Az új 936 Vario SCR a valaha tesztelt legtakarékosabb traktor. A PowerMix teszten 240g/kWh fajlagos üzemanyag fogyasztás mellett az eddigi világcsúcstartó 828 Vario SCR-t (245g/kWh) is maga mögé utasította. Ezzel az eredménnyel a két Fendt traktormodell vezeti a fajlagos üzemanyag fogyasztás versenyét a traktorok között. A géptulajdonos évi 4000€-t* takaríthat meg, ha dízel+AdBlue „keveréket” használ a konkurenciával szemben.
Üzemanyagköltség összehasonlítás 936Vario SCR |
936 Vario F E T |
Konkurencia |
Különbség |
Névl. teljesítmény EG 97/68 |
366 Le |
366 Le |
|
Névl. teljesítmény EG 97/68 |
269 kW |
269 kW |
|
Mért powermix érték g/kWh |
240 |
260 |
-20 |
AdBlue felhasználás a dízel arányában (mért) |
8,6% |
0,0%% |
|
AdBlue felhasználás g/kWh |
20,6 |
0,0 |
20,6 |
Dízel felhasználás abszolút |
54,5 l/h |
59,0 l/h |
-4,5 l/h |
AdBlue felhasználás abszolút |
4,7 l/h |
0,0 l/h |
4,7 l/h |
dízel felhasználás 1000h |
54.472 l |
59.011 l |
-4.539 l |
AdBlue felhasználás 1000h |
4.685 l |
0 l |
4.685 l |
Dízel ára literenként |
1,30 € |
||
AdBlue ára literenként |
0,40 € |
||
Éves dízel költség € |
70.814 |
76.715 |
-5.901 |
Éves Adblue költség € |
1.874 |
0 |
1.874 |
Összköltség (dízel+AdBlue) € |
72.687 |
76.715 |
-4.027 |
Fajlagos üzemanyag fogyasztás esetében egy 20g/kWh-val magasabb érték a 936 Vario SCR traktornak megfelelő teljesítménykategóriában 4,5 liter üzemanyag többlet fogyasztásnak felel meg óránként. 1,3€/liter dízel és 0,4€/liter AdBlue árnál és évi 1000 üzemóra munkavégzés esetén ez a 20g/kWh fogyasztáseltérés 4000€ költségként jelentkezik… Takarítsa meg ezt a költséget Fendt traktor választásával!
A legújabb DLG PowerMix teszt egyértelműen bizonyítja, hogy a fajlagos üzemanyag fogyasztás terén a Fendt utcahosszal vezet és a 240g/kWh-s mért adat a 936 Vario SCR traktornál szenzációs eredménynek és műszaki értelemben világcsúcsnak számít.
A versenyben következő - konkurens traktorhoz - képest 7,3%-kal jobb eredményt ért el a Fendt, így az új 3b környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő nagytraktor kategóriában a Fendt továbbra is vezeti az üzemanyag takarékossági versenyt!
A legjobb eredmény mögött a „Fendt Efficient Technology” áll, a legmodernebb SCR-es motortechnológiával, AdBlue kipufogógáz kezeléssel, amelyet a fokozatmentes Vario hajtóművel kombináltak a tervező mérnökök. Ez így együtt adja az összes üzemeltetési költséget tekintve az optimális megoldást a felhasználók számára.
Tartós tesztek alapján immár elmondható, hogy a Fendt előnye a múltban (a 3a környezetvédelmi előírás) és a jövőben (a 3b környezetvédelmi előírás) is jelentős a konkurenciához képest. A Fendt a múltban is vezette az üzemanyag hatékonysági versenyt, ahogy ezt a korábbi DLG PowerMix tesztek is bizonyítják: 6%-kal jobb eredményeket ért el mint az átlag. Ez az előny az új SCR-technológiák bevezetésével is megmarad az SCR-Varioknál, amelyek a Fendt Efficient Technológia csomaggal kerülnek felszerelésre.