nagymértékben megkönnyíti a napi karbantartásokat.

 

 

Kényelem

A „MASTER CLASS” fülke több belső változtatás révén egy kiváló munkahely lett a vezető számára maximális ergonómiával és kezelési komforttal. A négypilléres, sík padozatú fülke és a hátul pántolt ajtók biztosítják a könnyű beszállást a kezelőtérbe. Tökéletes a kilátás körkörösen, illetve a tetőablak miatt a rakodási munkák is jól kontrollálhatók.

A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal itt is együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú manuális vagy automata klímaberendezés ideális hőmérsékletet teremt a kezelő számára a forró nyári napokon is. Nem mellékesen a fülkében találunk egy hűtött tároló rekeszt az italok és ételek hidegen tartásához.

A vezetői komfortot – ezzel együtt a munka hatékonyságát – tovább növelik azok a választható tartozékok, mint a légrugózású vezetőülés, a fülkerugózás, illetve a fékkel ellátott rugózott elsőhíd.

 

Hatékony transzmisszió

A hajtómű irányváltója többtárcsás olajos kuplunggal kapcsol, elektrohidraulikus kivitelű és a terhelésnek megfelelően a kezelő által finom-hangolható egy potenciométer segítségével. A sebességváltást nagymértékben gyorsabbá és komfortosabbá teszi a DeClutch elektrohidraulikusan működtetett kuplungszerkezet. A sebességváltó fokozatainak száma összesen 36 előre és 12 hátra, ahol előremenetben a terhelés alatt kapcsolható Powershift egység triplázza meg az alapfokozatokat. Alapesetben a maximális sebesség 40 km/h csökkentett motorfordulattal (ECO FORTY). Egyes változatoknál már elérhető az 50 km/h-s opció is.

Kedvező tulajdonsága a váltónak, hogy a jellemzően 5 és 12 km/h sebesség közé eső munkatartományban 14 sebességfokozat áll rendelkezésünkre. Az igen lassú munkákhoz mászó csoport rendelhető opcionálisan, ami 48+16 fokozatúvá teszi a sebességváltót.

A modellekben található TLT-t elektrohidraulikusan kapcsoló többtárcsás olajfürdős kuplung működteti, mely segítségével alap esetben kettő, de kérésre akár négy fordulatszám közül választhatunk: 1000, 1000Eco, 540, 540Eco f/perc. Újdonság az automata funkció, mely a függesztő szerkezet pozíciójának megfelelően kapcsolja ki vagy be a kardánhajtást.

 

 

Erős hidraulika

A hátsó függesztő karok kezelése elektrohidraulikusan történik. A traktorok két változatban rendelhetők: standard kivitel nyitott központú hidraulika rendszerrel 66 l/perc szivattyúkapacitással az emeléshez és a kihelyezett szelepekhez, vagy zártközpontú rendszer egy változó szállítású szivattyúval (Load Sensing),110 l/perc olajárammal.

A két segéd munkahengerrel kiegészített függesztő szerkezet maximális emelőkapacitása kiemelkedő kategóriájában: 5.400 kg. A függesztett munkaeszközök szállításánál nagy előnyt jelent a lengéscsillapító funkció.

Kihelyezett szelepből alap esetben 3 darabot találunk, ami opcióként további kettővel egészíthető ki.

 


 

Landini 7: hatékonyság, teljesítmény, kényelem

Egy fokkal feljebb a környezetvédelemben

A Landini legújabb 7-es sorozata hathengeres „FPT-NEF” 6,7 literes, 24 szelepes, turbófeltöltős motorjai továbbléptek a környezetvédelem terén, a TIER 4 Final szintre. Az erőművek lényegesen kevesebb káros vegyületet és részecskét bocsátanak ki elődeiknél. Ez köszönhető az AdBlue-s SCR rendszernek és a beépített dízel oxidációs katalizátornak.

Az elektronikával optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer, a hatékonyan lejátszódó égés következtében lehetővé válik a nagyteljesítményű motorok 40% feletti nyomatékrugalmassága is, alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett.

Az erőforrás sajátossága a „Dual Power” egység, mely automatikusan nyújt extra teljesítményt a nehéz munkák esetén a TLT-vel végzett feladatok és a szállítások során. Növekedett a széria felső teljesítményhatára, így ezek a gépek most már 151-225 LE tartományban állnak a felhasználók rendelkezésére. A fordulatszámtartó tempomat segíti a kezelők munkáját, főként kardános munkák során.

A biztonság fokozása érdekében egy kis pedál segítségével aktiválható a motorfék, megkímélve ezzel a traktor féktárcsáit a túlterheléstől hosszantartó lejtmenetek esetén.

A nagyra nyitható motorháztető megkönnyíti a napi karbantartások elvégzését. Az elöl elhelyezett hűtők külön-külön nyithatók, így a tisztításuk egyszerű.

A motor gumibakokon keresztül csatlakozik a gép robosztus alvázához, így nagymértékben csökken a vibráció és a zajszint a vezetőfülkén belül.

 

 

„Robo-Six” – sebességváltó tovább fokozva

A sebességváltó a jól bevált ZF gyártmányú, azonban változott az új Robo-Six erőátvitel fokozat kiosztása. Alapvetően 5 csoportban 6 powershift kapcsolási lehetőséggel (30/15 fokozat), szükség esetén mászó csoporttal (54/27 fokozat). Ezek működtetése lehetséges manuálisan (természetesen itt már elektromosan nyomógombokkal), de rendelkezésre áll kétféle automata funkció is a talajmunkákhoz vagy a közúti közlekedéshez. A sebességváltó elektronikusan vezérelhető joystickba épített nyomógombokon keresztül, melyet egy multifunkciós kartámaszba (csak Dynamic kivitel) integráltak.

A terhelés alatti irányváltó automatikus váltást tesz lehetővé előremenetből hátramenetbe a kuplungpedál használata nélkül. Működtetése egyszerű a kormányoszlop mellett elhelyezett irányváltókar segítségével. A váltás érzékenysége a kezelő által elektronikusan beállítható az adott feladatnak és terhelésnek megfelelően.

Egy új funkcióval bővült a sebességváltó: STOP&ACTION. Ennek segítségével a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével, anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.

A korábbiakban megszokott „My” feliratú nyomógombbal a kezelő négy különböző funkciót érhet el (Autoshift, differenciálzár, összkerékhajtás, De-Clutch) és aktiválhat gyorsan és egyszerűen.

 

Hátsó TLT négy fokozatban

A felhasználók négy TLT fordulatszám közül választhatnak: 1000, 1000Eco, 540, 540Eco f/perc. Egy elektrohidraulikus nyomógomb segítségével sima és szabályozott kapcsolatot hoz létre, mely biztosítja a munkaeszköz finom indítását, ezzel is növelve a kezelési kényelmet és csökkentve a karbantartási igényt.

 

Hidraulika rendszer elektronikusan

A hidraulikarendszer elektronikus vezérlését szintén egy tradicionális német gyártó a Bosch biztosítja. A zártközpontú rendszer egy változó szállítású szivattyúval 123 l/perc olajáramot képes előállítani a függesztő szerkezetnek és a kihelyezett szelepeknek, ami egyidejű működtetést tesz lehetővé minden hidraulika funkciónak. Újdonságként opcionálisan rendelhető nagyobb kapacitású szivattyú, 160 l/perc olajárammal. Az Active verzió hidraulikája alapesetben nyitott rendszerű fogaskerék-szivattyúval szerelt.

A működtető kapcsolók elérése kényelmes egy multifunkciós joystickon és kartámaszon (Dynamic). Az emelőszerkezet maximális kapacitása 9300 kg és a csatlakozása 3-as kategóriájú. Az erőszabályozó érzékelőit az alsó függesztő karokba építették, ami precíz vezérlést eredményez.

A standard kihelyezett hidraulika körök száma 3, de maximum 7 építhető be, mely kettős működésű szelepek vezérlése elektrohidraulikus vagy mechanikus. A magasabb felszereltségű változat esetén egyet a multifunkciós joystickról, négyet pedig ujjheggyel, a vezetőülés karfájába integrált gombok segítségével tudunk kezelni. Itt került elhelyezésre egy mini-joystick (opció), ami további két szelepet vezérel frontfüggesztéshez vagy frontrakodóhoz.

 

 

Magasszintű komfort

A vezetőfülke egy igazi high-tech környezet, ami kiváló munkahely a vezető számára maximális kezelési komforttal. A tervezés célja volt egy biztonságos, stresszmentes munkakörnyezet kialakítása a földeken eltöltött hosszú órákra.

A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú automata klímaberendezés fenntartja a beállított hőmérsékletet figyelemmel a külső időjárási körülményekre.

A hidraulikus fülkerugózás magasabb kényelmet biztosít elődjénél a beépített érzékelőknek köszönhetően és beállításra is van lehetőség a traktor menürendszerén keresztül.

Az opcionálisan rendelhető független felfüggesztésű rugózott első tengely tovább növeli a vezetési kényelmet.

Egyes változatokban (Dynamic) megtaláljuk a táblavégi forduló automatikát, rendelhetünk érintőképernyős traktor terminált, de rendelkezésre áll ISOBUS csatlakozás vagy automata kormányzási rendszer is.

 

További információt a Landini 6C és 7-es szériás modelljeiről területileg illetékes kollégáinktól kaphat!

 

Szöveg: Sebesi István, termékmenedzser

Forrás és kép: Landini

 

 

Landini traktorhűség

 

Orbán István nemrég cserélte le nyolcéves, kilencezer üzemórás Landini Powermaster 210-es traktorját új generációs utódtípusúra, egy 7-230-asra. Hűségesen kitart a márka mellett, és ezt hűséges szolgálattal viszonozzák erőgépei. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek